طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خورشت‌ها دنیای بسیار متنوع و رنگارنگی دارند و یکی از خوشمزه‌ترین و خوش ظاهرترین آن‌ها خورشت بادمجان است که غذای محبوب هر خانواده‌ای است.
خورشت بادمجان

این خورشت اکثرا همراه گوشت‌های تکه‌ای آماده می‌شود که کار را برای افراد گیاه‌خوار سخت کرده است. ولی لازم نیست که نگران باشند. چرا که تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت هم ممکن است. مطابق دستور زیر شما می‌توانید پنیر کبابی که سرشار از پروتئین و کلسیم است را جایگزین گوشت کنید. در ادامه با طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت همراه مجله دلتا باشید.

مواد لازم برای تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت

  • پنیر کبابی ۴۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ یک عدد
  • گوجه فرنگی متوسط ۴ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • غوره تازه یا فریزری یک چهارم پیمانه
  • بادمجان درشت ۴ عدد
  • آب ۳ لیوان
  • سیر ۲ حبه
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت

مرحله اول

برای شروع ابتدا پنیر کبابی را از فریزر خارج کنید و در دمای آشپزخانه قرار دهید تا یخ‌زدایی شود. پس از این که پنیر کبابی از حالت یخ‌زده خارج شد، آن را به صورت مکعبی برش بزنید. سپس آن‌ها را داخل یک کاسه بریزید و مقداری روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. همه مواد را کمی هم بزنید و داخل یخچال قرار دهید تا پنیر کبابی‌ها مزه‌دار شوند.

مرحله دوم

بادمجان‌ها را خوب بشویید و پوست بگیرید. سپس به صورت حلقه‌ای برش بزنید و داخل یک صافی یا آبکش بچینید. روی بادمجان‌ها را مقداری نمک بپاشید و ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا آب تلخ آن‌ها خارج شود. پس از ۳۰ دقیقه بادمجان‌ها را بشویید و با دستمال خشک کنید. یک ماهیتابه بزرگ بردارید و بسته به تعداد بادمجان‌ها داخل آن روغن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و بادمجان‌ها را داخل آن بچینید و سرخ کنید.

مرحله سوم

در حالی که بادمجان‌ها سرخ می‌شوند گوجه فرنگی‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. پس از این که بادمجان‌ها سرخ شدند، گوجه فرنگی‌های برش خورده را داخل ماهیتابه بچینید و به مدت چند دقیقه سرخ کنید.

مرحله چهارم

پیاز را پوست بکنید و خلالی کنید. سیر را پوست بکنید و رنده کنید. یک ماهیتابه بردارید و مقداری روغن داخل آن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازهای خلالی شده را داخل ماهیتابه بریزید و سرخ کنید. پس از این که پیازها طلایی شدند، سیر رنده شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر خارج شود. دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید و همراه با مقداری نمک، فلفل و زردچوبه حدود دو دقیقه تفت دهید.

مرحله پنجم

اکنون بادمجان‌های سرخ شده را روی مخلوط پیاز و سیر سرخ شده بچینید. گوجه‌های سرخ شده را هم روی بادمجان‌ها بچینید. پنیر کبابی را از یخچال خارج کنید و با نصف پیمانه غوره تازه به خورشت اضافه کنید. سپس درب تابه را بگذارید و حرارت شعله را کم کنید. اجازه دهید تا خورشت به مدت ۸-۱۰ دقیقه بپزد و جا بیفتد. در انتها می‌توانید پس از خاموش کردن حرارت، یک قاشق غذاخوری آب لیمو  به خورشت اضافه کنید. خورشت را داخل ظرف مورد نظر بکشید و سرو کنید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب کتلت ماهی، یک غذای دریایی متفاوت را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۵۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۰۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۳۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…