افزایش متقاضیان خرید آپارتمان های قدیمی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با اینکه آپارتمان‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله در بازار مسکن تهران جزو آپارتمان‌های قدیمی به شمار می‎روند، تعداد معاملات خرید این گروه از آپارتمان‌ها در آبان ماه امسال، افزایش یافته است.
خرید آپارتمان های قدیمی

افزایش متقاضیان خرید آپارتمان‌های با عمربیش از ۱۵ سال ساخت در شهر تهران قابل توجه بوده است.

به رغم این که آپارتمان‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله در بازار مسکن تهران جزو آپارتمان‌های قدیمی به شمار می‎روند، معاملات خرید این گروه از آپارتمان‌ها در آبان ماه امسال، در مقایسه با همین ماه در سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، آپارتمان‌های ۱۵ تا ۲۰ سال ساخت در آبان ماه ۹۷ حدود ۱۵ درصد از میزان کل معاملات مسکن تهران را از آن خود کرده‎اند.

دراین مدت، نزدیک به هزار مورد معامله خرید خانه و آپارتمان‎های قدیمی در مناطق مختلف تهران انجام شده که در میان سایر گروه‌های سنی، سهم قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص داده‎اند.

 هرچند هنوز آپارتمان‌های نوساز بیشترین سهم را در میان گروه‌های سنی آپارتمان‎ها دربازار معاملات دارند، اما این سهم رو به کاهش گذاشته و در مقابل، معاملات آپارتمان‌های بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال ساخت، با افزایش متقاضیان خرید این‎آپارتمان ها روبه‎رو بوده‎است .

 دلیل این موضوع مناسب‌تر بودن قیمت این نوع واحدهای مسکونی در مقایسه با آپارتمان‌های نوساز است.

افزایش متقاضیان خرید آپارتمان های قدیمی

 هم‌اکنون بین قیمت هر مترمربع آپارتمان‎های قدیمی با آپارتمان‌های نوساز تفاوتی فاحش وجود دارد.جهش قیمت مسکن و کاهش شدید توان خریداران  مسکن، باعث گرم‌تر شدن بازار معاملات آپارتمان‌های  قدیمی شده است.

 هر چند متقاضیانی که مایلند از تسهیلات ویژه خانه‌اولی‌ها استفاده کنند و به‌ دلیل محدودیت دریافت وام، نمی‌توانند این آپارتمان‌ها را خرید کنند، اما متقاضیان مسکن از محل اوراق، مجاز به خرید این نوع آپارتمان‌ها هستند.

 شواهد نشان می‎دهد، در صورتی که خانه‌اولی‌ها می‌توانستند با استفاده از تسهیلات ویژه خود، آپارتمان‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله را بخرند، بازار معاملات  این نوع آپارتمان‎ها با استقبال بیشتری روبه رو می‎شد.

اخبار بازار مسکن را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…