۲ معیار مهم در انتخاب رنگ اتاق نشیمن

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دکوراسیون هر خانه‌ای است. رنگ‌بندی مناسب می‌تواند جلوه‌‎ دل‌نشینی به اتاق نشیمن شما بدهد.
انتخاب رنگ اتاق نشیمن

شاید علاقه دارید، رنگ اتاق نشیمن را به سلیقه خودتان انجام دهید. شاید هم از دکور یک خانه فوق العاده، ایده گرفته‌اید و دقیقا از همان رنگ می‌خواهید برای دیوار استفاده کنید. باید بدانید که یک دکوراتور حرفه‌ای، همیشه به هماهنگی رنگ نشیمن با مبلمان دیگر و میزان نور خورشیدی که وارد فضا می شود، دقت می‌کند. در واقع با توجه به این دو موضوع، دکوراسیونی زیبا و اصولی ایجاد خواهید کرد. همچنین خانواده و مهمانان شما از بودن در آن احساس لذت و صمیمیت می‌کنند.

در این مطلب از مجله دلتا دو معیار مهم در انتخاب رنگ اتاق نشیمن را به شما معرفی می‌کنیم.

رنگ نشیمن را با توجه به رنگ و نقش دیگر وسایل انتخاب کنید!

یکی از معیارهای مهمی که دکوراسیون نشیمن شما را اصولی می‌کند، در نظر گرفتن رنگ مبلمان و وسایل دیگر در انتخاب رنگ دیوارهای آن است. مبلمان و وسایل دکوری که طرح و نقش و رنگ زیبایی دارند، در دیوارهایی به رنگ خنثی، جلوه بیشتری خواهند داشت. ممکن است نشیمن خانه شما وسایلی پر طرح و نقش با رنگ‌های جسورانه و شاد داشته باشد. در این صورت دیوارها را به رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، خاکستری و بژ نقاشی کنید.

رنگ اتاق نشیمن

اگر رنگ مبلمان نشیمن خانه شما خنثی است و طرح و نقش کمی دارد، بهتر است دیوارها را به رنگ خنثی نقاشی نکنید تا فضایی خسته کننده و بی روح به وجود نیاید. مانند تصویر زیر که با دیواری به رنگ پاستِلی، فضایی زیبا در نشیمن ایجاد کرده است.

رنگ اتاق نشیمن

۲. رنگ دیوار نشیمن را بر اساس میزان نور وارد شده به محیط آن انتخاب کنید!

معیار دیگری که اغلب هنگام انتخاب رنگ اتاق نشیمن نادیده گرفته می‌شود، میزان نور طبیعی است که وارد محیط آن می‌شود. توجه داشته باشید نور، تاثیر بسیاری بر جلوه رنگ دیوارها و انرژی موجود در فضا دارد. باید حتما در تصمیم‌گیری خود موارد زیر را در نظر داشته باشید:

انتخاب رنگ برای فضاهایی که در طول روز، نور کمی دریافت می‌کنند

ممکن است اتاق‌های نشیمن در هیچ یک از ساعات روز، نور مستقیم خورشید واردشان نشود. پنجره این اتاق‌ها رو به شمال است و همیشه فضای کم نور و نسبتا سردی دارند. بهتر است مانند نشیمن زیر، رنگ‌های تیره را برای دیوارهای آن انتخاب نکنید زیرا این رنگ‌ها، نور وارد شده به محیط را به خود جذب می‌کنند. همچنین باعث می‌شوند اتاق تاریک و دلگیر شده و کوچک‌تر از آن چه که هست، به نظر برسد.

انتخاب رنگ اتاق نشیمن

نکته: شاید با توضیحات بالا تصور کنید که رنگ‌های خیلی روشن، برای چنین نشیمن‌هایی مناسب هستند. اما توجه داشته باشید در این اتاق‌ها نور کمی وجود دارد. بنابراین نور کم نیز توسط دیوارهای روشن بازتاب داده می‌شود که تاثیر آنچنانی بر دلبازتر شدن اتاق ندارد.

در واقع دیوارهای روشن در محیط‌های کم نور، تیره و خاکستری به نظر می‌رسند. همچنین فضایی کم‌انرژی و کسل کننده به وجود می‌آورند. بنابراین برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های مات در این نوع فضا استفاده نکنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شال مبل، کامل کننده دکوراسیون اتاق را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۰۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۱۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۱۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۱۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۰۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۰۲ ب٫ظ

    چقدر مطلب خوبی بود.

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…