عناب دارای چه خواص و فوایدی برای بدن است؟

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عناب میوه ی درخت کوچکی است که ارتفاع آن تا 10 متر نیز می رسد. میوه براق و زیتونی شکل عناب که دارای خواص دارویی بسیار زیادی می‌باشد در ابتدا سبز بوده و پس از رسیدن به رنگ قرمز درآمده و چروک می‌خورد. میوه عناب هم به صورت تازه مصرف می شود و هم به صورت خشک.
فواید عناب

با توجه به انواع مختلف ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی موجود در عناب،درمی‌یابیم که این میوه دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است. برخی از مزایای عناب برای سلامتی عبارتند از: جلوگیری از انواع مختلف سرطان، حفظ پوست سالم، پاک کردن خون، از بین بردن استرس، جلوگیری از اختلال خواب، بهبود قدرت سیستم ایمنی، حذف سموم از کبد، کمک به مدیریت وزن، بهبود تراکم استخوان و سم زدایی بدن. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره فواید عناب بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

جلوگیری از بی‌خوابی

مصرف عناب به علت وجود خواص آرام بخش طبیعی، برای جلوگیری از بی‌خوابی بسیار مفید است. مصرف عصاره عناب به طور منظم می تواند ذهن شما را آرام کرده و خواب خوب را تقویت کند، بنابراین از بی‌خوابی جلوگیری می شود. مطالعات می‌گویند کسانی که از انواع مختلف مسائل مربوط به استرس یا اختلال خواب رنج می‌برند، می‌توانند این میوه را در رژیم غذایی روزانه خود برای جلوگیری از بی نظمی خواب و مسائل مربوط به استرس اضافه کنند.

خواص عناب برای پوست

بهبود شرایط استخوان‌ها

آهن، فسفر و کلسیم مواد معدنی مهم برای حفظ استخوان‌هایی قوی‌تر و سالم‌تر هستند. عناب حاوی هر سه ماده معدنی است که برای سلامتی استخوان بسیار مفید است. همچنین کمک می‌کند تا تراکم استخوانی بهتر شود و استخوان را قوی‌تر کرده و مانع بروز انواع مختلفی از مشکلات مربوط به استخوان می‌ شود. به غیر از این؛ عناب، همچنین دارای ویتامین C بسیار زیادی است که یک آنتی اکسیدان قوی برای مبارزه با رادیکال های آزاد می‌باشد. ویتامین C همچنین به جذب کلسیم در بدن کمک می‌کند. بنابراین برای حفظ استخوانها بطور سالم و قوی ، ما باید این میوه خوشمزه را در رژیم غذایی خود به طور منظم مصرف کنیم.

 

کمک به کنترل وزن بدن

با توجه به وجود فیبر رژیمی موجود در عناب، مصرف آن برای کنترل وزن بدن بسیار مفید است. زیرا فیبر به پر بودن معده کمک می کند و ما را از خوردن دوباره و دوباره غذا باز می دارد. بنابراین ما غذای کمتری مصرف می کنیم که باعث کاهش وزن می شود. به غیر از این، عناب به از بین بردن به موقع مدفوع از معده کمک می کند. پس کسانی که دارای رژیم کاهش وزن هستند، باید این میوه‌ را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند.

 

کاهش استرس و اضطراب

با توجه به وجود خواص آنکسیولیتیک (آرام بخش در عناب)، برای کاهش استرس و اضطراب بسیار مفید است. اگر از استرس رنج می برید، می‌توانید از روغن عصاره عناب استفاده کنید، ذهن شما را آرام می‌کند و شما آرام و بدون استرس خواهید بود. مطالعات می‌گویند مصرف عناب به طور منظم می‌تواند اضطراب و استرس را کاهش دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ورم معده چه زمانی اتفاق می‌افتد را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۳۴ ب٫ظ

  2. نسرین

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    عتلی بود یک سری مطالب که در مورد یوبوست ولاغری هست بزارین ممموم

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۰۰ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما
      بله حتما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۴۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…