حقایقی در مورد هوش مصنوعی

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هوش مصنوعی (به انگلیسی: Artificial Intelligence) که گاهی اوقات هوش ماشینی نامیده می‌شود، به هوشمندی نشان‌داده‌شده به‌وسیله ماشین‌ها در شرایط مختلف، اطلاق می‌شود که در مقابل هوش طبیعی در انسان‌ها قرار دارد؛
برخی حقایق هوش مصنوعی

بطور کلی هوش مصنوعی ” Artificial intelligence ” به ربات های قابل مشاهده و غیر قابل مشاهده گفته می‌شود که این هوش مصنوعی چیزی نزدیک به هوش انسان است و دائما در تلاش است تا انتخاب هایی همانند انسان‌ها داشته باشد. این فرآیند به خودی خود دارای الگوریتم‌های فوق العاده سخت و پیچیده ای می‌باشد. در این مطلب از مجله دلتا درباره برخی حقایق هوش مصنوعی صحبت خواهیم کرد.

 

 ارزش بازار هوش مصنوعی بسیار زیاد است!

به گزارش PwC، تخمین زده شده است که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ میلادی می‌تواند به میزان ۱۵.۷ تریلیون دلار به انسان ها کمک نماید. این میزان عدد و آمار بسیار بزرگ و غیر قابل تصوری می‌باشد. اما علت اصلی این میزان هزینه، افزایش روند و خدمات سیستم هوش مصنوعی می‌باشد که تا چند سال آینده به بیشترین میزان خود خواهد رسید.

کاربرد هوش مصنوعی

نبرد هوش مصنوعی مدت‌هاست که آغاز شده است!

شرکت محبوب و معروف ” alphabet ” اخیرا از هوش مصنوعی که نتیجه تلاش و زحمات مهندسان خبره این شرکت می‌باشد، رونمایی نمود که نام آن ” TPU ” می‌باشد. تنها هدف طراحی آن استفاده هر چه بیشتر هوشمندانه سرویس‌هایی اعم از گوگل، جیمیل، تبلیغات آنلاین و… بوده است. این روزها پیش بینی می‌شود ارزش این هوش مصنوعی به چیزی نزدیک ۴۱۱ میلیون دلار برسد!!

 

 برخی از رهبران تکنولوژی، در مورد هوش مصنوعی نگران هستند!

آقای ” Elon Musk ” مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا موتورز، اعلام کرد که پیشرفت بیش از حد هوش مصنوعی می‌تواند برای مردم جهان مرگبار باشد.

برای مثال سلاح‌های هسته ای و… که با استفاده از هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، می‌توانند تنها با استفاده از چند کلیک ساده مسیر خود را تغییر دهند و مرگبار شوند.

همچنین آقای استیون هاوکینگ، فیزیکدان معروف و مشهور جهان بر این باور بود که هوش مصنوعی می‌تواند کارهای بسیار بزرگی در آینده انجام دهد که نتیجه آن از بین رفتن مشاغل و بی کار شدن انسان‌ها می‌باشد. بطور کلی این گونه می‌توان گفت که نیروی رباتیک جایگزین نیروی انسانی شود. پیش بینی شده است که حدود ۳۸ درصد مشاغل آینده ایالت متحده آمریکا می‌توانند در طی ۱۵ سال آینده با روی کار آمدن هوش مصنوعی از بین بروند!!

 

 انسان‌ها باهوش‌تر از هر نوع هوش مصنوعی هستند!

زمانی که نامی از هوش مصنوعی برده می‌شود، عموم مردم بر این باور هستند که این سیستم بسیار هوشمندانه عمل می‌کند و حتی از انسان‌ها نیز بسیار باهوش‌تر می باشد.

اما این گونه نیست و محققان اعلام نموده اند که فناوری هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۵ میلادی می‌تواند تنها به یک دهم هوش انسان برسد. همچنین آنها اعلام کردند که هوش مصنوعی می‌تواند تا سال ۲۰۶۰ میلادی، تقریبا تمام کارهای روزمره و عادی و حتی سخت و طاقت فرسای انسان‌ها را انجام دهد.

 

 تاریخچه و قدمت هوش مصنوعی!

شاید با مطالعه تا این قسمت از این مطلب، به این درک رسیده باشید که مدت زمان زیادی از گسترش و ساخت هوش مصنوعی نمی گذرد و شاید قدمت آن چیزی نزدیک به دو دهه باشد.

اما لازم به ذکر است که پدر هوش مصنوعی، آقای آلن تورینگ بریتانیایی می‌باشد که در دهه ۱۹۵۰ میلادی، ماشین سخنگوی ساده ای را طراحی نمود و به همین دلیل می‌توان قدمت هوش مصنوعی را چیزی نزدیک به ۷۰ سال دانست!

پیشنهاد مطالعه: مطلب کمبود فعالیت فیزیکی باعث مرگ می‌شود را بخوانید.

 

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…