نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ کرم و قهوه‌ای هم برای دکوراسیون کلاسیک مناسب هستند و هم جلوه لوکس و در عین حال آرام‌بخشی به فضا می‌دهند.
دکوراسیون کرم و قهوه‌ ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی از ما علاقه داریم از این دو رنگ در خانه خود استفاده کنیم. گاهی اوقات بدون در نظر گرفتن اصول و نکات دکوراسیون، خانه خود را با این دو رنگ دیزاین می‌کنیم. در این صورت نتیجه آن اصلا دلچسب و زیبا نخواهد شد. در این مطلب از مجله دلتا نکات اصولی برای اجرای مناسب دکوراسیون کرم و قهوه‌ ای ارائه می‌شود.

از رنگ‌های شاد در کنار کرم و قهوه ای استفاده کنید!

باید بدانید که اگر غالب فضا به رنگ‌های کرم و قهوه ای باشد، خانه شما بسیار یکنواخت و ساده جلوه می‌کند. پس بهتر است برخی از دکوری و مبلمان را به رنگ های شاد انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید مانند تصویر زیر، از مبلهای تک نفره و کوسن سبز رنگ استفاده کنید.

کرم و قهوه‌ ای در دکوراسیون

نکته: توجه داشته باشید که رنگ سبز و قهوه‌ای در کنار هم بسیار زیبا و هماهنگ جلوه می کنند. در واقع این هماهنگی به خاطر این است که این دو رنگ را در طبیعت و درختان بسیار کنار هم می‌بینیم.

البته اگر می‌خواهید فضای یکنواخت این نوع دکوراسیون، پر جنب و جوش و با انرژی شود، می‌توانید از دو رنگ متضاد در کنار هم استفاده کنید. برای مثال پیشنهاد می کنیم مثل اتاق خواب کرم قهوه‌ای زیر، دو رنگ متضاد آبی و زرد را به کار ببرید.

رنگ کرم و قهوه‌ ای در دکور

از سنگ و فلزات در دکوراسیون کرم و قهوه ای استفاده کنید!

همانطور که می‌دانید کرم و قهوه‌ای رنگ‌هایی هستند که در خاک و سطح زمین بسیار دیده می‌شوند. بنابراین از عناصر دیگری مثل سنگ و فلزات که در سطح زمین هستند، استفاده کنید تا هارمونی زیبایی در فضا ایجاد شود. برای مثال می‌توانید مثل نشیمن زیر، سنگ مرمر را برای دیوار پشت تلویزیون و فلز را برای چهارچوب میزها در نظر بگیرید.

سنگ و فلزات در دکوراسیون کرم و قهوه ای

نکته: البته هزینه سنگ‌هایی مثل مرمر و مرمریت آن‌چنان مقرون به صرفه نیست. پس به جای آن‌ها می توانید دیوار پوش‌های طرح سنگ را در دکوراسیون خانه خود بکار ببرید.

از رنگ کرم به نسبت بیشتری از رنگ قهوه ای استفاده کنید!

نکته دیگری که در دکوراسیون کرم و قهوه‌ ای خانه خود باید به آن دقت کنید، این است که رنگ کرم را بیشتر از قهوه‌ای در فضا به کار ببرید. چرا که کرم از قهوه‌ای روشن تر است و استفاده بیشتر از آن، فضا را دلبازتر می کند. برای مثال می‌توانید مانند خانه زیر، رنگ دیوارها و غالب مبلمان را کرم و رنگ صندلی و میز ناهارخوری و اکسسوری‌های کوچک را قهوه‌ای انتخاب کنید.

از رنگ کرم به نسبت بیشتری از رنگ قهوه ای استفاده کنید!

از رنگ‌های خنثی در کنار کرم و قهوه‌ای استفاده کنید!

باید بدانید که رنگ‌های کرم و قهوه‌ای زمینه‌ای گرم دارند. پس با بکار بردن رنگ‌های سفید و خاکستری که سردتر هستند، فضا را می‌توانید متعادل کنید. مانند تصویر زیر در کنار رنگ کرم و قهوه‌ای از رنگ‌های خنثی نیز استفاده کنید.

رنگ‌های خنثی در کنار کرم و قهوه‌ای

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی برای دکوراسیون آشپزخانه با سقف کوتاه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۵۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…