دکوراسیون تراس و بالکن جذاب با ۴ نکته کاربردی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تفاوت تراس و بالکن باعث می‎شود عملکرد متفاوتی داشته باشند. نورپردازی، مبلمان، محل قرارگیری باربیکیو و کفپوش در دکوراسیون تراس و بالکن تاثیر زیادی دارند.
دکوراسیون تراس

دکوراسیون تراس و بالکن ؛ مطلبی است که با توجه به جذابیت آن در این بخش به آن می پردازیم. مجله دلتا با ارائه‎ی این مطلب قصد دارد تفاوت بین بالکن و تراس را شرح داده  و چهار نکته کاربردی در ارتباط با دکوراسیون تراس و بالکن را مطرح ‎کند.

بالکن چیست؟

بخشی از ساختمان که سقف دارد و حداقل از یک طرف باز است و به فضاهای مجاور دید دارد، بالکن (Balcon) نام دارد. ممکن است بالکن‎ها از دو یا سه طرف نیز باز باشند. قسمت باز بالکن حتما با یک، نیم دیوار یا نرده و … محصور می‎شود. بالکن جزو ساختمان است و مساحت آن در مساحت بنا محاسبه می‎شود.

دکوراسیون تراس

تراس چیست؟

در معماری، به فضای غیر مسقف و الحاق شده به ساختمان، تراس (terrace) گفته می‎شود. مساحت تراس جزو مساحت آپارتمان به حساب نمی‎آید. معادل فارسی کلمه‎ی «تراس» در زبان فارسی «بهارخواب» است.

طراحی تراس و بالکن

تا حالا به تاثیر محیطی دکوراسیون تراس و بالکن دقت کرده‎اید؟ طراحی بالکن چقدر می‎تواند در آسایش محیطی ما نقش مثبت داشته‎باشد؟ این دو فضا می‎توانند تاثیر بسیار زیادی در ورود نور به محیط خانه و تهویه هوا به صورت طبیعی داشته‎باشند. به عنوان انباری برای وسایل کاربردی منزل یا محیطی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه استفاده شوند. این مهم نیست که مساحت تراس یا بالکن خانه شما چقدر است، در هر صورت بهتر است با دقت و وسواس وسایل را در آنجا بگذاریم و چیدمان آن را متناسب با نیاز اعضای خانواده تنظیم کنیم.

نورپردازی در دکوراسیون تراس و بالکن را جدی بگیرید

نورپردازی در محیط تراس و بالکن نقش مهمی دارد. رنگ لامپ‎هایی که استفاده می‎کنید باید با دکوراسیون تراس و بالکن سازگار باشد. دقت کنید که منبع نور به صورت مستقیم دیده نشود. سعی کنید نور را به صورت غیر مستقیم در محیط تراس و بالکن بتابانید. نورپردازی می‎تواند دکوراسیون شما را بهتر به نمایش بگذارد. در تصویر زیر به نوع نور پردازی دقت کنید.

نور تراس و بالکن

در انتخاب صندلی دقت کنید

وقتی فضای کافی در تراس یا بالکن وجود دارد، حتما از صندلی و مبلمان مخصوص بیرون استفاده کنید. استفاده از صندلی گهواره‎ای در زیبایی تراس شما تاثیر زیادی دارد. مبلمانی که در بیرون از محیط خانه استفاده می‎شوند باید دارای ویژگی‎های خاصی باشند. مثلا جنس صندلی مورد استفاده در بیرون باید طوری انتخاب شود که در فصل گرم سال حرارت را به بدن منتقل نکند یا برعکس. به محل قرارگیری صندلی و نوع آن در عکس زیر دقت کنید.

مبلمان تراس و بالکن

محل قرارگرفتن باربیکیو

باربیکیو در تراس و بالکن یک نقطه‎ی کانونی ایجاد می کند. بهتر است دکوراسیون تراس و بالکن را با توجه به محل قرارگیری باربیکیو تعیین کنیم. باربیکیو ها علاوه بر پخت و پز  می‎توانند در زمستان محیط را گرم و صمیمی ‎کنند.

باربیکیو تراس

کفپوش مناسب انتخاب کنید

کف پوش  تراس و بالکن را با توجه به سلیقه شخصی و هماهنگ با محیط انتخاب کنید. تاثیر مثبت کفپوش مناسب و هماهنگی با دیگر وسایل مورد استفاده در دکوراسیون تراس و بالکن حائز اهمیت است. براق بودن سطح کفپوش دکوراسیون شما را بهتر نمایش می‎دهد. به عکس زیر دقت کنید.

6 2 دکوراسیون تراس و بالکن جذاب با 4 نکته کاربردی

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون ، محوطه سازی و معماری های خاص از مجله دلتا دیدن کنید.

یک نظر

  1. محمد آراسته فر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۰۷ ب٫ظ

    فوق العادست و بینظیر.. من عاشق تراس های بزرگم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…