معاملات املاک نوساز در تهران، رونقی ندارد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران می‎گویند: قیمت‌های پیشنهادی مالکان و سازندگان آپارتمان‌های نوساز، از شیوه خاص قیمت‌گذاری پیروی نمی‌کند.
معاملات املاک نوساز

معاملات  املاک نوساز در تهران، رونقی ندارد. به گفته مشاوران املاک  مناطق  تهران،  میزان آگهی‎های  واحد‎های مسکونی نوساز در تهران  کاهشی قابل توجه داشته است .

مشاوران املاک  می‎گویند: تعداد زیادی از سازندگان یا خانه‎های خود را ‌به بازار عرضه نمی‌کنند یا اگر واحد‎های مسکونی  خود را برای  فروش عرضه می‎کنند، قیمت پیشنهادی آنها بسیار بالاتر ازمیانگین قیمت منطقه است .

این موضوع  سبب شده است به‎رغم آنکه معاملات املاک نوساز تا پنج سال ساخت به طور معمول بیشترین سهم ماهانه معاملات املاک نوساز شهر تهران را به خود اختصاص می‎دهند، این سهم در مقایسه با سال‌ گذشته رو به کاهش گذارد.

معاملات املاک نوساز در تهران رونقی ندارد

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، آمار رسمی بانک مرکزی درباره روند و میزان معاملات املاک نوساز در شهر تهران نیز این گفته مشاوران املاک را تایید می‌کند.

تازه‌ترین گزارش رسمی بانک مرکزی از معاملات  بازار مسکن در نیمه پاییز امسال نشان می‌دهد: سهم آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال ساخت در آبان ماه امسال معادل ۴۴ درصد بوده که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۲/ ۳ درصد کاهش یافته  است.

به گفته مشاوران املاک، با توجه به موقعیت کنونی بازار مسکن، عمده خریداران حاضر در این بازار، کسانی هستند که برای اولین بار قصد خرید خانه دارند و در ضمن از توان مالی محدودی برای خرید بهره مندند.

خریداران و به ویژه خانه اولی‎ها به سبب قیمت پیشنهادی غیر منطقی املاک نوساز تا ۵ سال ساخت، به خرید واحدهای با عمر بیش از ۵ سال تا ۱۵ سال ساخت روی آورده‌اند.

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران همچنین می‎گویند: قیمت‌های پیشنهادی مالکان و سازندگان این گروه از آپارتمان‌های مسکونی، از شیوه خاص قیمت‌گذاری پیروی  نمی‌کند. از همین رو دیده می‌شود که گاهی در یک منطقه از شهر تهران، دو آپارتمان مسکونی با ویژگی‌های مشابه با  دو قیمت پیشنهادی متفاوت از یکدیگر به بازار عرضه شده اند.

برای آگاهی بیشتر از بازار معاملات املاک نوساز در تهران به صفحه خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…