کافه موزه‌ای برای عشق ماشین‌ها در تهران

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خودروهایی که روزگاری برای شرکت در جنگ‌های جهانی ساخته شده بودند، اکنون پس از سفرشان به ایران در گوشه‌ای از شهر تهران به مکانی برای سرو قهوه و ساندویچ تبدیل شده‌اند!
رستوران خودرویی

امروز در مجله دلتا کافه و موزه‌ای شگفت‌انگیز برای عاشقان خودروهای قدیمی را معرفی می‌کنیم. خودرو و موتورسیکلت‌های منحصربه‌فردی را می‌توان در مجموعه فرهنگی ـ هنری تپه‌های عباس‌آباد و پشت باغ کتاب تهران دید که قدمت برخی از آن‌ها به جنگ‌های جهانی برمی‌گردد. جایی در موزه سرباز خودروهای تاریخی وجود دارند که غیر از کاربری موزه‌ای، به رستوران خودرویی و اتول کافه نیز تبدیل شده‌اند.

نخستین مجموعه رستوران خودرویی تهران کجاست؟

اگر از بزرگراه حقانی بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی را به سمت باغ کتاب بروید، وقتی می‌خواهید پله‌ها را بالا بروید، دست چپ، تعدادی خودرو پارک شده‌اند. شاید در نظر اول این‌طور به‌نظر برسند که نمایشگاه خودروهای کلاسیک هستند. اما بد نیست کمی کنجکاوی کنید و از پشت بوته‌ها سرکی بکشید تا ببینید این خودروها چه میراثی هستند و اصلا برای چه اینجا پارک شده‌اند.
پشت بوته‌ها خودروهای مهمی پارک شده‌اند اما هر کدام کاربری دیگری پیدا کرده‌اند. یکی از آن‌ها برای تهیه غذای گیاهی مورد استفاده قرار گرفته، آن یکی آب میوه طبیعی سرو می‌کند و دیگری فقط ساندویچ می‌دهد!
نخستین مجموعه رستوران خودرویی تهران کجاست؟

چه خودروهایی اینجا قرار دارند؟

شرکت خودروی آمریکایی هامر، یک خودروی نظامی خاص دارد. این خودرو گوشه‌ای از بوستان، آفتاب می‌خورد تا گاهی فردی هوس یک قهوه کند و به مسئولش سفارش دهد.
آن طرف‌تر موتور سیاه‌رنگی بدون حفاظ پارک شده و گاهی پسربچه‌ها از آن بالا می‌روند و اگر صاحب موزه بفهمد، حسابی شاکی می‌شود زیرا این موتور هم در روزگار جنگ جهانی اول ساخته شده است. اولین خودروی الکتریکی سیتی کار تولید شده در آمریکا، به همراه پورشه دیزل ۱۹۴۶ و وسپای تولید ۱۹۴۲ متعلق به یکی از بانک‌های خارجی، بخشی از این مجموعه بزرگ خودروهای خاص هستند.
رستوران خودرویی تهران

داستان رستوران خودرویی یا موزه روباز

نخستین مجموعه رستوران خودرویی تهران با تمرکز بر ۳ محور سلامت، گردشگری غذایی و رویکرد آموزشی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تیر ماه امسال به صورت رسمی افتتاح شد. این روزها می‌توانید هر زمان که سری به مجموعه عباس‌آباد زدید، به این موزه سرباز هم بروید. هر زمان به اینجا رفتید حتما اول دستان خود را در روشویی بشویید که با اجزای ماشین مانند آینه خودرو، پدال گاز و چرخ ماشین ساخته شده است و بعد سفارش خود را در بین خودروهای نظامی و جنگی میل کنید.مجموعه رستوران خودرویی تهران
پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر باریک‌ترین خیابان‌های جهان را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۴۰ ب٫ظ

    چه خوبه اینجا

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۰۸ ب٫ظ

    وای چه خفن!!

    پاسخ

    • زهرا توانا

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۹ ق٫ظ

      سپاس از هماهیتون

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…