شهری که زندگی مردمش را روی دیوارها نمایش می‌دهد!

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به شهر لیون بروید تا با در و دیوارهایی که از بالا تا پایین تماما نقاشی است، روبرو شوید. نقاشی‌هایی که نشان‌دهنده زندگی روزمره مردم هستند و گاهی هم وقایع تاریخی یا زندگی افراد مشهور و قدرتمند شهر را به نمایش می‌گذارند.
شهر لیون در فرانسه

شهر لیون در فرانسه یکی از شهرهای شناخته شده فرانسه است. این شهر شاید تا همین چند دهه پیش هم چندان مورد توجه توریست‌ها نبود اما ۴ دهه است که در محاصره نقاشان دیواری قرار گرفته است. نقاشانی که تصمیم گرفتند تا تمام شهر را به یک اثر هنری بزرگ تبدیل کنند. با مجله دلتا همراه باشید.

ایده نقاشی‌های شهر لیون در فرانسه از کجا آمده؟

ایده نقاشی‌های شهر لیون در فرانسه از کجا آمده؟

ایده نقاشی روی دیوارهای شهر، اولین بار در دهه ۱۹۷۰ میلادی شکل گرفت. در آن دوران، گروهی از دانشمندان تصمیم گرفتند تا هنر را از فضای درونی و داخلی موزه‌ها و گالری‌های هنر خارج کنند. آن‌ها می‌خواستند هنر را در سطح شهر و روی دیوارها نمایش بدهند. این افراد دوست داشتند که هنر را نه فقط عده‌ای از مردم، بلکه تمام شهر ببینند. حالا اگر به لیون سفر کنید، می‌توانید ببینید که اینجا دیگر یک شهر نیست، بلکه یک گالری هنری عظیم است! گالری‌ای که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به دیدن خود می‌کشاند.

نقاشی های شهر لیون در فرانسه

گذشته شهر لیون

لیون در گذشته یک شهر تاریک و کسل کننده بیش نبود، شهری که هیچ روحی روی دیوارهای آن نبود. انگار که همه جا خاکستری رنگ بود. این موضوع روی زندگی روزمره مردم هم تاثیر گذاشته بود. خوشبختانه شهردار آن زمان هم همین فکر را می‌کرد. او تصمیم گرفت تا چندین برنامه برای احیای شهر و سرزنده کردن خیابان‌ها و ساختمان‌های تاریخی انجام دهد. همین موضوع باعث شد تا شهردار با هنرمندان نقاش، رابطه خوبی برقرار کند. هنرمندان هم که وضعیت شهر لیون را دیده بودند، می‌دانستند که در درست‌ترین و بهترین موقعیت ممکن قرار گرفته‌اند.

نقاشی های دیواری در شهر لیون در فرانسه

تاثیر نقاشی‌های لیون بر صنعت گردشگری

در شهر لیون این دیوارها هستند که قصه‌ها را روایت می‌کنند. دیوارهای روایت‌کننده قصه‌هایی هستند که زندگی مردم را به نمایش می‌گذارند. این نقاشی‌های دیواری توانسته‌اند صنعت گردشگری در شهر لیون فرانسه را تا حد زیادی بهتر کنند و گردشگران زیادی را به آن جا بکشانند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، ورود لاغرها به این هتل ممنوع است! را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۰۹ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • زهرا توانا

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ب٫ظ

      سلام. سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…