افزایش بانک ها در ارائه تسهیلات مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش بانک‎های دیگر برای تامین مالی تسهیلات مسکن، موجب افزایش سرمایه و تقویت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بیشتر به متقاضیان می‎شود.
پیشنهاد افزایش تعداد بانک ها در ارائه تسهیلات مسکن

افزایش بانک ‎های دیگر در ارائه تسهیلات مسکن را اخیرا”، وزیر راه و شهرسازی مطرح کرده است. «محمد اسلامی» گفته است تلاش می‎کنیم دامنه پرداخت تسهیلات در بخش مسکن بیشتر شود تا با افزایش بانک ها برای ارائه تسهیلات مسکن، متقاضیان بیشتری از این تسهیلات بهره‎مند شوند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادنیوز، بانک مسکن در مورد هم‎اندیشی مشترک دولت و مجلس، برای تقویت نظام تامین مالی مسکن، نشستی برگزار کرد. در این جلسه، وزیر راه و شهرسازی، اجرایی شدن  طرح افزایش سرمایه بانک مسکن را موضوع مهم و اساسی دانست و گفت: «مسکن و ساختمان بخش مهم در اقتصاد کشور است که برای رونق آن، بانک مسکن باید نقش موثری داشته باشد.»

وی افزود: «کشور، سالانه به ساخت و عرضه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد که حدود ۴۰۰ هزار واحد آن باید با حمایت و مساعدت دولت و منابع بانکی ساخته شود.»

در روزهای اخیر برای تقویت سرمایه بانک مسکن، دولت با هماهنگی بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه، برنامه‎هایی در نظر گرفته است، زیرا طولانی شدن عملیات ساخت و تکمیل مسکن مهر به ضرر دولت و ملت است. در نتیجه افزایش بانک های دیگر برای ارائه تسهیلات مسکن، موجب افزایش سرمایه و تقویت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بیشتر به متقاضیان می‎شود.

وزیر راه و شهرسازی از ظرفیت دولت برای رونق بخش مسکن و تسهیل مسیر خانه‎دار شدن قشرهای ضعیف و خانه‎اولی‌ها خبر داد و گفت: «بازآفرینی شهری مهم‎ترین سیاست دولت در بخش مسکن است که بر اساس این سیاست، سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهرهای مختلف کشور ساخته و عرضه می‎شود.»

به گفته او، بنیاد مسکن نیز مسئول ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک خواهد بود.

افزایش بانک ها

همچنین به گفته مدیر عامل بانک مسکن از زمان استقرار دولت دوازدهم، این بانک در بخش‌ مشارکت‌های مدنی، خرید، جعاله، سهم الشرکه و سایر تسهیلات در مجموع ۸۸۵ هزار و ۵۰۹ مورد تسهیلات به ارزش ۳۲۳ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال پرداخت کرده است.»

ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود: «در بخش خرید مسکن در هشت ماهه پایانی سال گذشته در مجموع ۱۴۷ هزار و ۲۲۷ مورد تسهیلات به مبلغ ۷۵ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال و در هفت ماهه امسال ۱۳۴ هزار و ۹۱۸ مورد تسهیلات به مبلغ ۶۵ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.»

برای پیگیری اخبار روز مسکن، وام مسکن، خرید آپارتمان در تهران، قیمت اجاره و  قیمت مسکن، از صفحات  خبروگزارش  و  اخبار مسکن در مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…