ترفندهای کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید رنگ قرمز را به دکوراسیون خانه خود وارد کنید، در فضای کوچک، رنگ قرمز متوسط بهترین انتخاب است.
کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون

رنگ قرمز، به فضای خانه شما شور و اشتیاق می‌دهد و آن را از حالت یکنواختی خارج می‌کند. اما در استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون نباید زیاده روی کنید. تنها سطح محدود و کمی از فضای داخلی منزل خود را به این رنگ زیبا دکور کنید. در این مطلب از مجله دلتا به کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون پرداخته می‌شود.

از دیوار تاکیدی قرمز رنگ استفاده کنید!

یکی از راه‌های جذاب و زیبا برای وارد کردن رنگ قرمز به خانه استفاده از دیوار تاکیدی است. توجه داشته باشید که این روش به این صورت است که تنها دیوار پشت نقطه کانونی فضا را به رنگ قرمز نقاشی یا کاغذ دیواری کنید. به عنوان مثال در دکوراسیون نشیمن خود، می‌توانید مثل تصویر زیر، دیوار پشت تلویزیون را نقاشی کنید.

رنگ قرمز در دکوراسیون

نکته ۱: طیف قرمز دیوار پشت تلویزیون، بهتر است که قرمز تیره یا مات باشد. زیرا طیف‌های تند این رنگ، چشم شما را می‌زند و اجازه نمی دهد که به راحتی تلویزیون تماشا کنید. همچنین برای اتاق خواب دیوار تاکیدی باید دیوار پشت تخت باشد که مثل تصویر زیر می‌توانید آن را گچ‌بری و نقاشی کنید.

رنگ قرمز در دکوراسیون

نکته ۲: فضایی که آن را با قرمز دکور می‌کنید، باید اجزایش با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم که رنگ برخی از مبلمان و دکوریها را مشابه آن انتخاب کنید.

از فرش قرمز در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید!

ترفند دیگر از کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون، پهن کردن فرش قرمز در فضای داخلی منزل است. البته این روشی است که ما ایرانی‌ها بسیار به آن علاقه داریم و مطمئنا حداقل یک‌بار از فرش ایرانی قرمز در دکور خانه خود استفاده کرده‌ایم. پس اگر در قسمتی از خانه، سبک دکوراسیون کلاسیک یا سنتی دارید، از فرش ایرانی قرمز استفاده کنید.

رنگ قرمز در دکوراسیون

نکته ۳: قرمز و نارنجی دو رنگ تقریبا مشابهی هستند که در کنار هم هارمونی ایجاد می‌کنند. پس می توانید از آن ها در یک فضا استفاده کنید. برای دکوراسیون مدرن و امروزی، فرش ایرانی مناسب نیست. بهتر است از فرش های ساده و بدون طرح استفاده کنید.

نکته ۴: برای فضاهایی که رنگ غالب آن‌ها خنثی است، رنگ قرمز یکی از گزینه‌های ایده‌آل است. زیرا رنگ‌های خنثی جلوه بسیار ساده‌ای دارند. قرمز با جذابیت و انرژی که دارد، انرژی فضا را متعادل می‌کند.

یکی از مبل هایتان را به رنگ قرمز انتخاب کنید!

پیشنهاد دیگر، این است که تنها یکی از مبل‌های پذیرایی یا نشیمن خود را قرمز انتخاب کنید. برای مثال مانند تصویر زیر، مبل سه نفره را قرمز، انتخاب کنید و آن را تبدیل به نقطه کانونی کنید.

رنگ قرمز در دکوراسیون

نکته ۵: بهتر است کوسنی که برای مبل‌های قرمز خریداری می‌کنید، مشابه به قرمز یا به رنگ‌های خنثی باشد.

رنگ قرمز را با دکوری و اکسسوری‌ها وارد فضای منزل خود کنید!

آسان‌ترین روش کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون، خرید و چیدمان دکوری و اکسسوری‌های قرمز رنگ است. این عناصر در دکوراسیون، سطح کمی از فضا را پوشش می‌دهند. همچنین تعویض آن‌ها، آسان و مقرون به صرفه است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۲ معیار مهم در انتخاب رنگ اتاق نشیمن  را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۹ ق٫ظ

  2. گیتا

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۲۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…