۵ سبک دکوراسیون داخلی که طرفدار سادگی‌اند

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بر خلاف تصور اکثریت مردم، همیشه هم تجملات باعث زیبایی دکوراسیون نمی شود. با وسایلی ساده و در عین حال زیبا می‌توان دکوراسیونی دلنشین داشت.
سبک در دکوراسیون داخلی

شاید شما هم از آن دسته کسانی باشید که دوست دارید وسایل دکوراسیون منزل خود را از میان ساده‌ترین آن‌ها انتخاب کنید. سادگی مغایرتی با زیبایی ندارد. با کمی دقت و خلاقیت می‌توان خانه‌ای بسیار زیبا و دلنشین که به دور از تجمل و زرق و برق است، داشت. در این مطلب از مجله دلتا شما را با ۵ سبک در دکوراسیون داخلی که طرفدار سادگی هستند، آشنا کنیم.

سبک شیکر 

سبک شیکر در دکوراسیون داخلی؛ نمایان‌گر پاکی، سادگی و بی آلایشی است. در سبک شیکر از رنگ‌هایی مانند خاکستری و بژ بسیار استفاده می‌شود. در کل این سبک سعی دارد از رنگ‌های مات بیشتر استفاده کند. چوب‌های استفاده شده درکفپوش‌های فضاهایی که به این سبک چیده شده اند، مات هستند. سبک شیکر برای مبلمان، رنگ های خنثی را زیباتر می‌داند. چوب انتخابی در مواد و مصالح برای این سبک، چوب درخت گیلاس است.

سبک های دکوراسیون

سبک کلونیال

این سبک به دنبال سادگی و ایجاد فضای باز است. در سبک کلونیال از لوازم دست ساز با چوب درختان از جمله کاج و افرا بسیار استفاده می شود. کفپوش‌ فضاها از چوب گردو و آلبالو است. همچنین فرش استفاده شده در آن‌ها به رنگ روشن است.

سبک کلونیال

سبک مدرن

این سبک از مقبولیت خاصی در بین مردم برخوردار است. در سبک مدرن از کم‌ترین تزئینات استفاده می‌شود. خطوط ساده و صاف، چهار چوب‌های زاویه‌دار، الیاف طبیعی کتان و چرم و وسایلی از چوب درخت ساج، عناصر اصلی معماری مدرن هستند و اثاثیه در فاصله از کف قرار می‌گیرند. در تصویر زیر اتاق نشیمن به سبک مدرن طراحی شده است.

معرفی سبک دکوراسیون داخلی

سبک مینیمالیستی

این سبک نمودی از دقت و بی آلایشی است و همه چیز در آن به اندازه استفاده می‌شود. در سبک مینیمالیستی، فضاها بدون زمینه‌های مجلل و پر زرق و برق بر سادگی تاکید دارند. رنگ‌های مورد استفاده در این فضاها یا خیلی تیره هستند و یا خیلی روشن. در بعضی از مواقع از رنگ‌های درخشان استفاده می‌شود. استفاده از اشکال هندسی مانند: مربع مستطیل و دایره در این سبک متداول است. سطوح وسایل استفاده شده صاف و بدون جزئیات است.

سبک مینیمالیستی

سبک معاصر 

در این سبک از رنگ‌های برجسته، خطوط و اشکال ساده استفاده می‌شوند و از چوب‌هایی به رنگ روشن در فضاهای معاصر استفاده می‌شود. چوب‌هایی مانند افرا و توس در آن کاربرد فراوانی دارند. منسوجات طبیعی مانند پشم، کتان و پارچه های نخی، سادگی این سبک را به نمایش می‌گذارند. رنگ‌ها در این سبک به صورت سایه روشن‌های ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سبک معاصر 

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ایده‌‌ها خانه خود را دلبازتر کنید! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۳۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۱۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۲۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…