نبض بازار خانه های گران کند می زند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران معتقد است :بازار مسکن تا پایان سال به ثبات می‎رسد و با توجه به پایین بودن توان مالی متقاضیان، مسکن ظرفیت افزایش قیمت بیشتر از این را ندارد.
نبض نبض بازار خانه های گران کند می زند

نبض بازار خانه های گران کند می‎‎زند. آمار معاملات خرید و فروش مسکن در چند هفته گذشته حاکی از کند شدن نبض بازار و فروکش کردن معاملات آپارتمان های قیمت بالا است. انگار آتش رشد بی‎رویه قیمت مسکن رو به خاموشی می‎رود. واسطه‌های ملکی می‌گویند: در هفته‌های اخیر رشد قیمت آپارتمان، به نقطه‌ی پایانی نزدیک شده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، برخی از فروشندگان که پول لازم هستند، تا یک میلیون قیمت خود را پایین آورده‎اند. بعد از پایین آمدن نرخ دلار که در چند ماه گذشته به بالای ۲۵۰ درصد هم رسیده بود، نرخ مسکن نیز کاهش یافت.

نکته قابل توجه این است که هم‎اکنون نزدیک به ۸۰ درصد آگهی‎های فروش آپارتمان مربوط به مناطق لوکس و شمال تهران است، اما معاملات خرید و فروش بیشتر مربوط به مناطق جنوبی تهران است. به نظر می‎رسد با توجه به شرایط کنونی اقتصاد مسکن و چشم‌انداز آینده آن، فروش مسکن بیش از این‎که به نفع خریداران باشد، سود طرف عرضه را در‎پی دارد.

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران معتقد است: بازار مسکن تا پایان سال به ثبات می‎رسد و با توجه به پایین بودن توان مالی متقاضیان، مسکن ظرفیت افزایش قیمت بیشتر از این را ندارد.

قیمت

تا روز سه‌شنبه ۲۰ آذرماه، دلار ۱۶۰ ، سکه ۱۹۶ و مسکن ۹۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. در بازار دلار و سکه این فاصله‌ی قیمت نسبت به ماه گذشته تعدیل شده و انتظار می‌رود همین روند در بازار مسکن ایجاد شود.

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در آبان ۱۳۹۷، میانگین  قیمت خرید و فروش یک مترمربع  آپارتمان در شهر تهران به ۹میلیون و ۱۸۰هزار تومان رسیده است که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین تعداد معاملات انجام شده طی ماه یاد شده ۶۹۰۰ مورد بوده است که در مقایسه با آبان ماه سال گذشته، کاهش ۵۳.۶ درصدی و نسبت به مهرماه امسال  نیز کاهش ۲۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

 

از شما دعوت می‎شود برای پیگیری اخبار روز مسکن، از صفحات  خبروگزارش  و  اخبار مسکن در مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…