رنگ مبل با چه چیزهایی باید ست شود؟

۲
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر قصد دارید اتاق نشیمن خود را با مبل های مدرن، اسپرت و یا راحتی دیزاین کنید باید بگوییم کار چندان دشواری پیش روی شما قرار ندارد.
رنگ های مبلی

مبل نقش بسیار اساسی در دیزاین خانگی به عهده دارد. از همین رو نیاز است با استفاده از تم های رنگی، هارمونی رنگ را به خوبی با این عنصر دکوری در فضای داخلی منزل به تصویر بکشیم. همان‌طور که می‌دانید مبل های راحتی با تم‌های رنگی بسیار شاد و با رنگ بندی بسیار متفاوتی در بازار به فروش می رسند. از همین رو دیزاین کردن اتاق نشیمن کار چندان دشواری نیست؛ زیرا شما متناسب با وسایل دکوری که در منزل از آن‌ها بهره می‌گیرید می‌توانید روند دیزاین کردن اتاق را با تم‌های رنگی هم سطح به انجام برسانید. از سوی دیگر برای اتاق پذیرایی که عموما مبلمان سلطنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد لازم است قدری ایده پردازی به سبک سنتی و لاکچری هدایت شود. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون رنگ های مبلی که برای مبلمان مدرن، کلاسیک و سلطنتی در پیش روی شما قرار دارد و با استفاده از آن ها می توانید یک هارمونی رنگ زیبا را به نمایش بگذارید مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید اگر می خواهید همانند دکوراتورهای حرفه ای دست به ایده پردازی در فضای داخلی منزل خود بزنید. به مجله دلتا سر بزنید.

تم رنگی مبل راحتی و دیزاین اتاق نشیمن

اگر قصد دارید اتاق نشیمن خود را با مبل های راحتی مدرن، اسپرت و یا راحتی دیزاین کنید باید بگویم کار چندان دشواری در پیش روی شما قرار ندارد. البته اگر به تم‌های رنگی و طیف‌های رنگی که در پیش روی شما قرار دارد به خوبی آشنایی داشته باشید. برای این منظور دو پیشنهاد برای شما عزیزان داریم.

در قدم اول توصیه می کنیم اگر قرار است فضای منزل شما بهاری دیزاین شود از رنگ های شاد مثل آبی، سفید، زرد و قرمز غافل نشوید. این رنگ ها سبب سر زندگی در فضای داخلی منزل شما می شود. به عنوان مثال شما می توانید مبل راحتی خود را با تم رنگی سفید و کوسن های رنگی تهیه کنید و یک پرده حریر سفید را با والان های رنگی مثل تم رنگی که برای کوسن‌ها در نظر گرفته شده است به راحتی ست کنید. از سوی دیگر می توانید فرش های خود را کرم یا سفید رنگ در نظر بگیرید تا خیلی رنگ های متعدد سبب آشفتگی فضای داخلی منزل نشود. برای وسایل دکوری و اکسسوری‌ها هم، توصیه ما به شما بهره گرفتن از تم رنگی سفید با چاشنی رنگ‌های بهاری است. بر فرض گلدان های سفید خود را با گل‌های زرد دیزاین کنید. این امر سبب سر زندگی و نشاط منزل شما می‌شود.

در قدم دوم به شما توصیه می کنیم از تم های رنگی خنثی برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود بهره بگیرید تا به راحتی بتوانید از هر سبک و سیاق و هر تم رنگی که به آن علاقه دارید در فضا سازی استفاده کنید. زمانی که مبلمان و کاناپه های شما از رنگ طوسی روشن و سیر بهره گرفته باشد استفاده از رنگ مشکی، طلایی و یا رنگ های بهاری برای شما مانعی ندارد. شما به سادگی می‌توانید مبلمان خود را طوسی انتخاب کنید و با پرده و کف پوش سفید و والان های طلایی یک دکوراسیون لوکس را به تصویر بکشید. در این مواقع دیگر استفاده از اکسسوری‌های اسپرت و فانتزی یا اکسسوری های کلاسیک لاکچری برای شما مانعی را ایجاد نمی‌کند. به شما برای رنگ طوسی، استفاده از فرش بنفش تیره و پرده بنفش بسیار ملایم را پیشنهاد می‌دهیم این امر یک ایده پردازی فوق لاکچری را برای شما به نمایش می‌گذارد.

رنگ های مبل در دکوراسیون

ایده پردازی با مبل کلاسیک برای اتاق پذیرایی

آیا می‌خواهید دیزاین اتاق پذیرایی شما لوکس و بسیار خاص به تصویر کشیده شود؟ به شما استفاده از مبلمان سلطنتی را برای این منظور توصیه می‌کنیم. مبلمانی که در کنار تم رنگی بسیار خاص از سبک طراحی متمایزی نیز بهره گرفته است و شما با استفاده از فرش‌های ابریشمی و پرده‌های اطلسی به سادگی می‌توانید یک ایده پردازی ناب را به تصویر بکشید. برای ایده پردازی اتاق پذیرایی با مبل های کلاسیک نیز دو پیشنهاد برای شما داریم:

در قدم اول توصیه می کنیم از تم‌های رنگی قهوه ای، آجری و کرمی برای این سبک دکوراسیون‌ها بهره بگیرید. همان‌طور که می دانید مصنوعات چوبی و مبلمانی که برای چیدمان های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند از چوب‌های فندوقی و یا گردویی بهره گرفته اند. این دو تم رنگی طلب می‌کند تا شما از آیتم‌های مشابه این رنگ برای فرش و پرده خود استفاده کنید. البته این امر محدودیتی برای استفاده ایجاد نمی کند و شما بسته به سلیقه خود می‌توانید تم رنگی مشکی و طلایی را نیز مورد استفاده قرار دهید.

در قدم دوم توصیه می‌کنیم از آیتم‌های رنگی طلایی به صورت یکنواخت و کم، برای دکوراسیون های کلاسیک که عموما مبلمان چستر را در دل خود جای می‎دهد بهره بگیرید. این سبک ایده پردازی، نیاز به رنگ های شاد را طلب می‌کند زیرا سبب خفگی دیزاین داخلی شما می‌شود. همان‌طور که می دانید سبک کلاسیک تلفیقی از ایده پردازی مدرن و سنتی است. برای این منظور هر طیف رنگی مثل رنگ لاکی یا آبی فیروزه‌ای برای شما قابلیت استفاده دارد. پس به راحتی با استفاده از مبل کلاسیک می‌توانید از طیف‌های رنگی سنتی بهره بگیرید و کار تصویر سازی خود را اصیل تر و شکیل تر به نمایش بگذارید.

رنگ های مبل در دکوراسیون

مبل های کلاسیک را با چه آیتم های باید به تصویر بکشیم؟

اصلی‌ترین آیتم رنگی که برای مبلمان سلطنتی در نظر گرفته می‌شود رنگ طلایی است. این مهم برای آسترهای ساتنی کار استفاده می‌شود و شما به سادگی می‌توانید روی پایه، تاج و دسته مبل نیز این تم رنگی را مشاهده کنید. همان‌طور که می‌دانید رنگ طلایی، رنگ اصلی دکوراسیون های سلطنتی است پس برای اینکه دیزاین شما اشرافی‎‌تر و مجلل‌تر به نمایش گذاشته شود باید سایر آیتم‌ها نیز با مبلمان سلطنتی شما دیزاین شود. ما برای شما دو توصیه سازنده داریم:

در قدم اول استفاده از فرش‌های ابریشمی اصیل که گاها رنگ های لاکی دارد برای این دیزاین ها شکوه بیشتری را فراهم می‌کند. همچنین شما می‌توانید از پرده‌های مخملی که رنگ قرمز دارد کمک بگیرید که در گوشه پنجره با رگه‌هایی از تم رنگی طلایی به تصویر کشیده شده است. البته این روزها استفاده از پرده‌های پولکی که با دو آیتم رنگی به تصویر کشیده می شوند نیز برای شما فراهم است. شما به سادگی می توانید از این قبیل پارچه‌ها در کنار کوسن برای والان و کناره های آویز پرده نیز به منظور زیبا سازی بیشتر استفاده کنید.

در قدم دوم توصیه می‌کنیم تمامی طیف‌های اشرافی را به دیزاین مبلمان سلطنتی خود وارد کنید. این آیتم‌های رنگی می‌تواند بنفش سیر، آبی درباری، قرمز لاکی و سایر آیتم‌های رنگی مدرن دیگر مثل سفید و مشکی و یا حتی طوسی خیلی سیر باشد. این ترکیب رنگ ها با رنگ طلایی، سبب زیباتر شدن دیزاین داخلی منزل شما می‌شود. این را به یاد داشته باشید که آباژورهای ایستاده، ساعت‌های آنتیک قدیمی، میز پذیرایی و سایر اکسسوری‌های استفاده شده در این فضا باید حتما با سنگ های مرمر و رنگ طلایی دکور شده باشد تا ایده پردازی شما بکرتر به نمایش گذاشته شود.

رنگ های مبل در دکوراسیون

 

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…