۳ ترفند برای انتخاب طرح کاغذ دیواری

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نوع طرح کاغذ دیواری اهمیت زیادی دارد، چرا که انواع طرح‌های کاغذ دیواری در بازار از طرح‌های آجری گرفته تا طرح درختان و جنگل و یا طرح های ساده موجود هستند.
انتخاب طرح کاغذ دیواری

زمانی که وارد بازار می‌شوید، تنوع زیاد کاغذ دیواری‌ها شما را سردرگم می‌کند. همچنین انتخاب برای شما سخت می‌شود. برای مثال با خودتان می‌گویید، کاغذ دیواری ‌های ساده را انتخاب کنم یا سه بعدی؟ کدام طرح برای اتاق خواب من مناسب است؟ در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نکات و ترفندهای انتخاب طرح کاغذ دیواری پرداخته می‌شود.

طرح را بر اساس سبک فضا انتخاب کنید!

برای انتخاب طرح کاغذ دیواری، اولین کاری که باید انجام دهید، توجه به سبک فضایی است که می‌خواهید آن را کاغذ دیواری کنید. به طرح، مدل و سبک مبلمان، دکوری‌ها و دیگر وسایل خانه خود دقت کنید. برای مثال اگر مبلمان کلاسیک دارید، مانند تصویر زیر، کاغذ دیواری شما نیز باید کلاسیک و رسمی باشد.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

ممکن است فضایی که می‌خواهید آن را دکور کنید، دارای مبلمانی راحتی باشد و حالت غیر رسمی داشته باشد. در اینصورت می‌توانید از کاغذ دیواری‌های غیر رسمی زیبا استفاده کنید که نمونه آن را در نشیمن زیر می‌بینید.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

اما اگر خانه شما سبکی مدرن با مبلمان مدرن و مینیمال دارد، حتما باید از کاغذ دیواری ‌های ساده با طرح‌های مدرن استفاده کنید.

اندازه طرح را بر اساس اندازه فضا انتخاب کنید!

باید بدانید که اندازه فضا نیز در انتخاب طرح کاغذ دیواری بسیار تاثیر دارد. شما می‌توانید با طرحی که انتخاب می کنید، خانه را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر جلوه دهید. همچنین دیوارها را بلند‌تر یا عریض‌تر نشان دهید.

طرح درشت

کاغذ دیواری با طرح‌های درشت، چشم را به خود محصور می‌کنند و باعث می‌شوند تا فضا کوچک‌تر به نظر برسد. بنابراین برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند. اگر علاقه به استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های درشت دارید، باید از آن تنها برای یک دیوار استفاده کنید. می‌توانید مانند اتاق خواب زیر، برای دیوار پشت تخت از این کاغذ دیواری استفاده کنید و مابقیه دیوارها را طرح ساده بزنید.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

طرح ریز

به طور کلی کاغذ دیواری با طرح های ریز، چشم را محصور نمی‌کنند پس مناسب برای فضاهای کوچک می‌باشند و می‌توان برای بیش از یک دیوار از آن‌ها استفاده کرد. اما باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این طرح باعث خستگی چشم می‌شود.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

طرح متوسط

کاغذ دیواری‌هایی که طرح متوسط دارند، برای فضاهای کوچک و بزرگ مناسب هستند. شاید بخواهید برای کل دیوارهای اتاق از این طرح استفاده کنید. بهتر است مانند عکس زیر، رنگ طرح کاغذ دیواری با رنگ پس زمینه آن تفاوت زیادی نداشته باشد تا باعث خستگی چشم نشود.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

طرح‌های عمودی و افقی

کاغذ دیواری‌هایی که دارای طرح‌های عمودی هستند، ارتفاع دیوار را بیشتر نشان می‌دهند. همچنین کاغذ دیواری‌هایی که دارای طرح‌های افقی هستند، عرض دیوار را بیشتر جلوه می‌دهند. بنابراین می‌توانید از این ترفند برای بلندتر و عریض‌تر نشان دادن دیوارهای خانه خود استفاده کنید.

طرح کاغذ دیواری را برای ایجاد هارمونی انتخاب کنید!

شما می‌توانید مانند عکس زیر بین طرح کاغذ دیواری و طرح دیگر وسایل خانه هارمونی ایجاد کنید. این کار باعث بوجود آمدن فضایی منظم و منسجم می‌شود.

انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب تغییر دکوراسیون آشپزخانه سفید، با ایده‌های رنگی را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. afzal

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۴۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…