بهترین خوراکی‌ها برای داشتن یک خواب خوب

۱۹
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وقتی شب‌ها دچار کم‌خوابی می‌شویم، عوامل مختلفی مثل استرس کاری، نور آبی لوازم الکترونیکی، سروصدا و… را مقصر می‌دانیم و معمولا از یک عامل بسیار مهم غافل می‌شویم که آن هم شام یا میان وعده‌ای است که آخر شب خورده‌ایم. خوراکی که قبل از خواب می‌خورید، نقش بسیار مهمی در داشتن خواب خوب و باکیفیت دارد.
موادغذایی مفید قبل از خواب

بعضی از خوراکی‌ها می‌توانند تأثیر آرام‌بخشی بر روی بدن داشته باشند و باعث شوند خواب سریع و آرامی داشته باشید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا شما را با موادغذایی مفید قبل از خواب آشنا می‌کنیم.

بهترین موادغذایی مفید قبل از خواب

همان‌طور که اشاره کردیم، بعضی از خوراکی‌ها به دلیل ترکیبات خواب‌آور و آرام‌بخشی که دارند، به داشتن خواب خوب و راحت کمک می‌کنند. در ادامه به این مواد غذایی اشاره می‌کنیم:

ترخون از موادغذایی مفید قبل از خواب

ترخون که معمولا از آن برای تزئین گوشت و ماهی استفاده می‌شود، به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. این گیاه معطر، خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و به هضم غذا کمک می‌کند. همچنین منبع خوبی از پتاسیم به شمار می‌رود. می‌توانید از ترخون تازه یا خشک استفاده کنید. ترخون تازه را می‌توانید به مدت چهار روز در یخچال نگه دارید.

موادغذایی مفید قبل از خواب

کلم‌پیچ

بهترین کاری که برای بهبود کیفیت خوابتان می‌توانید انجام دهید، خوردن سبزیجات دارای برگ سبز تیره در وعده‌ شام است. این سبزیجات برای بدن فیبر و پروبیوتیک تأمین می‌کنند که همگی در پاکسازی روده‌ بزرگ مؤثر هستند. کلم‌پیچ مانند اسفناج، سرشار از کلسیم است که به بدن کمک می‌کند هورمون ملاتونین تولید کند. این هورمون به طور طبیعی هنگام خواب ترشح می‌شود و ساعت بیولوژیک بدن را تنظیم می‌کند. بهتر است سبزیجات را به صورت خام بخورید، چون حرارت ممکن است میزان ویتامین C موجود در آن‌ها را کاهش دهد. سبزیجات برگ‌دار، حاوی مقدار زیادی فیبر کند‌هضم هستند، بنابراین بهتر است آن‌ها را دست‌کم سه ساعت قبل از خواب میل کنید.

 برنج سفید از موادغذایی مفید قبل از خواب

خوردن برنج سفید باعث کاهش مدت زمان به خواب رفتن می‌شود. این نوع برنج، حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. باور بر این است که برنج سفید، احساس سیری و آسایش را افزایش می‌دهد. همچنین شاخص گلیسمی بالایی دارد، که این مسأله باعث کاهش مدت زمان به خواب رفتن می‌شود.

 ماهی‌های چرب

خوردن ماهی چرب قبل از خواب یک روش عالی برای داشتن خواب سریع و راحت است. ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون و ساردین، حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین D هستند، که هر دو برای تنظیم هورمون سروتونین که خواب را تنظیم می‌کند، اهمیت دارند.

خواب خوب

 غلات به همراه شیر

بیشتر افراد غلات را در وعده‌ صبحانه می‌خورند، اما شما می‌توانید آن را به‌عنوان میان وعده‌ قبل از خواب هم میل کنید. قبل از خواب شیر پرچرب نخورید، چون هضم آن بیشتر طول می‌کشد. برای دیدن مطالب بیشتر درباره خواب خواب‌آلودگی در بهار، علت و درمان را بخوانید.

 موز از موادغذایی مفید قبل از خواب

این میوه‌ مقوی و خوش‌طعم، منبع خوبی از پتاسیم و منیزیم است و می‌تواند از طریق کمک به ریلکس کردن عضلات، با کم‌خوابی مبارزه کند. در یک مطالعه نشان داده شد که منیزیم، تأثیر مثبتی بر روی کیفیت خواب افراد مسن مبتلا به کم‌خوابی داشت و بیدار شدن را هم برای آن‌ها آسان‌تر کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ نکته برای آب کردن چربی های شکم در ماه رمضان را بخوانید.

۱۹ دیدگاه

  1. سید علی اکبر

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۴۱ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۴۲ ق٫ظ

      درود بر شما دوست عزیز و ممنون از حضورتون🌹

      پاسخ

  2. عالی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۳:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۵۱ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۳۶ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۳۳ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۹ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۰۰ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ق٫ظ

  16. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

  17. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

  18. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…