درمان خانگی سنگ کلیه با خوراکی های طبیعی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سنگ کلیه بیماری شایعی است که برخی از علل بروز آن مصرف بیش از حد ویتامین D، کم آبی بدن، عدم تعادل مواد معدنی، رژیم نامناسب و نقرس می‌باشند.
روش های درمان سنگ کلیه

از علائم سنگ کلیه می‌توان به تمایل فرد به ادرار مکرر، تهوع، دفع دردناک ادرار، تعریق بیش از حد و استفراغ اشاره نمود. داروهای بسیاری برای درمان سنگ کلیه وجود دارند ولی با این حال زمان بر می‌باشند. ما در این مطلب از مجله دلتا به تعدادی از روش های درمان سنگ کلیه اشاره خواهیم کرد.

 درمان خانگی سنگ کلیه با انار

اگر به دنبال درمان خانگی برای از بین بردن سنگ کلیه هستید، نباید انار را نادیده بگیرید. آب انار، درد سنگ کلیه را از بین می‌برد. آب انار به عنوان یک مایع، به دفع سموم کمک می‌کند. همچنین سطوح اسیدیته را در ادرار شما کاهش می‌دهد. 

درمان خانگی سنگ کلیه با سرکه سیب

سرکه سیب دارای اسید سیتریک می‌باشد که جهت درمان درد سنگ کلیه بسیار مفید است. علاوه بر این، این ماده غذایی تاثیر آلکالینی بر ادرار و خون می‌گذارد. همین امر به درمان سنگ کلیه کمک می‌کند. 

درمان خانگی سنگ کلیه با کرفس

یکی از عالی‌ترین درمان‌های خانگی برای درد سنگ کلیه استفاده از کرفس می‌باشد. کرفس به پاک سازی سموم که منجر به شکل گیری سنگ کلیه می‌شوند، کمک می‌کند. علاوه بر این، کرفس به عنوان عامل ادرار آور عمل می‌نماید. همین امر منجر به دفع مداوم سنگ کلیه می‌شود. پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از تشکیل بیشتر سنگ کلیه، روزانه یک لیوان آب کرفس بنوشید.

درمان خانگی سنگ کلیه با لوبیا

یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای درد سنگ کلیه استفاده از لوبیا می‌باشد. لوبیا دارای فیبر بسیاری است که در درمان سنگ کلیه بسیار موثر است. همچنین عملکرد کلیه و رهایی از سنگ را بالا می‌برد و مانع شکل گیری مجدد سنگ کلیه می‌شود. 

درمان خانگی سنگ کلیه با هندوانه

هندوانه منبع غنی نمک‌‌های پتاسیم است. به حفظ و تنظیم سطح اسید در ادرار شما کمک می‌کند. علاوه بر این سطح بالای آب طبیعی موجود در هندوانه، مصرف منظم آب را متعادل می‌کند و منجر به دفع سنگ کلیه از طریق مثانه می‌شود. هندوانه دارای کلسیم، کربنات و فسفات منیزیم می‌باشد که به درمان سنگ کلیه کمک نموده و درد شما را از بین می‌برد.

علائم سنگ کلیه

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان سنگ کلیه با رژیم غذایی را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…