کوه بهشتی در چین، یک جهنم واقعی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مناطق و مکان‌های حیرت‌آور زیادی در جهان وجود دارند که برای افرادی که به دنبال ماجراجویی و خطر هستند، جذاب است. این مناطق معمولا طبیعی هستند و علاوه بر مناظر بسیار زیبا، آب و هوای خیلی خوبی هم دارند.

اگر دنبال ترس و هیجان و خطر کردن هستید باید به کوه هوآشان چین یا همان گذرگاه هوآشان بروید. در این مقاله از دلتامگ می‌خواهیم درباره این مکان دیدنی صحبت کنیم.

کوه بهشتی، گذرگاه هوآشان

هوآشان نام یکی از خطرناک‌ترین گذرگاه‌های کوهستانی دنیا است. این گذرگاه در شهر هوآیین و در کشور چین قرار گرفته است. این گذرگاه به اندازه‌ای زیباست که به آن لقب «کوه بهشتی» را داده‌‌اند.
کوه بهشتی، گذرگاه هوآشان

درباره رشته کوه هوآشان

رشته کوه هوآشان، پنج قله دارد که برای رسیدن به این ۵ قله، فقط یک راه وجود دارد. آن راه هم، یک مسیر خیلی باریک و با شیب وحشتناک است. در این مسیر کوهستانی، نرده‌ای هم وجود دارد که البته با گذشت زمان، دیگر مثل قبل نیست. این نرده کاملا فرسوده شده و در بعضی جاها هم کاملا قطع شده است! باید بدانید این گذرگاه کوهستانی، یکی از خطرناک‌ترین گذرگاه‌هاست که از نظر ایمنی، تقریبا صفر است.
گذرگاه هوآشان در چین

چرا گذرگاه هوآشان یک جاذبه گردشگری شده است؟

طبق آمار، هر سال حدود ۱۰۰ نفر در این گذرگاه کشته می‌شوند. به جان خریدن این همه خطر، شما را به بهشتی بی‌نظیر از درختان سرسبز و جنگل‌های بی‌مانند هدایت می‌کند. عرض این گذرگاه حتی به ۵۰ سانتی‌متر هم نمی‌رسد و تقریبا ۳۰ سانتی‌متر است. آن هم روی تخته‌های چوبی فرسوده و زنجیرهایی که دیگر در خیلی از جاها قطع شده‌اند. همین موضوع، این گذرگاه کوهستانی را خطرناک کرده و باعث شده تا هر کسی جرات رد شدن از آن را نداشته باشد.
چرا گذرگاه هوآشان یک جاذبه گردشگری شده است؟

مطلب پیشنهادی:  3 ترفند ساده برای پهن شدن برگ سانسوریا + ویدئو

معبد مقدس

با رد شدن از این کوه، معبدی را می‌بینید که برای چینی‌ها مقدس است. خیلی از آن‌ها برای عبادت، به این معبد می‌روند. البته این معبد درست روی قله پنجم قرار دارد! بنابراین برای رسیدن به آن باید حدود ۱۲ کیلومتر راه بروید. بعد از این قله، می‌رسیم به قله جنوبی که از بقیه بلندتر است. به همین دلیل به آن، «سلطان کوه» می‌گویند. اگر هم بخواهید فراموش نشدنی‌ترین و شگفت‌انگیزترین طلوع خورشید زندگی‌تان را ببینید، باید به قله شرقی بروید. به همین دلیل است که به این قله، قله خورشید می‌گویند.
معبد مقدس چینی در گذرگاه هوآشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…