ماجرای دژی که آمریکا به اشتباه در کانادا ساخت!

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در جنگ‌های میان آمریکا و بریتانیای کبیر، دولت آمریکا اشتباها یک دژ به نام بلاندر را در دریاچه چمپلین در کانادا، ساخت!
دژ مونت گومری

در طول جنگ‌های بین بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، کانادا تحت حکومت بریتانیا بود. مرز میان کانادا و شمال ایالت نیویورک، شاهد نبردهایی خونین بود. بیشتر این نبردها در اطراف دریاچه چمپلین رخ داد. با مجله دلتا همراه باشید تا ببینید این جنگ‌ها چگونه باعث شد دژ مونت گومری ساخته شود.

دژ مونت گومری چرا ساخته شد؟

دریاچه چمپلین در مرز کانادا و آمریکا واقع شده است. این دریاچه برای بریتانیایی‌ها، مسیری مستقیم برای هجوم به قلب آمریکا بود. بلافاصله پس از جنگ، آمریکا قصد داشت از تلاش‌های دیگر برای هجوم به خاکش جلوگیری کند. مقامات تصمیم گرفتند در کرانه‌های دریاچه چمپلین، استحکاماتی قوی بسازند. یک بخش ماسه‌ای کوچک در دریاچه، برای ساختن دژ هشت ضلعی انتخاب شد.
قرار بود این دژ، دیوارهایی با ارتفاع ۹ متر و همچنین ۱۲۵ توپ داشته باشد. هدف این بود که هر کشتی انگلیسی که قصد عبور از آن منطقه را دارد، نابود شود.

شروع ساخت دژ مونت گومری و کشف اشتباه محاسباتی!

ساخت و ساز این دژ در سال ۱۸۱۶ آغاز شد. در حین بررسی‌ها و نقشه برداری‌های مشترک آمریکا و بریتانیا، یک مشکل کشف شد. دژ در طرف اشتباه مرز ساخته شده بود! مرز واقعی تقریبا در ۱٫۶ کیلومتری جنوب دژ بود.
زمانی که این اشتباه شرم آور کشف شد، ساخت و ساز دژ به سرعت متوقف گردید. در آن زمان این سنگر بی‌نام، به نام مستعار دژ بلاندر خوانده شد. ۲۰ سال بعد، ساکنین بومی از سنگ‌های قلعه برای ساخت و ساز خانه‌هایشان استفاده کردند.
شروع ساخت دژ مونت گومری و کشف اشتباه محاسباتی!

مذاکره برای حل مشکل

سال‌ها بعد، دیپلمات‌های کانادایی و آمریکایی، در مورد این موضوع و دیگر مشکلات مرزی به مذاکره پرداختند. آمریکا اصرار داشت که مرز جدید تنها کمی جلوتر برود تا این دژ، به خاک آمریکا برگردد. در نهایت، دژ بلاندر متعلق به ایالات متحده آمریکا شد. بدون هیچ وقفه‌ای، آمریکا شروع به ساخت دوباره یک دژ جدید کرد. نام دژ جدید به احترام یکی از قهرمانان جنگ، دژ مونت گومری گذاشته شد.

تولد دژ مونت گومری

این دژ، زمانی که جنگ داخلی آمریکا در دهه ۱۸۶۰ آغاز شد، هنوز در حال ساختن بود. شایعه‌ای باعث شد تلاش برای تکمیل دژ و مستقر شدن در آن، متوقف شود. در سال ۱۸۸۶، فقط اسکلت این دژ تکمیل شده بود.
تا آن زمان، احتمال حمله از سمت کانادا بسیار دور از ذهن بود. طبق شرایط، ایده ساخت استحکامات در مرز کانادا و آمریکا، بی‌معنی جلوه می‌کرد. با این حال دژ با ۷۴ اسلحه که تمام لوله‌های آن در مقابل کانادا قرار داشت، مسلح شد.
دژ مونت گومری یا دژ بلاندر

سرنوشت این قلعه چه شد؟

اسلحه‌های قدیمی دژ با ورود توپخانه‌های مدرن، منسوخ شده بودند. در طول ۵۰ سال بعد، این اسلحه‌ها برداشته شدند. یک بار دیگر، بومیان منطقه، دژ را تکه تکه کردند. آن‌ها مقادیر بی‌شماری از آجر، پنجره‌، در و الوار را به یغما بردند. بخش کوچکی از دژ مونت گومری که باقی مانده، در دست بخش خصوصی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، ۷ مکان ممنوعه جهان! را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…