ترفندهایی برای دکوراسیون آشپزخانه با سقف کوتاه

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی خانه هایی که سقف کوتاهی دارند، همیشه به عنوان امری چالش برانگیز برای طراحان داخلی تلقی می‌شود. سقف کوتاه بر بسیاری از افراد تاثیر منفی گذاشته و باعث ایجاد گرفتگی محیط می‌شود.
آشپزخانه با سقف کوتاه

به طور معمول سقف‌هایی با ارتفاعی کمتر از ۲.۴ متر، سقف کوتاه تلقی می‌شوند که دیزاین و نصب سیستم‌های روشنایی را با چالش مواجه می‌کنند. این موضوع در آشپزخانه با سقف کوتاه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چرا که از فضای عمودی در آشپزخانه استفاده زیادی می‌شود. نصب کابینت، شلف و قفسه روی دیوار و همچنین نصب چند عدد روشنایی در وسط سقف و میز اپن، به طور مستقیم با ارتفاع سقف در ارتباط است. با مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب بهترین رنگ

اولین و مهم‌ترین نکته در طراحی هر آشپزخانه‌ای انتخاب تم رنگی آن است. در مورد آشپزخانه با سقف کوتاه، از رنگ‌های تیره نزدیک سقف استفاده نکنید. البته لازم نیست حتما رنگ تمام آشپزخانه یکدست سفید باشد. برای جذابیت بیشتر می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر نزدیک کف آشپزخانه استفاده کنید. یک ایده عالی و جذاب برای تزئین آشپزخانه نصب کابینت دو رنگ است. فقط بخاطر کوتاه بودن سقف، رنگ کابینت‌های بالایی باید رنگ روشن باشد. ترکیب رنگ‌های سفید و قهوه‌ای، سفید و سرمه‌ای، سفید و طوسی، خاکستری و قهوه‌ای برای آشپزخانه‌هایی با سقف کوتاه توصیه می‌شود.

دکوراسیون آشپزخانه با سقف کوتاه

همچنین برای افزایش فضای ذخیره سازی در آشپزخانه‌‌ با سقف کوتاه، بهتر است کابینت‌های ردیف بالا را کاملا به سقف بچسبانید. رنگ این کابینت‌ها باید از بین رنگ‌های روشن مثل سفید، کرم یا طوسی و خاکستری روشن انتخاب شود.

مکان مناسب برای نصب چراغ و لوستر

محل نصب لوستر و چراغ در آشپزخانه با سقف کوتاه تفاوتی با آشپزخانه‌های سقف بلند ندارد. بنابراین نیازی نیست بخاطر کوتاه بودن سقف‌، قید استفاده از لامپ‌های آویز، بالای میز اپن یا وسط سقف را بزنید. اگر میز جزیره یا میز ناهارخوری خود را درون آشپزخانه قرار داده‌اید، آویزان کردن یک لوستر درست بالای میز بسیار خوب است. برای میز اپن نیز نصب کردن دو یا سه عدد لامپ آویز، به خوبی جای خالی آرک در آشپزخانه‌های سقف کوتاه را پر خواهد کرد.

بهترین مدل‌های لوستر و چراغ برای سقف‌های کوتاه

اجازه ندهید کوتاه بودن سقف شما را از رسیدن به دکور مد نظرتان دور کند. برای اینکه سقف کوتاه خود را حتی زیباتر از آشپزخانه‌های دیگر کنید، استفاده از مدل‌های زیر توصیه می‌شود.

چراغ‌های شیشه‌ای و شفاف

چراغ‌های شیشه‌ای شفاف بهترین انتخاب برای روشن کردن محیط آشپزخانه است. این آویزها بخاطر شفاف بودن، جلوی عبور نور را نگرفته و به همین خاطر فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان می‌دهند.

آویزهای جفتی

آویزهای دو عددی با کلاهک‌های گرد بزرگ، برای آشپزخانه‌هایی با سقف کوتاه بسیار مناسب هستند. این لامپ‌ها معمولا بالای جزیره یا میز اپن نصب می‌شوند. اما علاوه بر متمرکز کردن نور روی محیط میز، به شکلی لطیف و دلپذیر، نور را از میان کلاهک‌های گرد خود در تمام فضای آشپزخانه پخش می‌کنند.

سقف کوتاه آشپزخانه

لامپ‌های توکار

نورپردازی با سیستم توکار سقف شاید بهترین گزینه برای بسیاری از شرایط باشد. در حقیقت این روش نورپردازی انتخاب اول بسیاری از طراحان برای دیزاین خانه و آشپزخانه است. در این روش، تمام لامپ‌ها با فاصله یکسان از یکدیگر درون سقف قرار می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب میز ناهارخوری کم جا ، مناسب برای خانه کوچک شما را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۱۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۲۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  7. عباس معینیان

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۴۲ ب٫ظ

    مفید بود و عالی……..

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۴۷ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…