نکات مهم در طراحی خانه به سبک مینیمالیسم

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در طراحی مینیمال تا حد ممکن سعی می‌شود از وسایل کمتر اما با کارایی بیشتر استفاده شود و تمرکز بر روی خلوت بودن فضا باشد.
سبک مینیمالیسم در دکوراسیون

سبک مینیمالیسم در دکوراسیون فضایی خلوت و دلباز را به نمایش می‌گذارد. اکثر افراد طرفدار ساده و کاربردی بودن این سبک از طراحی هستند. در این سبک با استفاده از کمترین جزئیات می‌توانید فضایی دنج و راحت ایجاد کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

فضایی تمیز و مرتب خلق کنید

نامرتب بودن فضا باعث سلب آسایش شما می شود. همچنین هنگامی که می خواهید چیزی پیدا کنید، کار شما سخت می‌گردد. هرج و مرج باعث ایجاد تنش و استرس می‌شود. با سبک مینیمالیسم می‌توانید به فضایی تمیز و مرتب و چیدمانی بهتر برسید. وسایل غیر ضروری را حذف کنید تا به سبک مینیمال نزدیک‌تر شوید.

از تعداد رنگ‌های محدود استفاده کنید

استفاده از رنگ و طرح‌های زیاد باعث می‌شود اتاق شما شلوغ و کم‌جا به نظر برسد. باید از تعداد رنگ‌هایی محدود، برای دیوارها، پرده ها، میز، صندلی، مبل‌ها و یا کف زمین استفاده کنید. استفاده از رنگ‌ها، بافت‌ها و مصالح متنوع برای ایجاد تناقض، اتاق را از حالت کسالت بار خارج می‌کند. همچنین به دیزاین اتاق عمق بیشتری می‌دهد.

طراحی مینیمالیسم در دکوراسیون

طراحی فضا باید متعادل باشد

با چیدن کوسن، لامپ، آثار هنری در اتاق، دیزاینی مرتب و موثر برای فضای اتاق ایجاد کنید. توجه به تعادل موجود در اتاق، باعث می شود از فضا و روشنایی آن استفاده کنید. همچنین فضاهای داخل اتاق را به خوبی از هم تفکیک کنید.

نقطه‌ای مرکزی و اصلی خلق کنید

یک آینه تزئین شده، یک قالیچه خوش آب و رنگ و یا مبلی زیبا، نقطه‌ای مرکزی در طراحی مینیمالیسم ایجاد می‌کند. با معطوف کردن توجه بیننده به نقطه‌ای از اتاق، فضای ملایم و ساده مینیمالیسم خود را تکمیل کنید. این امر در کامل کردن دیزاین بسیار موثر است.

طراحی مینیمالیسم در دکوراسیون

اشیاء مشابه را در کنار هم قرار دهید

با قرار دادن وسایلی که سبک، رنگ و یا کابردی مشابه دارند، به نمایی مرتب و منظم از سبک مینیمالیسم در دکوراسیون دست یابید. مجموعه‌ای از تصاویر یا تزئینات مشابه در کنار یکدیگر سبک مینیمالیسم را برای شما فراهم می‌کند.

انتخاب وسایل را محدود نکنید

علاوه بر بافت، اکسسوری‌ها نیز بهترین روش برای جذاب‌تر کردن یک فضای مینیمال به شمار می‌آیند. در اکثر موارد، انتخاب اکسسوری‌ها باید بر اساس کاربرد آن‌ها صورت گیرد. انتخاب خود را محدود نکنید.  هر آنچه را که در فضا زیبایی به ارمغان می‌آورد، خریداری نمائید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب طوسی، رنگی که در دکوراسیون هرگز نمی‌میرد! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۴۷ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۴۸ ب٫ظ

    • ناشناس

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…