تاثیر منفی فشار خون بالا بر سلامت بدن

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فشار خون بالا عامل بروز مشکلات زیادی در بدن است اما متاسفانه خیلی‌ها از اثرات منفی فشار خون بالا بی‌خبر هستند. ماشینی شدن زندگی، کاهش تحرک و استفاده از غذاهای با کالری و نمک بالا در ایجاد آن کم تاثیر نیست.
تاثیر منفی فشار خون بالا

فشارخون وقتی که از حد طبیعی خارج شود، بالا می‌رود و همین افزایش سطح فشار خون می‌تواند به مرور زمان به دیواره عروق و رگ‌های خونی آسیب برساند. در این مطلب از مجله دلتا درباره تاثیر منفی فشار خون بالا بر بدن و مشکلاتی که ایجاد می‌کند توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

عوارض فشار خون بالا چیست؟

آسیب‌های ناشی از فشار خون بالا با گذشت زمان ایجاد می‌شود. هرچه فشار خون بالا بدون تشخیص یا کنترل نشده باقی بماند، خطرات شما جدی‌تر می‌شوند. از مهم‌ترین عوارض فشار خون بالا این است که می‌تواند احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد.

با گذشت زمان، مشکلات موجود در عروق شما می‌تواند باعث کاهش جریان خون شود. از آنجا که تمام بافت‌ها و اندام‌های بدن شما برای کار کردن نیاز به خون دارند، دچار مشکل می‌شوند. برای مثال فشار خون بالا مواردی مانند مغز، کلیه‌ها و بینایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما می‌توانید با تغییر سبک زندگی و مصرف رژیم غذایی سالم و دارو، از فشار خون بالا جلوگیری یا آن را کنترل کنید.

 

عوامل خطر ابتلا به فشار خون بالا

عوامل متعددی خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهند. از آن جمله مصرف بالای نمک، بی‌تحرکی یا عدم تحرک کافی، اضافه وزن و چاقی، چربی خون بالا، مصرف الکل، رژیم غذایی، منطقه محل سکونت، سبک زندگی، ژنتیک، آلودگی هوا، استرس و فشارهای ناشی از آن و حتی برخی عوامل موثر در فرایند رشد جنین و دوران کودکی هستند.

 

عوامل خطر ابتلا به فشار خون بالا

فشار خون چطور درمان می‌شود؟

برای درمان فشار خون بالا باید در ابتدا نحوه زندگی را تغییر داد. برای این کار مواردی نظیر کاهش وزن، انجام ورزش‌های هوازی، کاهش مصرف نمک، قطع و یا کاهش مصرف الکل و سیگار، مصرف بیشتر مواد معدنی نظیر کلسیم، پتاسیم و منیزیم توصیه می‌شود.

همچنین با نظر پزشک می‌توان از داروهایی نظیر افزایش‌دهنده‌های ادرار، مهارکننده‌های سیستم سمپاتیک، گشاد کننده‌های مستقیم عروقی، مهار کننده‌های آنزیمی و یا گیرنده‌های منقبض کننده عروقی استفاده کرد. همچنین بیماران مبتلا به فشار خون بالا باید به صورت دوره‌ای توسط چشم پزشک معاینه چشم شوند تا در صورت نیاز درمان‌های لازم برای آنها انجام گیرد.

 

پیشنهاد مطالعه: مطلب آنچه باید در مورد داروهای ضد اضطراب بدانیم را بخوانید.

 

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۳۰ ق٫ظ

    باسلام و تشکر از لطف شما ممنونم اتفاقاً این موضوع در مورد ما ‌مطرح است. خوب ۵/۲ /۴۰۰

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۳۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۳۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۲۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…