نکاتی برای انتخاب رنگ کفپوش در دکوراسیون

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کفپوش‌ها سطح بسیار وسیعی را به خود اختصاص می‌دهند. به همین خاطر، اگر به درستی انتخاب نشوند، زیبایی دکوراسیون شما را تحت شعاع قرار خواهند داد.
رنگ کفپوش در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ کفپوش در دکوراسیون داخلی منزل تاثیر زیادی می گذارد. یکی از فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب کفپوش، رنگ آن است که اهمیت بسیار زیادی هم دارد. این خیلی مهم است که یک کفپوش با رنگ مناسب برای خانه خود انتخاب کنید. در این مطلب از مجله دلتا با اصول انتخاب رنگ کفپوش آشنا خواهید شد.

تعادل در رنگ‌ها

ممکن است در طراحی دیوارهای خانه از کاغذ دیواری تیره طرح‌دار یا رنگ‌ های تیره استفاده کرده‌ باشید. بهتر است پارکت و لمینت شما رنگ روشنی داشته باشد. همچنین طرح آن ساده باشد تا دکوراسیون به تعادل برسد.

انتخاب رنگ کفپوش

اگر دیوارها روشن هستند، بهتر است رنگ کفپوش را کمی تیره‌تر در نظر بگیرید تا فضا بی‌روح نشود. استفاده همزمان از یک رنگ بخصوص در انتخاب دیوارپوش و کفپوش فضای شما را بیش از حد دلگیر یا بیش از حد بی‌روح می‌کند. پس بهتر است تعادل را در نظر داشته باشید.

رنگ مناسب کفپوش

فضای رسمی یا غیر رسمی

یکی دیگر از نکاتی که بر انتخاب رنگ پارکت و لمینت تاثیر می‌گذارد، این است که می خواهید فضا رسمی باشد یا دوست دارید آن را خودمانی و غیر رسمی طراحی کنید. در صورتی که دکوراسیون رسمی و با ابهت را ترجیح می دهید، رنگ پارکت یا لمینت شما باید از میان انواع تیره‌تر انتخاب شود. اگر یک فضای خودمانی را ترجیح می‌دهید، به سراغ رنگ‌های روشن‌تر بروید.

ابعاد فضا

دیگر موردی که باید در هنگام انتخاب رنگ کفپوش در دکوراسیون داخلی در نظر داشته باشید، اندازه فضاست. ممکن است فضای مورد نظر شما که قرار است برای آن کفپوش انتخاب کنید، کوچک باشد. ترجیحا به سراغ کفپوش‌های روشن‌تر بروید. انواع روشن‌تر نور را منعکس کرده و فضا را دلباز و بزرگ نشان می‌دهند. اگر فضا به اندازه کافی بزرگ هست، می‌توانید از کفپوش‌هایی با رنگ تیره‌تر استفاده کنید. در این صورت فضای خانه صمیمی‌تر می‌شود.

تاثیر ابعاد فضا در انتخاب رنگ کفپوش در دکوراسیون

رنگ مبلمان

آخرین نکته‌ توجه به رنگ‌های بکار رفته در مبلمان و وسایل خانه است. به هر حال، در نهایت قرار است مبلمان شما روی سطح کفپوش قرار بگیرند. بنابراین خیلی مهم است که با هم تناسب رنگ مناسبی داشته باشند. برای ست کردن رنگ کفپوش با مبلمان خود بهتر است چند درجه اختلاف بین رنگ آن‌ها در نظر بگیرید. زیرا انتخاب رنگ مشابه برای مبلمان و کفپوش باعث بی روح شدن فضای خانه شما خواهد شد.

تاثیر رنگ مبلمان در انتخاب رنگ کفپوش در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین مکان میز غذاخوری در دکوراسیون خانه را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

    عالی و کاربردی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۰۱ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…