خرید بهترین لوازم نقاشی برای کودکان در دفتردستک

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
توانایی کودکان در به دست آوردن اعتماد به نفس و بازنمایی ایده های خود از طریق نقاشی و ایجاد محیطی غنی، به راهنمایی و حمایت بزرگسالان بستگی دارد.
لوازم نقاشی مناسب برای کودکان

ویژگی های لوازم نقاشی مناسب برای کودکان

فراهم آوردن امکان نقاشی برای کودکان فرصتی است برای بیان ایده ها و تصورات آنها از جهان اطراف خود! برای این منظور بسیار مهم است که از سال های ابتدایی فعالیت کودک، لوازم نقاشی مناسب برای کودکان در اختیار او قرار گیرد تا بتواند تکنیک های مختلفی را تجربه نماید. با مجله دلتا همراه باشید.

بزرگسالان باید به کودکان این آزادی را بدهند که با استفاده از ابزارهای متنوع نقاشی، مفاهیمی همچون رنگ، بافت، تراکم و سطح را کشف کنند. برای درک بهتر هر کدام از این مفاهیم، ابزارهای متنوعی وجود دارند. بطور مثال برای شناخت رنگ و آشنایی با مفهوم ترکیب رنگ جهت خلق رنگ های جدید، ماده رنگی که قابلیت ترکیب پذیری بالایی داشته باشد مانند رنگ انگشتی بسیار مناسب است. توانایی ترکیب رنگ ها، یک بخش اساسی از تجربه نقاشی است. توانایی ترکیب رنگ ها و ساخت رنگ های جدید فعالیتی بسیار مهیج برای کودکان خردسال است و اعتماد به نفس و قدرت مشاهده را در کودکان تقویت می کند.

مداد رنگی

رنگ آمیزی، فعالیتی زیبا برای تشویق به گرایش هنری در کودکان است. مداد رنگی یکی از ابزارهای نقاشی است که مهارت های خلاقانه و هنری پنهان شده در کودکان را شکوفا می کند.

انواع مختلفی از مداد رنگی موجود است اما انتخاب مداد رنگی مناسب می تواند به کودک هنرمند شما کمک کند تا با اعتماد به نفس، ایده های ذهنی خود را بر روی کاغذ رسم کند. برخی از نکات در خرید مداد رنگی که می توانند مفید باشند در زیر ذکر شده است:

  • مداد رنگی چرب: مدادهای رنگ آمیزی چرب، نرم هستند و رنگ های درخشان و روشنی دارند و کار با آنها بسیار راحت است.
  • مداد رنگی ضخیم: مداد رنگی با بدنه ضخیم تر، به راحتی در دست قرار می گیرد و برای دست های کوچک مناسب است به همین دلیل در مرحله مبتدی نقاشی کودک خوب است که از مداد رنگی با بدنه ضخیم استفاده شود.
  • مداد رنگی کوتاه: مداد کوتاه تری را در نظر بگیرید که به اندازه انگشتان کودک شما یا کوچکتر است زیرا کنترل آن بین انگشت شست و اشاره آسان تر است.
  • رنگ های روشن و تیره: رنگ هایی که روشن یا تیره هستند از رنگ های ملایم بهتر هستند. فرزندان شما مجذوب دیدن آنچه در حال رنگ آمیزی یا نقاشی هستند می شود.
  • مداد رنگی با بدنه سه وجهی (مثلثی): سه انگشت، سه طرف مداد را نگه می دارد. در نتیجه کودک قادر به کنترل بهتر مداد در دستان خود است.
  • توجه به استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و غیر سمی در تولید مداد رنگی که بصورت یک شناسنامه کوچک بر روی جعبه مداد رنگی درج شده است. بطور مثال مداد رنگی با بدنه چوبی یک گزینه مناسب برای حفظ سلامت کودک است.

رنگ انگشتی

نقاشی انگشتی با رنگ انگشتی بخصوص برای کودکان نو پا و شروع پیوند آنها با دنیای نقاشی و درک آنها با مفاهیم مختلف بسیار حائز اهمیت است. اما برخی از والدین به چشم یک ابزار که باعث خرابکاری می شود به آن نگاه می کنند؛ چرا که وسایلی که باعث بی نظمی می شود آنها را ناراحت می کند! اما این نگاه تنها باعث آسیب رساندن به روند رشد فکری و مهارت های حرکتی کودک می شود. با فراهم آوردن محیطی مناسب مانند صندلی و میز کار قابل شست و شو، می توان این مشکل را حل کرد.

رنگ انگشتی
رنگ انگشتی

پاستل

پاستل یکی دیگر از ابزارهای جذاب نقاشی است که به دو صورت پاستل روغنی و پاستل گچی عرضه می شود. پاستل روغنی از رنگ‌دانه های مخلوط شده با موم و روغن معدنی تولید می شود که به دلیل نرم بودن، برای نقاشی کودک گزینه مناسب تری است. کودکان علاقه به نقاشی و رنگ آمیزی بر روی سطوح وسیع را دارند و پاستل روغنی نیز ابزاری است که بر روی سطوح وسیع جلوه ای چشمگیرتر دارد.

پاستل
پاستل

خرید انواع لوازم نقاشی از بهترین برندها در دفتر دستک

در فروشگاه اینترنتی دفتردستک، مجموعه متنوعی از مداد رنگی، رنگ انگشتی و پاستل مناسب نقاشی کودکان عرضه شده است که همگی از بهترین تولید کنندگان ایرانی و خارجی هستند و کلیه استانداردهای لازم در سطح جهانی؛ جهت حفظ سلامت کودکان در روند تولید آنها رعایت شده است. محصولاتی از برندهای جهانی فابرکاستل (Faber-Castell)، استابیلو (Stabilo)، استدلر (Steadtler)، پریمو (Primo) همچنین محصولات تولید و ساخت ایران از برندهای خوش‌نام مانند آریا (Arya) و آرت لاین (Artline) را می توانید به آسانی و با اطمینان از اصالت و سلامت کالا، از دفتردستک خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

راهکارهای بهبود روابط عاطفی با همسر

 اگر متوجه شدید که فقدان صمیمیت یک مشکل دائمی برای شما و یا همسرتان است، برای حمایت بیشتر …