۶ ترفند بدون هزینه، برای اتاق خواب کوچک

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید با خودتان فکر کنید که چون اتاق خواب‌ شما کوچک است، پس دیگر نمی‌توانید چیدمانی زیبا و چشم‌نواز داشته باشید. اما سخت در اشتباه‌ هستید!
دکور اتاق خواب کوچک

شما می‌توانید با بکارگیری ترفند‌هایی، یک فضای کوچک را طوری تغییر دهید که احساس بزرگ‌تر و جادارتر بودن را به شما القا کند. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در مورد دکور اتاق خواب کوچک ارائه می‌شود.

برای دیوار‌ها رنگ روشن و برای وسایل از رنگ‌های متفاوت استفاده کنید

یکی از نکات مهم در تزیین و طراحی اتاق خواب رنگ دیوار‌ها در مقابل رنگ وسایلی است که در آن استفاده می‌شود. بهتر است رنگ دیوارها، سقف و در و پنجره روشن باشد و رنگ وسایلی که در آن چیده می‌شود، تنوع داشته باشد. وقتی رنگ دیوار‌ها سفید است و شما هم یک میز کناری تخت به رنگ سفید در آن می‌گذارید، میز در دیوار محو می‌شود. این باعث می‌شود یک حجم سنگین در اتاق کم‌تر به چشم بیاید. در واقع بهتر است که رنگ سفید به اندازه به‌کار رود.

چیدمان اتاق خواب کوچک

هماهنگی بین رنگ‌ها بسیار مهم است

رعایت هماهنگی، ‌رنگ وسایلی که در اتاق استفاده می‌شود نیز نکته مهمی است که باعث می‌شود، اتاق بزرگ‌تر به‌نظر برسد. قالیچه، مبلمان، آثار هنری و اقلام تزیینی دیگر باید سایه‌روشن‌های متفاوت داشته باشند تا چشم به سمت آن‌ها کشیده شود. اگر اتاق خواب به خوبی تزیین شده باشد، این وسایل اتاق هستند که توجه را جلب می‌کنند نه کوچکی آن.

از تخت پایه‌بلند استفاده کنید تا فضای اضافی ایجاد کنید

اگر تخت را عوض کنید و یک تخت پایه‌بلند خریداری کنید، می‌توانید از فضای زیر آن برای ملحفه‌ها و لباس‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود زمین اتاق خواب نیز کمتر تحت اشغال وسایل قرار گیرد. تخت‌های حجیم که زیرشان پر است، برای اتاق‌های کوچک مناسب نیستند و هیچ خدمتی هم به شما نمی‌کنند.

اتاق خواب کوچک

از فرش‌های کاملا تخت استفاده کنید

داشتن یک قالیچه در اتاق خواب همیشه گزینه بسیار مناسبی برای تزیین است. قالیچه در روز‌های سرد زمستان به اتاق خواب گرما می‌بخشد و اتاق خواب را زیبا می‌کند. از همه انواع قالیچه‌ها بهتر، همان نوع بسیار تخت آن است که با رنگ سفید دیوار‌های اتاق خواب همخوانی دارد و آنقدر‌ها حجیم نیست که باعث شود، سایر وسایل اتاق به چشم نیاید.

بالای تخت از آثار هنری بزرگ استفاده کنید

برای آنکه به اتاق چهره‌ای ملایم‌تر ببخشید، یک اثر هنری را جایگزین تاج بلند تخت بکنید. این ترفند ساده باعث می‌شود، آثار هنری توجه را به خود جلب کنند و سقف اتاق بلندتر به‌نظر برسد.

یک آینه در مقابل منبع نور قرار دهید تا نور بازتاب کند

یک روش منحصر‌به‌فرد دیگر برای ایجادبزرگی در دکور اتاق خواب کوچک این است که یک آینه بزرگ را درمقابل منبع نور قرار دهید. بهترین کار این است که یک آینه قدی را روی دیوار مقابل پنجره نصب کنید. این کار باعث می‌شود، اتاق دو‌برابر بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اصل برای داشتن خانه‌ای شیک و خاص را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۳۷ ب٫ظ

    خیلی خوب

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۳ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۳۷ ب٫ظ

    خیلی خوب

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۳ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۴۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…