اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب رنگ دکوراسیون برای هرکدام از اتاق‌های خانه با توجه به اصول طراحی داخلی و تعادل در انرژی و آرامش بایستی انجام شود تا به نتیجه دلخواه برسید.
اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا برخی از اشیاء و یا بعضی از مکان‌ها، برای ما جذابیت بیشتری نسبت به سایر مکان‌ها و اشیاء دارند؟ تحقیقات نشان داده است که مهم‌ترین عامل در ایجاد جذابیت، رنگ‌ها هستند. رنگ‌ها شخصیت و سلیقه شما را به نمایش می‌گذارند. همچنین بر روی انسان‌ها تاثیرات مثبت و منفی نیز ایجاد می‌کنند. به همین دلیل در طراحی داخلی، یکی از مهم‌ترین موارد؛ رنگ مبلمان و دیوارها است. در این مطلب از مجله دلتا به اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون پرداخته می‌شود.

به هماهنگی میان رنگ دیوارها و مبلمان توجه کنید!

ممکن است بخواهید خانه خود را رنگ کرده و ظاهر جدیدی به آن ببخشید. اما در انتخاب رنگ مناسب دچار مشکل هستید، ابتدا نگاهی کلی به دکوراسیون اتاق انداخته و به رنگ لوازم و اشیاء موجود در آن توجه کنید. رنگ یکی از صندلی‌ها، فرش و یا میز که دارای رنگ تندی نباشد، برای استفاده بر روی دیوارها رنگ ایده‌آلی است و در مکان هماهنگی ایجاد خواهد کرد. برای مثال در تصویر زیر رنگ دیوارها مشابه با رنگ کمد لباس انتخاب شده است.

رنگ در دکوراسیون

این‌گونه یک کلیت در اتاق ایجاد شده و همچنین فضایی آرام و زیبا به وجود می‌آید. مهم‌ترین موضوع در انتخاب رنگ دیوارها، بخصوص در اتاق خواب، این است که رنگی که انتخاب می‌کنید دارای ویژگی‌های آرام‌بخشی بوده و خسته کننده نباشد.

رنگ‌های روشن برای آشپزخانه‌ای دلباز

از اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون آشپزخانه این است که باید رنگ‌های روشن و درخشانی را انتخاب کنید. در این صورت فضایی روشن، کارآمد و دلباز خواهید داشت. برای انتخاب رنگ آشپزخانه باید رنگ صفحه کابینت، درب کابینت‌ها، سایر لوازم و اکسسوارها را نیز در نظر بگیرید. در نهایت رنگی که هماهنگ با سایر رنگ‌ها است  را بکار ببرید. رنگ‌های تیره و تند معمولا برای آشپزخانه، انتخاب‌ مناسبی بشمار نمی‌رود، زیرا لازم است که آشپزخانه‌ها روشن‌ترین مکان در خانه باشند.

تاثیر رنگ در دکوراسیون

رنگ خاکستری؛ رنگی بدون ریسک و ظریف

تنالیته‌های رنگ طوسی، برای تمام نقاط خانه و برای تمام سبک‌های طراحی داخلی از ایده‌آل ترین رنگ‌ها بشمار می‌روند. اگر نمی‌خواهید در انتخاب رنگ دیوارها ریسک کنید، مناسب‌ترین رنگ برای شما رنگ خاکستری است. رنگ خاکستری می‌تواند با سبک مدرن هماهنگ شود. همچنین با سبک کلاسیک نیز سازگار می‌شود. بر اساس ساختار مکان می‌توانید از تنالیته‌های تیره‌تر و یا روشن‌تر آن استفاده کنید.

رنگ خاکستری؛ رنگی بدون ریسک و ظریف

انتخاب رنگ متناسب با سبک طراحی داخلی

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی شما، در شخصیت و کاراکتر مکان بسیار تاثیرگذار است. هر اتاقی ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. همچنین جزئیات خاص نیز می‌توانند بر ویژگی‌های آن تاثیرگذار باشند.

در اتاق‌های نشیمنی که به سبک مینیمال طراحی شده‌اند؛ لازم است که از رنگ‌های آرام‌تر استفاده شود. در سالن‌هایی که دارای سبکی کلاسیک و مجلل هستند، رنگ‌های درخشان‌تر و چشم‌نواز، انتخاب‌های مناسب‌تری خواهند بود. برای مثال در خانه‌ای مدرن، استفاده از رنگی متفاوت بر روی یکی از دیوارها جلوه متفاوت و زیبایی به مکان خواهد بخشید.

رنگ متناسب با سبک طراحی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایجاد هماهنگی در رنگ پرده و فرش را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…