دانشمندان از کشف حدود ۵۰ کهکشان کاملا جدید خبر می‌دهند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محققان برای کشف کهکشان‌های جدیدی که پیش از این خبری از آنها نبوده و در منطقه‌ای از فضا به نام «خوشه کهکشانی فورناکس» مخفی شده بودند از داده‌های منابع مختلفی استفاده کرده‌اند.
کشف چندین کهکشان جدید

کهکشان راه شیری با حداقل ۱۰۰ میلیارد و شاید حدود ۴۰۰ میلیارد ستاره، تنها یکی از کهکشان‌های جهان است. تیمی از ستاره‌ شناسان در تحقیق جدیدی از کشف ۴۴ کهکشان کاملا جدید خبر‌ داده‌اند که هر کدام حاوی تعداد زیادی ستاره، سیاره و ماه و قمر هستند. در این مطلب از مجله دلتا درباره کشف چندین کهکشان جدید صحبت خواهیم کرد.

خوشه فورناکس خوشه‌ای از کهکشان‌ها محسوب می‌شود که حدود ۶۵ میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد و منبع عظیمی برای اکتشافات قبلی بوده است. در این مورد برای کشف ۴۴ کهکشان جدید از داده‌های بیشتری کمک گرفته شده و به نظر می‌رسد این کهکشان‌ها شبیه به کهکشان راه شیری نیستند.

انواع کهکشان‌ها

در جهان انواع مختلفی از کهکشان‌ها وجود دارند. کهکشان‌های مارپیچی مانند کهکشان‌ ما، تنها یک نوع محسوب می‌شوند. کهکشان‌ها اندازه‌های مختلفی دارند. از موارد تازه کشف شده به عنوان UCD یا کهکشان‌های کوتوله فوق متراکم یاد می‌شود. همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، این کهکشان‌‌ها بسیار متراکم هستند و فقط حدود ۲۰۰ سال نوری عرض دارند و از آن‌جایی که اندازه آن‌ها کوچکتر است، ستاره‌های کمتری را در خود جای داده‌اند. تخمین زده شده که این کهکشان‌های کوتوله فوق متراکم تقریبا ۱۰۰ میلیون ستاره را می‌توانند در خود جای دهند.

انواع کهکشان ها

به گفته محققان کهکشان‌های جدید بیش از ۱۱۷۰ سال نوری با هسته خوشه فاصله دارند و به همین دلیل کشف آن‌ها در تحقیقات قبلی بسیار دشوار بوده است. محققان قصد دارند با استفاده از تصاویر نوری عمیق و داده‌های مادون قرمز، یک بار دیگر تعداد کهکشان‌های UCD خوشه ستاره‌ای فورناکس را مورد بررسی قرار دهند.

با این وجود این واقعیت که کهکشان‌ها در فاصله تقریبا ۶۵ میلیون سال نوری از زمین وجود دارند، بسیار مهیج و غیرقابل توصیف است. متاسفانه برای اینکه دانشمندان بتوانند اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها کسب کنند نیاز به فناوری‌های جدیدی دارند و تامین آن‌ها ممکن است مدت زیادی طول بکشد.

تعداد کهکشان های کشف شده

پیشنهاد مطالعه: مطلب کهکشان سیگار کجاست را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…