سوپ گوجه ‌فرنگی، یک داروی ضد سرماخوردگی

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سوپ علاوه بر طعم بسیار خوشمزه، چربی و کالری کمی دارد و همین باعث می‌شود که تبدیل به یک غذای مناسب برای سرو به عنوان پیش‌ غذا شود.
سوپ

سوپ گوجه ‌فرنگی میکس شده یک وعده غذایی بسیار مقوی است. به دلیل مواد غذایی گیاهی که در این غذا وجود دارد منبع مناسبی برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. همچنین به دلیل وجود گوجه فرنگی که حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است مانند یک داروی ضد سرما خوردگی عمل می‌کند. این غذا سیستم ایمنی را برای مبارزه با ویروس‌ها تقویت می‌کند. با طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی میکس شده با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ گوجه ‌فرنگی میکس شده

  • گوجه‌فرنگی رسیده ۵۰۰ گرم
  • هویج کوچک یک عدد
  • پوره گوجه فرنگی یک فنجان
  • عصاره سبزیجات ۴۵۰ میلی لیتر
  • پیاز کوچک یک عدد
  • ساقه کرفس یک عدد
  • شکر یک قاشق چایخوری
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوپ گوجه ‌فرنگی میکس شده

مرحله اول

برای تهیه یک سوپ گوجه‌ فرنگی میکس شده ابتدا یک عدد پیاز را پوست بکنید و خرد کنید. یک هویج تازه را خوب بشویید و پوست بکنید و از وسط نصف کنید. نصف هویج را خرد کنید سپس یک ساقه کرفس را بشویید و خرد کنید. اکنون یک قابلمه متوسط بردارید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و پیاز خرد شده را داخل قابلمه بریزید. پیازها را به مدت پنج تا هفت دقیقه سرخ کنید. سپس هویج و کرفس خرد شده را اضافه کنید. همه مواد را برای چند دقیقه تفت دهید تا سبزیجات کمی نرم شوند.

مرحله دوم

۵۰۰ گرم گوجه فرنگی رسیده را به چهار قسمت تقسیم کنید. یک قاشق چایخوری یا بیشتر پوره گوجه‌ فرنگی به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. حالا مقداری شکر به سوپ اضافه کنید و بعد گوجه فرنگی‌های خرد شده را داخل قابلمه بریزید.

مرحله سوم

۴۵۰ میلی‌‌ لیتر عصاره سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید. اگر از قرص عصاره سبزیجات استفاده می‌کنید لازم است آن را ابتدا در حدود ۴۰۰ میلی لیتر آب گرم حل کنید سپس داخل قابلمه بریزید. حرارت را کمی زیاد کنید و تا زمانی که گوجه فرنگی‌ها نرم شوند اجازه دهید سوپ بجوشد. ادویه‌های مورد نظر خود را اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید. پس از گذشت ۱۰-۱۲ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سوپ خنک شود.

مرحله چهارم

پس از این که سوپ خنک شد، آن را داخل مخلوط کن بریزید و اجازه دهید چند دقیقه مخلوط شود. سوپ شما آماده است. پیش از سرو می‌توانید سوپ را کمی گرم کنید تا از طعم داغ آن بیشتر لذت ببرید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب سوپ پنیر و بروکلی، یک پیش غذای مقوی و خوشمزه را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۳۳ ق٫ظ

    عالی و جالب بودممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۳۷ ق٫ظ

    بسیارعالیه دست شمادردنکه

    پاسخ

    • فاطمه امیری

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۰۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…