عسل، صبحانه‌ای برای رفع استرس

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوردن صبحانه بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن، چه چیزی خوردن در ابتدای صبح است.
صبحانه ‌هایی برای رفع استرس

در شروع روز، دستگاه گوارش شما پس از یک استراحت چند ساعته خالی است و آماده فعالیت می‌باشد. همین امر موجب می‌شود خوراکی‌هایی که می‌خورید به سرعت جذب بدن شوند و آثار خود را نشان دهند. پس انتخاب ماده غذایی در صبحانه مهم است، اگر یک روز خوب با یک بدن با نشاط می‌خواهید، آن را دست کم نگیرید. در این مطلب مجله دلتا درباره خواص عسل برای صبحانه صحبت خواهیم کرد.

خواص عسل برای صبحانه

عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد

دستگاه گوارش پس از یک استراحت چند ساعته، آماده شروع فعالیت است. عسل مانند یک سوخت مصرفی فوق العاده قوی، به اندام‌های گوارشی شما تزریق می‌شود، عمل هضم و دفع را به خوبی بهبود می‌بخشد، در درمان یبوست و اسهال مفید است و به دستگاه گوارش شما کمک می‌کند که در طول روز احساس دل‌پیچه و دل درد نداشته باشید.

کنترل قندخون

در جذب بهتر مواد مغذی موثر است

زمانی که عسل را به صورت ناشتا مورد استفاده قرار می‌دهید در آن زمان بدن خالی و آماده دریافت ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز است. با استفاده از عسل، می‌توانید عمل جذب مواد مقوی را در طول روز بهبود ببخشید. در واقع بدن را آماده تقویت خواهید کرد.

بوی بد دهان را برطرف می‌کند

در طول شب به دلیل فعل و انفعالات دستگاه گوارشی و تخلیه اسید‌ها و باد‌های اضافی، فضای دهان و حلق ما، بوی بدی را به خود می‌گیرد. با استفاده از عسل در صبحانه بوی بد دهان را برطرف کنید.

بدن را مقاوم می‌کند

صبحانه را با نان داغ و طعم شیرین عسل تصور کنید. این کار علاوه بر لذت‌بخشی فراوانی که دارد بدن شما را در طول روز در برابر ویروس‌ها و بیماری‌ها مقاوم می‌کند. خوردن عسل در صبحانه، امروزه بسیار مهم است از جهت اینکه شیوع بیماری‌های اپیدمی مثل کووید۱۹شیوع یافته است و باید بدن را تقویت کرد.

در بهبود گردش خون موثر است

بدن در صبح، فرمان پذیری خوبی دارد. با استفاده از عسل جریان خون را در بدن‌تان افزایش دهید. این عمل موجب شادابی، شفافیت و جوان‌سازی پوست شما می‌شود. افزایش گردش خون در بدن به ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوستی نیز کمک می‌کند. خون را پاکسازی و رقیق می‌کند. میزان گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد.

قند خون را کنترل می‌کند

خیلی از افراد خیال می‌کنند که خوردن عسل برای افراد دیابتی مضر است. اما این یک تفکر اشتباه است. قند طبیعی موجود در عسل، خاصیت کنترل کردن انسولین بدن را دارد. میزان گلوکز را کنترل می‌کند. استفاده از عسل در صبحانه دریافت این قابلیت را در بدن دو چندان می‌کند.

کمک می‌کند به استرس غلبه کنید

عسل را در وعده غذایی صبحانه خود جای دهید. بخصوص زمانی که روز پر مشغله و پر استرسی را در پیش دارید. این کار باعث می‌شود ضربان قلب شما کنترل شود. با گردش خون در بدن حس آرامش و تمرکز را به دست بیاورید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص بی‌نظیر تخم کدو را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

    بسیار مفید

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…