خنده چه تاثیراتی بر ما دارد؟

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شواهد علمی نشان می‌دهد خنده تاثیرات مثبتی برجسم و روان دارد. دفع استرس از طریق خنده، یکی از بهترین روش‌ها برای مدیریت استرس است.
تاثيرات خنده

خندیدن دارو و غذای ارزانی است که می‌توانید آن را تهیه کنید! یک فیلم یا برنامه طنز می‌تواند روح خنده را در شما جاری کند. مطالعه‌ یک کتاب یا روزنامه طنز نیز به همین صورت. خنده دو نوع اثر کوتاه مدت و دراز مدت دارد. در مجله دلتا به بررسی تاثیرات خنده می‌پردازیم.

تاثیرات آنی خنده 

یک خنده‌ جانانه و عمیق می‌تواند تاثیرات آنی مثبتی داشته باشد. به غیر از ایجاد حس خوب ذهنی، می‌تواند باعث تغییرات مثبتی نیز در بدن شود.

  • ایجاد حس برانگیختگی 

خنده باعث جذب بیشتر اکسیژن در خون می‌شود. اندام‌هایی مثل قلب، ریه‌ها و ماهیچه‌ها از آن بهره‌ مثبت می‌‌برند. همچنین خنده، باعث افزایش ترشح هورمون اندورفین، توسط مغز می‌شود. این هورمون به عنوان تسکین دهنده‌ درد و آرام‌بخش طبیعی بدن شناخته شده است.

  • کاهش استرس

خنده‌ همراه با قهقهه، در ابتدا باعث بالا رفتن واکنش‌های استرسی و سپس متوقف کردن آن‌ها می‌شود. این عمل باعث بالارفتن و سپس پایین آمدن ضربان قلب و فشار خون می‌گردد.

تاثیرات بلند مدت خنده

خنده‌های عمیق، نه تنها در همان لحظه مفیدند، بلکه می‌توانند تاثیرات دراز مدت و عمیقی بر بدن داشته باشند.

  • بهبود سیستم ایمنی بدن

لبخند و خندیدن باعث کاهش افکار منفی می‌شود. افکار منفی وقتی به طور دائم وجود داشته باشند تغییرات شیمیایی مضری در بدن ایجاد می‌کنند. این مسئله باعث آزاد شدن هورمون‌های استرس در بدن شده و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کنند. حالا در مقابل افکار منفی، افکار مثبت قرار دارند که می‌توانند این روند را معکوس کنند.

  • ایجاد حس رضایت در شخص

خنده می‌تواند به انسان کمک کند که از عهده شرایط سخت برآید. حتی می‌تواند در برخورد با افراد سخت نیز به شما کمک کند. خنده راهی برای برقراری ارتباط بهتر با سایرین است. همه‌ اینها، حس رضایت درونی شما را افزایش می‌دهد.

تاثیرات بلند مدت خنده

  • بهبود روحیه

بسیاری از مردم، حداقل یکبار افسردگی را در عمرشان تجربه کرده‌اند. خنده می‌تواند افسردگی و اضطراب را کاهش داده و به شما احساس شادی ببخشد.

سعی کنید حس شوخ‌طبعی را در خود پرورش دهید

شوخ طبعی می‌تواند یادگرفتنی باشد. گسترش و بازیابی حس شوخ طبعی، بسیار آسان‌تر از آن چیزی‌ است که فکر می‌کنید.

  • بخندید تا دنیا به روی شما بخندد

به هر موقعیتی که دارید بخندید. به سادگی خواهید دید که استرس‌ها کمرنگ می‌شوند. ممکن است برای شروع، کار سختی به نظر آید اما شما به تمرین ادامه دهید. تاثیر مثبتش را بر روی بدن خواهید دید.

  • به اشتراک گذاری مطالب خنده دار

سعی کنید با دوستانی بیشتر وقت بگذرانید که شما را به خنده می‌‌اندازند. شما نیز این لطف را در حق خود بکنید و مطالب خنده‌دار را با دیگران به اشتراک بگذارید.

  • دقت داشته باشید که چه چیزهایی خنده ندارند

به ارزش‌های دیگران نخندید. برخی از طنزها، مناسب نیستند. خودتان می‌توانید بهترین قاضی باشید تا جک‌های نامناسب را تشخیص دهید.

خنده بهترین دارو

امتحان کنید ببینید بعد از این کارهای ساده، حال‌وهوای روحی و جسمی‌‌تان بهتر نمی‌شود؟ شاید اولش حس کنید کمی‌ سخت است اما اینکار را انجام دهید. وقتی اولین لبخندتان را زدید، کمی‌ مکث کنید ببینید چه حسی دارید. آیا حس نمی‌کنید که ماهیچه‌هایتان کمی‌ رها شده اند؟ اینجا سرآغاز شفاست.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر «زمان چیست؟» را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۱۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

    excellent

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…