رایج‌ترین اشتباهات در چیدمان خانه

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید دکوراسیون شیک و بی نقصی داشته باشید باید اشتباهات دکوراسیونی را بدانید و با رعایت آن‌ها وسایل خانه خود را بطور صحیح بچینید.
اشتباهات رایج در چیدمان خانه

اکثر افراد برای خرید مبلمان، حساسیت و دقت زیادی به خرج می‌دهند تا بهترین نوع مبلمان را انتخاب کنند. اما وقتی که پای چیدمان مبلمان در منزل می‌رسد، یک‌سری اشتباهات را انجام می‌دهند. اشتباهات رایج در چیدمان خانه که افراد انجام می‌دهند، باعث می‌شود دکوراسیون خانه آشفته و نامرتب دیده شود. که در این مطلب از مجله دلتا سعی داریم از این اشتباهات برای شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مبل‌ها را ردیفی نچینید

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان خانه این است که مبل‌ها را به صورت ردیفی به دیوار تکیه می‌دهند و مبل‌ها مثل پشتی دور خانه قرار می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود، زیبایی منزل شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

همواره برای چیدمان صحیح، یک فاصله استاندارد بین هر کاناپه با دیگری قرار دهید. در این صورت افراد می‌توانند به خوبی با یکدیگر در ارتباط باشند. کاناپه‌ها را از دیوار فاصله بدهید، تا ظاهر مبلمان بهتر دیده شود. همچنین رفت و آمد از پشت مبلمان هم مقدور باشد.

اشتباهات در چیدمان

ممکن است متراژ خانه شما خیلی کم باشد. در این صورت نمی‌توانید این فضای فاصله را بین دیوار و مبلمان داشته باشید. بهتر است از مبل‌های ال شکل استفاده کنید که یک قسمت مبلمان برای تردد باز باشد.  شما این مدل مبلمان را می‌توانید به کنج دیوار تکیه دهید.

یک فرش کوچک برای مبل‌ها انتخاب نکنید

در بیشتر خانه‌های ایرانی طبق فرهنگی که ما داریم، از فرش‌ها استفاده می‌شود. وقتی که می‌گوییم یک اتاقی دارای فرش است، با توجه به ابعاد اتاق برای آن فرش تهیه شده است.

اگر شما بخواهید برای اتاقی که مبلمان در آن وجود دارد، فرش تهیه کنید معمولا افراد فرش‌های کوچکی را انتخاب می‌کنند که دور مبلمان باز باشد. ابعاد فرش باید به گونه‌ای باشد که وقتی شما مبلمان را روی آن قرار می‌دهید، کاناپه‌ها از محدوده فرش بیرون نزند. بهتر است تمام مبلمان دقیقا روی فرش قرار بگیرند و فرش بتواند دور آن را کامل کند. در این صورت وقتی که شما روی مبل نشسته‌اید پای شما روی فرش قرار می گیرد.

اشتباهات رایج در چیدمان

اشتباه رایجی که بیشتر افراد انجام می دهند این است که فرش کوچک انتخاب می‌کنند که فقط زیر میز را در بر می‌گیرد. بهترین حالت این است که فرش شما حداقل از فضای چیدمان مبل‌ها کمی بزرگتر باشد. ولی آنقدر هم بزرگ نباشد که دو ست مبلمان به صورت کامل روی آن قرار بگیرد و شما همه سطح کف را به صورت یکدست مشاهده کنید.

تلویزیون را در محور چیدمان مبل‌ها قرار ندهید

بیشتر چیدمان در فضای خانه های ایرانی بر اساس تابش نور آفتاب و جای قرار گرفتن میز تلویزیون است. به این ترتیب مبل‌ها را با توجه به محور تلویزیون قرار می‌دهند. اگر تصمیم داشتید که یک چیدمان بی نقص در خانه خود داشته باشید. مبل‌ها را کمی دور از تلویزیون دور هم بچینید. در این صورت فضای صحبت شما صمیمی‌تر و گرم‌تر می‌شود. به این ترتیب تمام توجه افراد به سمت تلویزیون نخواهد بود و صمیمیت در فضا ایجاد خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات مهم برای انتخاب رنگ دیوار را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ق٫ظ

    مطالبتون همگی خیییییلی عالیست

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…