۷ نکته طلایی برای افزایش روشنایی در خانه‌های کم‌نور

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روشن کردن اتاق تاریک یکی از چالش‌های رایج در طراحی و چیدمان خانه کم‌نور است. بدون شک داشتن خانه‌ای پرنور و روشن برای همه افراد یک ایده‌آل همیشگی است.
خانه کم نور

بهترین شرایط برای یک خانه ایده‌آل این است که همه‌ اتاق‌ها و فضاهای آن از نور طبیعی بهره‌مند شوند. اما خانه‌هایی هم وجود دارند که شرایط ایده‌آل برای نورگیری طبیعی را ندارند. همچنین بخش‌هایی از آن پنجره ندارند و تاریک هستند. در این مطلب از دلتامگ راهکارهای ساده‌ای برای روشن‌تر شدن خانه کم‌ نور آورده شده است. این راهکارها به شما کمک می‌کند تا حس بهتری نسبت به فضای خانه خود داشته باشید.

استفاده از رنگ سفید و روشن در خانه کم نور

یکی از مهم‌ترین مواردی که در روشنایی اتاق شما تاثیر دارد، رنگ‌های روشن است. استفاده از تنالیته‌های رنگ‌های گرم و تیره، صمیمیت و گرمای اتاق را زیاد می‌کند. همچنین باعث تاریک‌تر شدن اتاق می‌شود. برای اینکه روشنایی مطلوبی در اتاق داشته باشید و اتاق شما بزرگ‌تر به نظر برسد، از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

چیدمان خانه کم‌ نور

روشن‌تر شدن خانه با وسایل و مبلمان سفید

هنگام خرید وسایل خانه به یاد داشته باشید که رنگ وسایل مهم اتاق، سفید و یا رنگ‌های روشن باشند. هنگامی که از مبلمان سفید استفاده می‌کنید، دیوار پهن‌تر و بلندتر به‌نظر می‌رسد. همچنین باعث می‌شود اتاق کمی بزرگ‌‎تر و روشن‌تر به نظر برسد.

سقف سفید رنگ؛ راه حلی برای اتاق‌های تاریک

استفاده از رنگ تیره در سقف، باعث لوکس‌ شدن خانه می‌شود. اما برای خانه‌های کوچک که نورگیری خوبی ندارند، رنگ سفید پیشنهاد می‌شود. همان‌طور که ‌می‌دانید رنگ سفید سقف باعث می‌شود ارتفاع آن بلندتر و اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. در نتیجه فضای اتاق روشن‌تر و دلبازتر خواهد شد.

فرش و قالیچه‌هایی با رنگ روشن

رنگ‌های مورد استفاده برای کف اتاق را فراموش نکنید. اگر کف اتاق با رنگ تیره پوشانده شود، احساس سنگینی و تاریکی را ایجاد می‌کند. در صورتی که استفاده از رنگ روشن برای کف زمین، نور بیشتری در اتاق ایجاد می‌کند و فضا روشن‌تر می‌شود. بهتر است رنگ فرشی که در زمین قرار دارد روشن باشد. اگر از فرش استفاده نمی‌کنید از پارکت یا سرامیک رنگ روشن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  آیا می‌دانید که بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک کدامند؟

دکوراسیون خانه کم‌ نور

از لامپ‌های بیشتری استفاده کنید

در اتاقی که پنجره وجود ندارد شما مجبورید، روشنایی اتاق را زیاد کنید. به عنوان مثال از لامپ‌های بیشتری استفاده کنید. بیشتر شدن روشنایی باعث می‌شود فضا، بزرگ‌تر به نظر برسد. اهمیت نورهای مخفی در نورپردازی اتاق‌های کم نور را فراموش نکنید.

روشن‌تر شدن اتاق با استفاده از آینه

راه‌حل دیگر برای روشن‌تر شدن خانه کم‌ نور، استفاده از آینه است، زیرا باعث انعکاس نورهای مختلف در فضا می‌شود. به طور مثال، می‌توانید آینه را در جایی که نور از نورگیر اتاق دیگر می‌تابد قرار دهید. در این صورت انعکاس نور طبیعی در آینه باعث پرنورتر شدن فضای اتاق می‌شود. جایی که آینه‌ها قرار می‌گیرند، مانند یک پنجره‌ کوچک است که باعث باز شدن فضا می‌شود.

روشن‌تر شدن اتاق با استفاده از آینه

از پرده‌های سبک استفاده کنید

شاید استفاده از پرده در اتاق‌های پنجره‌دار ضروری باشد. اما استفاده از پرده‌های سنگین و تیره ضرورتی ندارد. با استفاده از پرده‌های سبک و روشن اتاق را روشن نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…