ترفندهای افزایش نور طبیعی در دکوراسیون داخلی

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زیبایی که به چشم می‌آید از پرتو نور و روشنایی است وگرنه در تاریکی ، زیبایی مفهومی ندارد.
نور طبیعی در دکوراسیون داخلی

نور طبیعی حال و هوای خانه شما را دگرگون می‌کند و برای همه انسان‌ها ضروری است. پوست،چشم‌ها،موها و مغز ما برای حفظ سلامتی خود به نور طبیعی نیاز دارند. نور طبیعی را به دلیل ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر بفرد نمی‌توان با نورهای مصنوعی مقایسه کرد. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی راه‌ها و دلایل استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون داخلی پرداخته می‌شود.

شدت نور طبیعی را به حداکثر برسانید

در بسیاری از خانه‌ها مساله اصلی وارد کردن نور به داخل فضا است. اگر پنجره‌ها را به وسیله پرده‌های ضخیم ثابت، پوشش دهید، میزان ورود نور به داخل به شدت کاهش می‌یابد. پس بهتر است از یک پرده نازک و در صورت نیاز یک پرده متحرک ضخیم استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از حداکثر نور وارد شده به فضا استفاده کنید.

نور طبیعی دکوراسیون

به‌کار بردن پرده‌های کرکره‌ای، به‌جای پرده‎‌های پارچه‌ای ضخیم و تیره می‌تواند احساس طراوت و تازگی بیش‌تری به اتاق و محیط عمومی خانه ببخشد. در عین حال، با استفاده از آن‌ها از نور طبیعی خورشید هم بیش‌ترین بهره را برد.

بهره‌گیری از آینه‌ها

قرار دادن آینه‌هایی با اندازه بزرگ در اتاق‌ها و فضای داخلی خانه‌هایی که دارای محیط‌های محدود هستند، بسیار مفید خواهد بود. این آینه ها علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه می‌توانند با بازتاب نور طبیعی در هنگام روز، محیط را بسیار روشن‌تر نشان دهند. بهتر است این آینه‌ها در محل‌هایی تعبیه شوند که روبروی پنجره باشند.

بهره‌گیری از نور طبیعی باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود

دغدغه بسیاری از طراحان، بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضا است. برای وارد کردن نور خورشید به داخل فضا از بخش‌های مختلف خانه استفاده کنید تا در هنگام غروب، قسمت‌های تاریک خانه را پوشش دهد.

نور طبیعی دکوراسیون

استفاده از ویژگی انعکاس نور 

یکی از ترفندهای نور طبیعی در دکوراسیون داخلی استفاده از انعکاس نور است. این کار بسیار راحت، کم‌هزینه و قابل اجرا بر روی تمامی سطوح است. می‌توانید یک سطح صاف صیقلی آهنی را در هر جهتی که نور بیش‌تری می‌تابد، قرار دهید. با این روش می‌توانید نور طبیعی بیش‌تری را در فضای داخلی وارد کنید. وسیله بازتاب کننده حول یک لولا گردش می‌کند، به این ترتیب شما می‌توانید زاویه مناسب، برای انعکاس نور از بیرون به داخل فضا را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ نکته طلایی برای چیدمان آشپزخانه شما را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…