مهم‌ترین اختراعات تاریخ بشر را بشناسید

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تکنولوژی و فناوری‌های به‌ روز، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های زندگی بشر در طول تاریخ بوده است. اما بی‌شک در گذشته شاهد فناوری‌های پیشرفته‌ای که امروزه برای ما عادی شده است، نبودیم.
مهم‌ ترین اختراعات بشر

ما انسان‌ها از اولین روزهای زندگی روی کره زمین سعی داشتیم تا با ساخت ابزارهایی هر چند ساده، بیش از پیش بر محیط پیرامون خود احاطه پیدا کنیم. در مقاله پیش رو، به ترتیب زمانی، مهم‌ ترین اختراعات بشر تا به امروز را به شما معرفی می کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

قطب نما

اختراع این وسیله جهت‌یابی، یک پیشرفت مهم در تاریخ بشر محسوب می‌شود و راه را برای سفرها و اکتشافات بعدی انسان‌ها هموارتر کرد. اولین قطب نماها به وسیله سنگ‌های آهن‌ربایی و در چین ساخته شدند.

برق

امروزه کار سختی نیست تا از مزایای برق صحبت کنیم زیرا اکثر وسایل ما از این انرژی بهره می‌برند و زندگی بدون آن برای انسان امروزی سخت خواهد بود. در مورد اختراع لامپ، سهم جداگانه‌ای را می‌توان در نظر گرفت که در سال ۱۸۷۹ به توماس ادیسون رسید.

موتور بخار

این دستگاه بین سال‌های ۱۷۶۳ تا ۱۷۷۵ توسط مخترع اسکاتلندی جیمز وات و بر اساس ایده‌ها و تلاش‌های قبلی موتور نیوکامن که در سال ۱۷۱۲ درست شده بود، ابداع شد. مزایای بی‌شمار این اختراع بر همگان روشن است و قطارها، کشتی‌ها، کارخانه‌ها و انقلاب صنعتی بر پایه این اختراع شکل گرفتند.

موتور بخار

تلفن

اگرچه او تنها کسی نبود که بر روی این نوع فناوری کار می‌کرد، اما الکساندر گراهام بل، مخترع اسکاتلندی به عنوان اولین مخترع تلفن الکتریکی در سال ۱۸۷۶ شناخته شد. مطمئنا این ابزار توانایی ما را در برقراری ارتباط، به کلی متحول کرده است.

واکسیناسیون

با تمام بحث‌هایی که پیرامون این موضوع وجود دارد، نمی‌توان انکار کرد که واکسیناسیون زمینه ریشه کن کردن بیماری‌ها و افزایش طول عمر انسان‌ها را فراهم کرده است. اولین واکسن (برای بیماری آبله) توسط ادوارد جنر در سال ۱۷۹۶ ساخته شد.

اتومبیل‌

اتومبیل‌ها نحوه سفر و همچنین سبک طراحی شهرها را کاملا تغییر داده و مفهوم خط مونتاژ را دگرگون کردند. اتومبیل‌ها در شکل مدرن و امروزی خود در اواخر قرن نوزدهم توسط تعدادی از افراد به تکامل رسیدند، اما اعتبار ویژه ساخت اولین اتومبیل در سال ۱۸۸۵ به کارل بنز آلمانی رسیده است.

هواپیما

هواپیما که در سال ۱۹۰۳ توسط برادران آمریکایی رایت اختراع شد، جهان را به هم نزدیک‌تر کرده و به ما این امکان را داده تا به سرعت در مسافت‌های طولانی جابه‌جا شویم. این فناوری، ذهن‌ها را از طریق مبادلات فرهنگی فراوان گسترش داده است، اما در نوع خود جنگ‌ها را نیز در طول تاریخ ساده‌تر کرده است!

پنی سیلین

الکساندر فلمینگ دانشمند اسکاتلندی در سال ۱۹۲۸ پنی سیلین را کشف کرد. این دارو با توانایی فوق العاده خود در درمان بیماری‌های عفونی، نجات بخش زندگی بسیاری از انسان‌ها و آغازگر دوره آنتی بیوتیک‌‌ها بوده است.

اینترنت

هنگامی که شبکه رایانه‌های جهانی، که از دهه ۱۹۶۰ میلادی توسعه یافته بود، به دستان وزارت دفاع ایالت متحده افتاد و آن‌ها بودجه این تحقیقات را تضمین کردند، پایه اینترنت به شکلی ابتدایی به وجود آمد و در دهه ۱۹۹۰ میلادی، ایجاد شبکه جهانی وب، توسط تیم برنرز لی انگلیسی باعث دگرگونی ارتباطات، تجارت، سرگرمی و بسیاری از موارد دیگر در جهان شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «زمین در حال نابودی است» را در مجله دلتا بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

    جالب بود.اکثرا اسکاتلندی ها مخترع بودن

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۲۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۰۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۲۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…