چگونه خستگی مغز را از بین ببریم؟

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خستگی مغز چه در نتیجه استرس باشد یا کم‌خوابی یا خیره شدن به کامپیوتر هنگام کار، مغز بالاخره راهی برای فرار از آن پیدا می‌کند و تلاش شما برای تمرکز بی‌نتیجه خواهد ماند.
خستگی مغز

خستگی ذهنی معمولا سطحی از کمبود انرژی است که حاصل از دست دادن انرژی در یک دوره زمانی خاص است. در این زمان برای اینکه بتوانید ذهن خود را به حالت قبلی برگردانید باید سوخت آن را مجددا تامین کنید. البته در این میان خبر خوبی نیز برایتان داریم و آن هم این است که رویکردهای تایید شده‌ای وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید سطح انرژی خود را از نو بسازید. در این مطلب از مجله دلتا درباره چگونگی از بین بردن خستگی مغز صحبت خواهیم کرد.

خستگی فیزیکی، روانی / احساسی و معنوی:

تهی بودن و خستگی می‌تواند به صورت فیزیکی، روانی، احساسی و بصورت معنوی رخ دهد. حال سوال اینجاست که خستگی شما از چه نوعی است؟ خستگی می‌تواند ناشی از کار بیش از حد، خواب ضعیف، رژیم غذایی ناسالم، خستگی آدرنال، مشکلات تیروئیدی و عدم تعادل هورمونی، عوارض جانبی داروها، اضطراب یا افسردگی، تجربه یک کمبود خاص در زندگی و سایر موارد باشد.

با اینکه همیشه استثنائاتی وجود دارد اما راهنمایی‌های عمومی این است که اگر صبح با انرژی از خواب بیدار شدید و بعدازظهر احساس کردید هیچ انرژی ندارید، به احتمال زیاد خستگی شما منشاء فیزیکی و جسمی دارد.

اگر صبح با خستگی چشم گشودید و در طول روز حالتان بهتر شد، می‌توانید موارد احساسی و عاطفی خود را مورد بررسی قرار دهید. خستگی کلی و عمومی می‌تواند منشاء معنوی داشته باشد.

علائم خستگی مغز

مبارزه با خستگی مغز:

تعادل بدن:

صبحانه خوبی بخورید. به جای شکلات از سیب استفاده کنید. خوب بخوابید و زمانی که استرس دارید به این فکر کنید که همه چیز گذراست و شرایط بد نیز خیلی زود تمام خواهند شد.

تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که انسان‌ها به طور مزمن آب بدن خود را از دست می‌دهند و همین امر می‌تواند سطح انرژی بدن را کاهش دهد. مصرف روزانه ۸ لیوان آب می‌تواند نتایج شگفت انگیزی به همراه داشته باشد.

از آنجایی که تمرینات ورزشی باعث ایجاد نیرو می‌شوند، بهتر است به جای اینکه از آسانسور استفاده کنید از پله‌ها استفاده نمایید و برای رسیدن به محل کار یا مدرسه پیاده روی کنید.

برخی از اوقات کمبود ویتامین D که در زندگی‌های مدرن امروزی شایع‌تر است، می‌تواند باعث ایجاد خستگی شود.

تمرینات جایگزین:

با اینکه برخی از انواع خستگی‌ها به درمان‌های هدفمند و خاص همچون استفاده از داروهای مختلف نیاز دارند اما تمامی انواع تهی شدن‌ها را می‌توان به کمک استراحت و آرام سازی بهبود بخشید.

زمانی که به طور غیر منتظره در ترافیک یا فروشگاه گیر می‌کنید، از این فرصت استفاده کنید و چند دقیقه‌ای را به خود بیندیشید. ببینید چه کارهایی می‌تواند خستگی‌تان را برطرف کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ نوع پیری که اگر آن‌ها را بشناسید جوان‌تر می‌مانید را بخوانید.

 

 

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۲۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۱۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ب٫ظ

  4. داوران

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…