با ۶ نابغه برتر تاریخ بشریت آشنا شوید

۱۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید شما هم درمورد افرادی که ضریب هوشی بسیار بالایی دارند، شنیده باشید. اشخاصی مثل انیشتین و یا نیوتن که اکتشافات‌شان برای تمامی مردم دنیا معلوم و مشخص است.
نابغه برتر تاریخ

این افراد باهوش‌ترین اشخاصی نیستند که در طول تاریخ زندگی کرده‌اند. کسانی نیز هستند که ضریب هوشی بسیار بالایی دارند، در حالی که چندان معروف و شناخته شده نیستند. در ادامه‌ این مطلب به ۶ نابغه برتر تاریخ بشریت اشاره خواهیم کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

گالیلئو گالیله

بهره هوشی: ۱۸۲
گالیله؛ فیزیک‌دان، منجم، ریاضی‌دان و فیلسوف ایتالیایی بود که اغلب افراد او را تحت عنوان دانشمندی که با اختراع تلسکوپ، علم نجوم را متحول کرد می‌شناسند‌. همچنین او این واقعیت را تایید کرد که خورشید در مرکز منظومه‌ شمسی قرار دارد و همه‌ سیارات و اجسام دیگر، گرد آن می‌چرخند.

جان استوارت میل

بهره هوشی: ۱۸۲.۵
میل؛ فیلسوف، اقتصاددان و سیاستمدار انگلیسی که به علت کمک‌های تعیین کننده‌اش به لیبرالیسم، مطرح کردن ایده‌ آزادی‌های فردی و کنترل بی‌نظیر دولت در مدیریت اقتصادی شناخته شده است. روش میل، امروزه نیز به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نتیجه‌گیری قابل اطمینانی را از طریق استنتاج به دست بیاورد. ابزاری که اغلب وکلا و دانشمندان در پیشبرد استدلال‌هایشان از آن استفاده می‌کنند.

گوتفرید ویلهلم لایبنیتس

بهره هوشی: ۱۹۱
لایبنیتس؛ ریاضی‌دان و فیلسوف آلمانی که به توسعه‌ محاسبات مستقل نیوتن توجه ویژه‌ای داشت‌. از آثار او می‌توان به قانون تداوم و قانون تناقض متعارف اشاره کرد. او همچنین یک مخترع پر کار در زمینه‌ ماشین حساب‌های مکانیکی بود و محاسبات پیچیده‌ ریاضی را با کمک این دستگاه برای جهانیان ساده‌تر کرد.

ایزاک نیوتن

بهره هوشی: ۱۹۲

نیوتن؛ ریاضی‌دان و فیزیک‌دان انگلیسی که بر اساس بسیاری از محاسبات ریاضی او، امروزه بلوک‌های سازه‌های مهندسی را توسعه بخشیده‌اند. اصول ریاضی فلسفه‌ طبیعی یکی از تاثیرگذارترین آثار علمی او است که در عصر روشن‌گری، اروپا را به پیشرفت‌هایی که منجر به فناوری‌های مدرن شد، سوق داد.

لئوناردو داوینچی

بهره هوشی: ۲۰۰

داپینچی؛ مرد ایتالیایی رنسانس! نبوغ درخشان او در سراسر علم و هنر انکار نشدنی است. داوینچی بیشتر با شاهکار هنری‌اش، مونالیزا برای جهانیان شناخته شده است. داوینچی علاوه بر اینکه هنرمندی تکرار نشدنی به شمار می‌رود، ریاضیدان، مهندس، مخترع، مجسمه ساز، معمار، زمین شناس، طراح، گیاه‌شناس و نویسنده‌ای برجسته بود‌. او مظهری کامل از یک انسان رنسانس و مردی بود که از ثروت و دانش خود، برای پیشبرد سرنوشت بشر استفاده کرد.

داوینچی

یوهان ولفگانگ ون گوته

بهره هوشی: ۲۲۰

گوته؛ شاعر، رمان نویس، نمایش نامه نویس، سیاستمدار و دیپلمات آلمانی بود که بیشتر به خاطر آثار ادبی و نوشته‌هایش همچون “سوگ ورتر جوان”، ” ستورم اوند درنگ” و “فاوست” شهرت دارد. گرچه بهتر است او را همچنان به عنوان یک نابغه‌ ادبی به حساب آوریم، اما او در مطالعات علمی به ویژه در زمینه‌ علوم طبیعی نیز مشارکت داشته است. او مجموعه‌ گسترده‌ای را در رابطه با مواد معدنی به عنوان بخشی از مطالعات زمین شناسی در کارنامه خود دارد.

این افراد، ممکن است قابل توجه و نادر باشند، اما نابغه بودن شایع‌تر از آن است که ما تصور می‌کنیم. به قول انیشتین:

«هر فرد یک نابغه است، اما اگر شما ماهی را با توانایی‌اش در بالا رفتن از یک درخت قضاوت کنید، تمام عمر را با تصور این که بی‌استعداد است سپری خواهید کرد!»

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آیا می‌دانید زمین با چه سرعتی می‌چرخد؟» را در مجله دلتا بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۴۴ ب٫ظ

    بعیده فردی با آی کیو ۲۲۰ بتونه با افراد معمولی ارتباط موثری برقرار کنه مخصوصا اینکه در دهه های پیشین میلادی آی کیوی متوسط مردم ، کمتر از زمان حال بوده…. یعتی یک ۲۲۰ با یک ۷۵ (فرد عادی) صحبت میکرده؟ چطور حرفای همدیگه رو میفهمیدن 😂

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

      سپاس از اینکه همدل و همراه مجله دلتا هستید. امیدوارم مطالب مجله براتون کاربردی و رشد دهنده باشه.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

    خوب بود ولی انیشتین چی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۰۶ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما
      حتما در مطالب بعدی

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۳۳ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۲۷ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۳۹ ب٫ظ

    آلبرت اینشتین نبود؟

    پاسخ

  6. بنده خدا

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

    ابن سینا رو لاک نگیر

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۲۸ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما
      چشم در مطالب بعدی

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…