پربازدیدترین موزه ایران کجاست؟

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین چیزی که با شنیدن نام رامسر در ذهن بیشتر ما شکل می‌گیرد، سرسبزی بی‌انتها، دریا و تفریحات تابستانی آن است. اما شهر رامسر تنها به طبیعت بی‌نظیر و هوای فوق‌العاده‌اش شهرت ندارد. این شهر دربرگیرنده یکی از جالب‌ترین و پربازدیدترین موزه‌های ایران است.
کاخ موزه مرمر

کاخ موزه مرمر در شهر رامسر، طراحی زیبا و هنرمندانه‌ای دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با کاخ مرمر، یکی از زیباترین کاخ‌های تاریخی ایران آشنا کنیم.

تاریخچه کاخ موزه مرمر

عمده مصالح مورد استفاده در ساخت نمای این کاخ، سنگ مرمر بوده است. به همین دلیل به کاخ مرمر شهرت دارد. کاخ مرمر یکی از آثار ملی ثبت شده ایران است. کاخ مرمر همچنین به نام‌های کاخ سلطنتی رامسر، باغ رامسر،‌ کاخ موزه رامسر، کاخ موزه مرمر و تماشاگه خزر نیز شناخته می‌شود. تاریخچه ساخت این کاخ به سال ۱۳۱۶ برمی‌گردد. کاخ مرمر به عنوان استراحتگاه خاندان سلطنتی ساخته شد. این محل اقامتگاه موقت و چند روزه این خاندان به شمار می‌آمد.
معماری کاخ موزه مرمر

معماری کاخ موزه مرمر

در طراحی کاخ مرمر، علاوه بر معماران ایرانی، چندین معمار آلمانی نیز همکاری داشته‌اند. در ساخت نمای این کاخ از سنگ مرمر رگه دار استفاده شده است. در ورودی آن از ۴ ستون مرمری ۱۰ متری استفاده شده است. در پشت کاخ، دو ببر مرمرین بر بالای پله‌ها ساخته شده‌اند که جلوه باشکوهی به آن می‌دهند.
کاخ مرمر دارای یک هال و تالار مرکزی و ۲ اتاق بزرگ در دو طرف کاخ است. همچنین، حوض دایره‌ای بزرگی در مقابل ورودی شمالی این کاخ قرار گرفته است که منظره زیبایی را ایجاد کرده است. با توجه به اشکال حکاکی‌های صورت گرفته بر روی سقف و همچنین دیوارها و اتاق‌ها، این حکاکی‌ها توسط یک هنرمند غیر ایرانی انجام شده است. همچنین حکاکی ستون‌های این عمارت نیز یادآور سبک معماری یونان باستان است.
فعالیت های کاخ موزه مرمر

فعالیت‌های کاخ مرمر

این کاخ پس از حدود ۲۲ سال بسته بودن، با عنوان کاخ موزه مرمر بازگشایی شد. جالب است بدانید این کاخ موزه در سال ۱۳۹۰ بیشترین بازدید را در میان موزه‌های ایران داشته است. همچنین در سال ۱۳۹۱ مراسم روز جهانی کودک در همین کاخ برگزار شد. در همان سال نیز ۱۵۰ قطعه عکس و سند، در رابطه با تغییرات شهر رامسر و موزه مرمر، در نمایشگاهی با عنوان «رامسر در گذر زمان» به معرض نمایش گذاشته شد.

باغ رامسر

باغ ۶۰ هزار متری رامسر که کاخ مرمر در آن واقع شده است، یکی از جالب‌ترین و متنوع‌ترین باغ‌های ایران است. در این باغ گیاهان تزئینی نایابی کاشت شده است. این باغ مجموعا ۱۸۰۰ گونه مرکبات و ۳۰۰ گونه از گیاهانی مثل نخل، کاج و سرو دارد.
باغ رامسر،‌کاخ موزه مرمر

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های ایرانگردی، سفر به روستای ۴ هزار ساله در نوشهر را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۴۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

    خیلی زیباست

    پاسخ

    • زهرا توانا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

      سلام. سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ق٫ظ

    • ناشناس

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۱۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…