۵ راه برای پیوند مناسب اتاق‌ها با رنگ

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ‌‌ها تاثیر شگرفی بر محیط و روحیه اشخاص حاضر در آن دارند. از این اثرگذاری به نفع خودتان استفاده کنید.
رنگ ‌های دکوراسیون خانه

قبل از شروع برای برقراری جریان در رنگ ‌های دکوراسیون خانه باید از خود بپرسید آیا رنگ‌ ها در خانه شما به خوبی نقش خود را ایفا  می‌کنند؟ اگر نه، ممکن است پیوند خوبی بین فضاها اتفاق نیفتاده باشد. برای حل این مساله با مجله دلتا همراه باشید.

ایجاد جریان

در یک خانه با پلان باز یا فضایی که در آن اتاق‌ها از طریق راهروهای وسیع به هم متصل می‌شوند، انتخاب رنگ‌هایی که به شیوه‌ای شبیه به هم بوده و دارای هارمونی با یکدیگر هستند، بسیار مهم است. در این وضعیت، چالش این است که هر فضایی را با توجه به عملکرد خود هویت بخشیده و در عین حال احساس یکپارچگی و جریان بصری ایجاد کنید.

از یک موضوع از رنگ استفاده کنید

به هر اتاق شخصیت رنگی خود را بیفزایید و از طیف‌های رنگی آن کمک بگیرید. اگر علاقه زیادی به یک رنگ دارید، می‌توانید یک جریان واحد در اتاق‌ها ایجاد کنید. می‌توانید از عناصر متحد کننده چوبی، پایه‌های چوبی، قاب‌های درب و پنجره و قالب‌سازی سقف استفاده کنید. پیوند اتاق‌ها می‌تواند ظریف‌تر باشد. به عنوان مثال، رنگ تکراری در پارچه ها، لوازم جانبی و مبلمان در هر اتاق!

رنگ در دکوراسیون خانه

پیوند با ترکیب چند رنگ دلخواه

پیوند با چند رنگ به این معنی نیست که شما باید همه فضاهای اتصال را تک رنگ در نظر بگیرید. هر منطقه را با هویت و شخصیت خود در نظر بگیرید. با انتخاب دو یا سه رنگ که به خوبی با هم کار می‌کنند و همچنین با توجه به کاربرد آن‌ها در مقادیر مختلف، یک نگاه یکپارچه در کل ایجاد کنید.

رنگ در دکوراسیون خانه

به کف نگاه کنید!

ممکن است رنگ اتاق‌های مجاور در دکوراسیون متضاد باشند. همچنین برای شما امکان تغییر رنگ‌ها وجود نداشته باشد. آنها را با استفاده از فرش‌های کف و یا هر حوزه‌ای که دارای دو رنگ مشترک هستند، تطبیق دهید. رنگ‌های دیوار و فرش لازم نیست دقیقا مطابقت داشته باشند. یکی می‌تواند کمی تیره یا روشن‌تر از دیگری باشد. اما از نظر بصری و در دید چشم یکسان به نظر می‌رسد.

رنگ در دکوراسیون خانه

ایجاد جریان با رنگ سفید

بدون شک استفاده از رنگ سفید راهی برای ایجاد احساس جریان از اتاقی به اتاق دیگر است. سایه‌های بسیار ملایمی از رنگ سفید وجود دارد، بنابراین اول رنگ دیوار را انتخاب کنید. سپس سفیدی را  انتخاب کنید که قابل هماهنگی با سایر حوزه ها باشد. برای مثال یک رنگ ملایم صورتی یا آبی که با میزان رنگ سفید بیشتری ترکیب شده است ایده خوبی برای برقراری جریان است.

رنگ در دکوراسیون خانه

فراموش نکنید!

نور، تاثیر زیادی بر رنگ‌‌های دکوراسیون خانه دارد. برای مثال نور زرد یا سفید در هر اتاق، در مقایسه با نور ورودی طبیعی خورشید، رنگ‌های یکسان در فضا را متفاوت نشان می‌دهند. برای رسیدن به یک احساس تداوم، حتما نور را  متناسب با رنگ‌های انتخابی در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات رایج در دکوراسیون را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…