۵ سبک‌ دکوراسیون که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اولین قدم در طراحی داخلی، داشتن اطلاعاتی درباره سبک‌های مختلف دکوراسیون است. هر شخصی بایستی با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کند.
سبک‌ های دکوراسیون

تا به حال به چیزهایی که هیچ وقت از مد نمی افتند دقت کرده‌اید؟ به عنوان مثال؛ بعضی سبک‌های دکوراسیونی که از کودکی آن‌ها را به یاد می‌آوریم و همیشه و همه‌جا آن‌ها را دیده‌ایم. سبک‎‌هایی مثل سبک لوکس، کلاسیک و یا سبک سنتی ایرانی. با مجله دلتا همراه باشید تا به بررسی انواع سبک‌ های دکوراسیون و ویژگی‌های آنها بپردازیم.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از سبک‌ های دکوراسیون است که هیچ‌‌گاه از مد نمی‌افتد. تنها دلیل آن، این است که این سبک حس وقار و اصالت را به دکوراسیون داخلی خانه مهمان می‌کند.

سبک‌ های دکوراسیون داخلی

ویژگی‌های سبک کلاسیک

پرده‌های والان‌دار، ویترین‌های چوبی پر از کریستال‌های گران قیمت و مبلمان چوبی پر جزئیات، جزو آن وسیله‌هایی هستند که برند کلاسیک روی آن‌ها خورده است. از زمانی که  همه ما یادمان می‌آید مهمان خانه‌های ما بوده و همچنان هم هست. طرفداران این سبک را می‌توان جزو پر و پا قرص‌ترین طرفداران محسوب کرد.

سبک سنتی ایرانی

سبک دیگری که می‌توانیم آن را در این لیست جای دهیم؛ سبک سنتی ایرانی است. این سبک هم طرفداران خاص خودش را دارد و یکی از سبک‌های دکوراسیونی قدیمی محسوب می‌شود.

انواع سبک ها در دکوراسیون

ویژگی‌های سبک سنتی ایرانی

وجود پشتی، فرش‌های سنتی ایرانی، تخت‌های چوبی و قدیمی، گلیم و جاجیم از ویژگی‌های بارز این سبک دکوراسیونی است. معمولا در این خانه‌ها خیلی از مبلمان استفاده نمی‌شوند اگر هم استفاده شوند، معمولا از مواد و مصالح طبیعی مانند چوب انتخاب می‌شوند.

سبک روستیک

سبک روستیک را به دکوراسیون منزل خود بیاورید و از گرما و زیبایی همیشگی آن بهره‌مند شوید. این سبک به سبک چوبی هم معروف است. زیرا بیشتر وسیله‌های دکوری که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس این متریال دوست داشتنی هستند.

سبک روستیک در دکوراسیون

ویژگی‌های سبک روستیک

مبلمان چوبی با حس و حال طبیعی، با گوشه‌های ابزار نخورده و رنگ‌های گرم یکی از آن صحنه‌هایی است که همواره آن را به یاد می‌آوریم. پس این مبلمان چوبی که با سبک دکوراسیون منزل شما ست می‌شوند، هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند.

سبک لوکس

وقتی صحبت از سبک لوکس می‌شود همه ما خانه‌های پر زرق و برق را به یاد می‌آوریم که دقیقا هم درست است. وسیله‌های دکوراسیونی زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما خانه‌ای لوکس تحویل دهد.

سبک لوکس در دکوراسیون

ویژگی‌های سبک لوکس

مبل‌های استیل و لوازم دکوری با رنگ‌های طلایی و سطوح براق، از ویژگی‌های بارز سبک دکوراسیونی لوکس هستند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند این سبک دوست داشتنی هیچ‌گاه از مد نیفتد.

سبک وینتیج

سبک وینتیج یا کلبه‌ای، به دلیل خودمانی و مقرون به صرفه بودن آن است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. سبک وینتیج قاعده و قانون خاصی ندارد و به همین دلیل است که طرفداران زیادی دارد.

سبک وینتیج در دکوراسیون

ویژگی‌های سبک وینتیج

البته سبک وینتیج خیلی هم بی قاعده و قانون نیست. شاید بهتر باشد بگوییم که این سبک بیشتر با حال و هوای شما ست می‌شود. اما پارچه‌ها و طرح‌های گل دار، از مشخصه‌های بارز این سبک است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاربرد آباژور ایستاده کنار مبلی، در دکوراسیون را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ادریسی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

    عالی بوووووووووود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۵۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۱۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…