قلعه پادشاه دیوانه، الهام بخش والت دیزنی

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قلعه‌ نوی شوان اشتاین در سرزمین‌های دور آلمان، تبلور علاقه‌ شدید پادشاه دیوانه به اپرا بوده است.
قلعه‌ نوی شوان اشتاین

یکی بود یکی نبود. در یک سرزمین بسیار دور در آلمان، پادشاهی دیوانه به نام لودویگ دوم، قلعه‌ نوی شوان اشتاین را با هدف ساختن یادبودی برای خود، بنا کرد. این قلعه از روزگاران گذشته تا به امروز مانند افسانه‌ای باقی مانده است. با مجله دلتا همراه باشید.

علاقه شدید پادشاه به اپرا

لودویگ وقتی ۱۹ سال داشت پادشاه باواریا شد. پادشاه جوان، بیشتر وقت خود را در اپراها و با خواندن ادبیات رمانتیک می‌گذراند. او به نوشته‌های ریچارد واگنر «Richard Wagner» علاقه خاصی داشت. لودویگ در سال ۱۸۶۹ میلادی شروع به ساخت قلعه‌ای برای یادبود واگنر کرد. براساس نوشته‌ سایت قلعه، طبقه‌ سوم و چهارم قلعه نشان‌دهنده‌ این علاقه‌ شدید است. از بسیاری از شخصیت‌های داستان‌های واگنر در طراحی دکوراسیون این طبقات، الهام گرفته شده است. نام این قلعه، به معنی” قوی جدید قلعه” است. این نام از شخصیت داستان واگنر به نام شوالیه قو «the Swan Knight» برگرفته شده است.

فضای داخلی قلعه‌ نوی شوان اشتاین

قلعه‌ نوی شوان اشتاین

قلعه‌ نوی شوان اشتاین بسیار بزرگ و عجیب است. البته در قرن ۱۹ میلادی، ساخت این نوع از قلعه‌‎ها رواج داشته است. این بنا به اندازه‌ برج ایفل قدمت دارد. لودویگ، ساخت این قلعه‌ عجیب را به علت علاقه‌ شخصی به سبک رومانتیسم و بیزانس سفارش داد.

قلعه‌ نوی شوان اشتاین باواریا

چرا قلعه‌ نوی شوان اشتاین را در بالای تپه‌ای بنا نهادند؟

او برای لذت بردن از منظره‌ زیبای اطراف، دستور ساخت قلعه‌ نوی شوان اشتاین بر روی بلندی را داد. او همچنین غاری شخصی برای خود درست کرد که این غار، سالن تئاتری نیز داشت. در این محل، او می‌توانست اپراهای وگنر را تماشا کند. این غار یک آبشار مصنوعی، چراغ‌های نورپردازی صحنه و دستگاه تولید موج داشت.

قلعه نوی شوان اشتاین اثر پادشاه دیوانه

لودویگ دوم، ملقب به پادشاه دیوانه

به علت علایق غیرعادی و تجمل‌گرایی، مردم به او لقب پادشاه دیوانه را داده بودند. بعد از مواجه شدن کشور با رکود اقتصادی، کمیسیونی تشکیل شد و لودویگ را از پادشاهی باواریا برکنار کرد.

قلعه نوی شوان اشتاین اثر لودویگ دوم

قلعه‌ نوی شوان اشتاین، الهام بخش والت دیزنی

با اینکه داستان زندکی لودویگ پایان خوشی نداشت، ولی قلعه‌ او سبب الهام‌بخشی به یکی از مردانی شد که متخصص خلق پایان‌های خوش بود. این مرد کسی نبود جز والت دیزنی «Walt Disney». داستان زیبای خفته و سیندرلا در چنین قلعه‌ای نوشته شده است. این قلعه، مناظری زیبا و برج‌های استوانه‌ای شکل دارد. سبک معماری این قلعه باعث شده که مکانی مناسب برای داستان‌های زیبای خفته و سیندرلا باشد.

قلعه نوی شوان اشتاین ، الهام بخش والت دیزنی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، دور افتاده ترین میراث جهانی یونسکو و رازهای پنهانش را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۳۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۲۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۸ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…