حقایقی جالب و خواندنی درباره بازی های المپیک

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
المپیک یکی از جذاب‌ترین مسابقات جهانی است و در طی دوره‌های زمانی مختلف برگزار شده است. حتی افرادی که چندان علاقه‌ای به ورزش ندارند، بازی‌های المپیک را دنبال می‌کنند.
حقایقی درباره بازی‌های المپیک

خواندن سرود ملی هر کشور در هنگام اهدای مدال به برندگان مسابقات و بالا رفتن پرچم کشور، غروری وصف ناپذیر در تماشاگران پدید می‌آورد. حقایقی درباره المپیک وجود دارد که باعث شده است، این مسابقات با گذشت مدت زمان طولانی همچنان از هیجان انگیزترین مسابقات جهانی برای ورزشکاران و مردم عادی به حساب ‌آید. در این مطلب از مجله دلتا حقایقی درباره بازی‌ های المپیک بیان می‌شود.

حقایقی درباره بازی‌ های المپیک

اولین بازی‌های المپیک در قرن هشتم قبل از میلاد، در دشت المپیای یونان برگزار شد.

یونانیان این مسابقات را به مدت ۱۲ قرن به صورت متوالی، هر ۴ سال یکبار برگزار می‌کردند. پس از آن در قرن چهارم قبل از میلاد، همه جشنواره‌ها از جمله المپیک، توسط امپراتور تئودئوس یکم ممنوع شد و بازی‌های المپیک لغو گردید.

با این وجود ۱۵۰۰ سال بعد، این سنت ورزشی دوباره احیا شد. بنابراین اولین مسابقات المپیک مدرن در سال ۱۸۹۶ در یونان برگزار گردید.

دانستنی های بازی های المپیک

آیا می‌دانستید

از سال ۱۹۰۰ زنان نیز اجازه حضور در المپیک را به دست آوردند.

زبان رسمی مسابقات المپیک انگلیسی و فرانسوی است. البته در نظر داشته باشید زبان سوم این مسابقات، زبان رسمی کشوری است که بازی‌های المپیک در آن اجرا می‌شود.

مشعل المپیک باید در طول برگزاری مسابقات روشن باشد. در صورتی که مشعل خاموش شود، می‌توان آن را تنها با یک شعله پشتیبان که در یونان روشن شده است، دوباره روشن کرد! بنابراین، این کار با یک فندک معمولی یا کبریت هرگز انجام نمی‌شود.

ورزش‌هایی همانند پرش روی اسب، طناب کشی، کریکت، روکه، ژودوپوم، پیلوتای باسکی، کوهنوردی و… دیگر در مسابقات المپیک وجود ندارند.

مسابقات المپیک

المپیک ۲۰۱۶ ریو، اولین دوره مسابقات المپیک بود که در آمریکای جنوبی برگزار می‌شد.

بازی‌های المپیک باستان در گذشته به قدری در میان مردم جهان محبوب بود که هنگام حمله پارسیان در ۴۸۰ سال قبل از میلاد، سپاه یونان به اجبار جنگ را به تاخیر انداخت زیرا که تعداد زیادی از مردان سپاهش در مسابقات المپیک حضور داشتند!

قبل از بازی‌های المپیک باستان، در تمام کشور یونان آتش بس اعلام می‌شد. این بدان معنا بود که حمله و جنگی در زمان اجرای بازی‌ها مجاز نبود. این امر به نوبه خود ایمنی ورزشکاران و تماشاگران بازی‌ها را تامین می‌کرد.

آتش‌بس در المپیک باستان، در ابتدا یک ماهه و سپس سه ماهه وضع شد.

یکی از خلأهای قانونی بازی‌های المپیک این بود که در مسابقات اسب سواری و ارابه، صاحبان اسب و سوارکار آن به طور همزمان، قهرمان المپیک می‌شدند.

استادیوم بازی‌های المپیک باستان در المپیا، در اثر زمین لرزه، سیل و حملات بی شمار دشمنان در جنگ‌های متوالی، تخریب شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کلاغ‌ها درست مثل انسان‌ها فکر می‌کنند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…