ترفندهای نظم دادن به دکوراسیون خانه

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در هر خانه‌ای با هر متراژی می‌توان سلیقه و زیبایی را در دکوراسیون پیاده کرد. برای داشتن خانه مرتب و منظم باید رازهایی ساده و البته کاربردی را دانست که خواهیم گفت.
نظم دادن به دکوراسیون خانه

بعضی از خانه‌ها هستند که خودشان ظاهری نامنظم و آشفته دارند. بهتر است بدانید که انتخاب چه لوازمی باعث ایجاد حس تمیزی و آرامش یا برعکس بی‌نظمی و آشفتگی می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا با ترفندهای نظم دادن به دکوراسیون خانه آشنا می‌شوید.

رنگ‌های کمتر در دکوراسیون داخلی منزل

بهتر است همه چیز را در حد تعادل نگه دارید. از یک طرف عناصر دکوراسیون شما نباید در رنگ‌هایی باشند که همگی متضاد هم باشند. از طرف دیگر هم نباید رنگ‌های بکار رفته در دکوراسیون شما، به طور کامل با هم هارمونی و هماهنگی داشته باشند.

روش های نظم دادن به خانه

ممکن است که نخواهید با انتخاب رنگ‌های زیاد، فضای خود را شلوغ کنید. پس به جای استفاده از چندین رنگ، یک رنگ واحد را انتخاب کنید. همچنین آن را در طیف‌های رنگی متفاوت بکار ببرید. با این کار به فضای اتاق شما عمق و جذابیت اضافه می‌شود، بدون این که فضا بیش از حد شلوغ و آشفته نشان داده شود.

انتخاب مبلمان در اندازه‌های یکسان

صندلی هایی که هم شکل هستند، یک خط ممتد ایجاد می‌کنند. درحالی که صندلی‌هایی در ارتفاع‌های مختلف، ذهن شما را کمی شلوغ می کنند. اگر می‌خواهید دکوراسیون داخلی منزل شما جلوه ای تمیز و منظم داشته باشد مبلمان و اثاثیه خود را در اندازه‌های یکسان انتخاب کنید.

سبک طراحی واحد

خانه‌هایی که چندین سبک طراحی را درون خود جای داده اند، جلوه ای پویا و جالب دارند. اما ترکیب بیش از اندازه آن‌ها باعث می‌شود نگاه شما مرتب به این طرف و آن طرف برود و احساس گیجی و ناراحتی کنید.

نظم دادن به خانه

هر قطعه از یک سبک خاص را با حداقل یک مکمل که یک رنگ، جلوه یا دوره زمانی مشترک را به نمایش می‌گذارد جفت کنید. با اتصال عناصر طراحی در فضای خانه با استفاده از ویژگی های مشترک، اجازه می دهید که نگاه‌ها به راحتی و بدون گیج شدن در حول فضای اتاق شما بچرخند.

آثار هنری بزرگ در دکوراسیون داخلی

آویزان کردن چندین قاب عکس متفاوت روی یک بخش از دیوار، روش خوبی برای پر کردن یک فضای بزرگ است. ایراد این روش این است که باعث بی‌نظمی یا آشفتگی بصری می‌شود. علت آن بخاطر آویزان کردن چندین قطعه در فاصله‌های نزدیک به هم است.

آثار هنری بزرگ در دکوراسیون داخلی

بدون شک چینش قاب عکس‌ها به صورت گالری دیواری، ایده‌ای هنری و متعادل است. اما ممکن است از نظر برخی افراد زیادی شلوغ و آشفته به نظر برسد. شما با انتخاب یک اثر هنری بزرگ می‌توانید از زیبایی آن بهره مند شوید و در عین حال همه چیز را ساده‌تر نگه دارید. در این صورت، هیچ شخصی از دیدن آن حس آشفتگی نمی‌کند.

تقارن

تقارن، یک روش طبیعی برای نظم دادن به دکوراسیون خانه است. این روش تعادل بصری را حفظ می‌کند. همچنین ریتمی ایجاد می‌کند که نگاه‌ها به راحتی می‌توانند حول فضا بچرخند. از سوی دیگر، دکوراسیونی که نتواند به درستی خود را منعکس کند نمی‌تواند آن حس نظم و آرامشی که گفتیم را ایجاد کند.

تقارن در دکوراسیون داخلی

در واقع منظورمان این است که اگرچه تقارن جذاب است اما تقارن صد درصدی اغلب حسی به وجود می آورد که افراد فکر می‌کنند همه چیز باید دست نخورده بماند واز این رو احساس راحتی ندارند و با فضا به خوبی انس نمی‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگ پاستلی در دکوراسیون داخلی را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…