جزیره‌ای مقدس که فقط در فصل بهار ظاهر می‌شود!

۹
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جزیره لاک پشت، جزیره‌ای کوچک در جنوب غربی چین است. این جزیره به خاطر شباهتش به لاک پشت و اینکه فقط در فصل بهار ظاهر می‌شود، به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.
جزیره لاک پشتی چین

مردم چین، لاک پشت را نمادی از طول عمر می دانند. برای همین هر سال بهار با ظاهر شدن این جزیره به این مکان می‌روند و جشن می‌گیرند. با مجله دلتا همراه باشید تا از جزیره لاک پشتی چین بیشتر بدانید.

لاک پشت خوش یمن چین

هر سال با آمدن فصل بهار، هزاران گردشگر به سد جورج می‌روند. آن‌ها می‌خواهند جزیره‌ای را ببینند که از آب‌های رودخانه Muodaoxi بیرون می‌آید. جزیره‌ای که شکل خاص و منحصربه‌فردی شبیه لاک پشت دارد. هر سال محلی‌ها بیرون آمدن جزیره لاک پشتی چین از آب را جشن می‌گیرند. آن‌ها لاک پشت را خوش یمن و نشانه‌ای از طول عمر می‌دانند. در واقع آن‌ها به این دریاچه به چشم لاک پشتی نگاه می‌کنند که با گرم شدن هوا به اینجا آمده و با خودش خوش یمنی و طول عمر آورده است.
جزیره لاک پشتی چین را ببینیم

جزیره لاک پشتی چین

سطح آب این رودخانه توسط سد سه دهانه جورج کنترل می‌شود. سد در بهار، آب نواحی پایین رودخانه را تامین می‌کند. همین اتفاق باعث می‌شود که سطح آب پایین برود و جزیره معلوم شود. جزیره در ۹ ماه دیگر، کاملا زیر آب است. در بهترین حالت فقط لبه‌های آن از آب معلوم است. جالب است که تنها در صورتی به شکل لاک پشت دیده می‌شود که سطح آب در ارتفاع مشخصی باشد.
جزیره لاک پشتی چین جزیره ای خوش یمن

جزیره لاک پشتی چین چه زمانی ظاهر می‌شود؟

ظاهر شدن جزیره بستگی به مقدار جریان آبی دارد که به رودخانه وارد می‌شود. وقتی سطح آب بین ۱۶۳ تا ۱۶۶ متر است، شکل لاک پشت کاملا معلوم است. اگر سطح آب به حدود ۱۴۵ متر کاهش پیدا کند صخره‌های اطراف جزیره که به زمین متصلند، نمایان می‌شوند. در این حالت جزیره لاک پشتی، شکل منحصربه‌فرد خود را از دست می‌دهد.
جزیره لاک پشتی چین، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. موقعی که این جزیره پدیدار می‌شود، هزاران گردشگر به این محل می‌آیند. گردشگران فقط ۳ ماه فرصت دارند تا این لاک پشت دوست داشتنی را خوب تماشا کنند. با تمام شدن این مدت، جزیره به مدت ۹ ماه به زیر آب می‌رود و دیگر اثری از آن نیست.
جزیره لاک پشتی چین چه زمانی ظاهر می‌شود؟

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، پادشاهی طبیعت در روستای ارواح چین را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

    • زهرا توانا

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ب٫ظ

      با سلام و احترام. سپس از همراهی شما.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۵۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…