کاربرد آباژور ایستاده کنار مبلی، در دکوراسیون

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آباژورها تکمیل‌کننده‌ دکوراسیون داخلی منازل هستند. با استفاده از آباژورها می‌توان تغییرات بسیاری را در نورپردازی پذیرایی و اتاق نشیمن منزل ایجاد کرد.
آباژور ایستاده کنار مبلی

سال هاست که آباژورها به محبوب‌ترین ابزارهای تأمین روشنایی خانه‌ها تبدیل شده اند. آباژورها در سبک‌های مختلف و مناسب با انواع دکوراسیون‌، در بازار موجود هستند. آباژورهای ایستاده کنار مبلی را می‌توان یکی از پرکاربردترین آن‌ها دانست. در این مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا به نقش آباژور ایستاده کنار مبلی در دکوراسیون بپردازیم.

انواع آباژور ایستاده کنار مبلی

متریال و مصالح

آباژورهای ایستاده در طرح‌های مختلف و متریال متنوع در دسترس هستند. به عنوان مثال آباژور چوبی، فلزی یا شیشه‌ای که با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ می شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه آباژورها، امکان تعویض و استفاده از کلاهک‌های متنوع است. به این ترتیب هماهنگی آباژور با سبک دکوراسیون آسان‌تر خواهد شد.

آباژور ایستاده کنار مبلی در دکوراسیون

کلاسیک یا مدرن

علاوه بر متریال، آباژور ایستاده در طراحی‌های گوناگون از جمله کلاسیک و مدرن هم ارائه می‌شود. به این صورت که استفاده از آباژورهایی با کلاهک ساده و عاری از هرگونه طرح و نقش، در کنار پایه‌های ساده مناسب سبک مدرن و مینیمال است. برای دکوراسیون‌های کلاسیک، کلاهک‌هایی با نقش‌های بیشتر و پایه‌های هماهنگ با آن انتخاب بهتری است.

آباژور ایستاده

ابعاد فضا برای انتخاب آباژور ایستاده

یکی از نکاتی که در مورد خرید آباژور ایستاده کنار مبلی مهم است، در نظر گرفتن متراژ خانه و روشنایی مورد نیاز است. به این ترتیب با توجه به میزان نوری که باید تأمین شود و مدت زمان استفاده از آن، ابعاد آباژور و کلاهک آن، در نتیجه شدت تابش و متمرکز شدن نور را مشخص خواهید کرد.

ابعاد فضا برای انتخاب آباژور ایستاده

یک نکته مهم دیگر در انتخاب آباژور ایستاده کنار مبلی، توجه به ارتفاع سقف است. اگر ارتفاع سقف خانه بلند باشد، استفاده از آباژورهای بلند و یا آباژورهایی با ابعاد بزرگتر، می‌تواند به راحتی گوشه‌های خالی نشیمن و اتاق را پر کند. اما برای اتاق‌هایی با سقف کوتاه می‌توان از آباژورهایی کوتاه‌تر با کلاهک بزرگ‌تر استفاده کرد.

کاربرد آباژور ایستاده کنار مبلی

تامین نور خانه

آباژورها علاوه بر اینکه کامل کننده تزئینات دکوراسیون داخلی هستند، به ایجاد نورپردازی متنوع هم کمک می‌کنند. قرار دادن آباژورهای ایستاده در مکان­های مختلف مثل کنار مبل، نور محیط را تنظیم می‌کند. همچنین کنترل مصرف انرژی را هم ممکن می‌سازد.

کاربرد آباژور ایستاده کنار مبلی

از نشیمن تا اتاق خواب

این دسته از آباژورهای ایستاده را می‌توان کنار مبل و یا کنار تخت خواب قرار دارد. استفاده از آباژورهایی با پایه بلند، همیشه مورد توجه طراحان داخلی بوده است. آباژورهای ایستاده، در دکوراسیون داخلی، به ویژه در دکوراسیون‌های مدرن حضوری پررنگ داشته‌اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رایج‌ترین اشتباهات در چیدمان خانه را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. رضامحسنی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

    واسه خونه مون استفاده کردیم خیلی قشنگ شده مرسی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…