اشتباهات رایج انتخاب پرده در دکوراسیون

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از پرده در دکوراسیون به عنوان المانی دکوری برای افزودن حریم خصوصی بیشتر، ایجاد مانع دید در دکوراسیون و کم کردن نور وارده به اتاق استفاده می‌شود.
اشتباهات رایج پرده در دکوراسیون

پرده به عنوان زینت و آرایش، نقش اساسی در دکوراسیون داخلی هر فضایی دارد. بنابراین قبل از انتخاب پرده فراموش نکنید نیازهای ضرورری را بررسی کنید. بعد از تعیین اولویت‌ها، پرده مورد نظر را انتخاب کنید. زیرا همان‌طور که انتخاب صحیح پرده تاثیر زیادی بر بهبود دکوراسیون و ایجاد فضایی کاربردی دارد؛ انتخاب نادرست می‌تواند مانعی برای زیبایی و عملکرد مناسب فضا محسوب شود. در این مطلب از مجله دلتا با اشتباهات رایج پرده در دکوراسیون و روش برطرف کردن آن آشنا می‌شوید.

عدم تناسب ابعاد پنجره و پرده

ابتدا اطمینان حاصل کنید که پرده های شما به اندازه کافی گسترده هستند تا پنجره های خانه را پوشش دهند. زیرا در صورتی که ابعاد خیلی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از لحاظ زیبایی شناسی باشند از لحاظ کاربردی مناسب نیستند. برای جلوگیری از این اشتباه قبل از خرید یا انتخاب پرده‌ها، پنجره خود را اندازه گیری کنید. پنل‌های پرده باید حدود دو برابر عرض پنجره‌ای که مدنظر شماست، طول داشته باشند.

پرده در دکوراسیون

 ارتفاع نادرست پرده

پرده‌هایی با برش کج و شیب دار  یا با ارتفاع نامناسب از نظر بصری، ظاهری ناخوشایند را ایجاد می‌کنند. برای مثال پرده‌های با ارتفاع کوتاه تناسب را در فضا از بین می برند. همچنین با کوتاه‌تر نشان دادن سقف‌ها فضا را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. همین‌طور پرده‌هایی که روی زمین کشیده می‌شوند به راحتی گرد و غبار را جمع می‌کنند. برای اجتناب از این موضوع و به منظور پیدا کردن طول پرده درست، با اندازه گیری کف تا میله آویز پرده یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید.

پرده در دکوراسیون

پرده آشپزخانه

ارتفاع پرده = ارتفاع پنجره + ۱۰ سانتی متر + ۱/۵ سانتی متر

پرده اتاق خواب

ارتفاع پرده = ارتفاع پنجره + ۱۰ سانتی متر + ۱۵ سانتی متر

پرده پارچه‌ای

ارتفاع پرده = فاصله قسمت بالای پنجره تا زمین + ۱۰ سانتی متر – ۲ سانتی متر

مکان قرارگیری اشتباه میل پرده

یکی از اشتباهات رایج پرده در دکوراسیون این است که میل پرده را در جای مناسبی نسبت به فریم پنجره قرار دهید. میله‌ای که خیلی نزدیک به پنجره باشد، می‌تواند فضا را کوچکتر از ابعاد واقعی نشان دهد. اگر آن را چند سانتی‌متر بالاتر از پنجره قرار دهید، اتاق شما را به صورت بصری بلندتر جلوه می‌ دهد. همچنین انتخاب یک میله پرده‌ای که از پنجره شما گسترده‌تر است ضروری است. زیرا اجازه حرکت پرده به کنار و نمود فضایی بزرگتر را سبب می شود. برای انتخاب جای مناسب لازم است میله ۳۰-۲۰ سانتی‌متر، طولانی‌تر از عرض پنجره و ۱۵-۱۰ سانتی‌متر در بالای قاب پنجره نصب شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین رنگ قابل استفاده برای اتاق نشیمن چیست؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۲۰ ب٫ظ

    راهنمایی بسیار مؤثر بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۴۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…