ایده‌هایی کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون خانه

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی افراد از وسایل اطراف خود خسته شده و نیاز به ایجاد تغییرات در فضای زندگی خود دارند. این که یک روز، ناگهان چیدمان مبلمان اتاق نشیمن را تغییر می‌دهید نیز از همین نیاز سرچشمه می‌گیرد.
بازسازی دکوراسیون خانه

تغییرات کوچک در قسمت‌های مختلف خانه می‌تواند فضای دکوراسیون خانه شما را بهتر کند. بدانید که تمام ایده‌های بازسازی خانه برای فضای داخلی، همیشه گران قیمت نیستند. بعضی از آن‌ها کاملا به‌صرفه هستند. فقط کافی است بدانید دقیقا چه کاری را باید انجام دهید. در این مطلب از مجله دلتا ایده‌هایی برای بازسازی دکوراسیون خانه آورده شده که به شما ‌کمک می‌کند تا به روشی مقرون‌به‌صرفه به خانه رویایی خود نزدیک شوید.

دکوراسیون نشیمن

نشیمن اولین جایی است که مهمانان خانه شما متوجه آن می‌شوند. خودتان زمان زیادی را در آن می‌گذرانید و به تماشای فیلم مورد علاقه خود می‌نشینید یا کتاب می‌خوانید. برای بازسازی دکوراسیون نشیمن همین چند ایده ساده کفایت می‌کند.

تغییر دکوراسیون خانه

کلکسیون‌های خود را به نمایش بگذارید

دفعه دیگر که به بازار رفتید یا به برخی از شهر‌ها سفر کردید، خرید وسایل کلکسیونی را فراموش نکنید. یک ماسک بومی آفریقایی، چند عروسک رنگارنگ، یادگاری‌های خاص و مهیجی هستند که همیشه می‌توانند ظاهر اتاق نشیمن را تغییر دهند.

این وسایل هم سلیقه و شخصیت‌ شماست و هم یک یادگاری همیشگی از سفر پرخاطره‌ شما خواهد بود. با این ایده ارزان برای بازسازی دکوراسیون خانه می‌توانید، ظاهری جدید و شاد به اتاق نشیمن خود بدهید. 

تعدادی شلف و قفسه بسازید

قفسه‌ها همیشه راهی عالی برای جلوه بخشیدن به نمای اتاق هستند. این قفسه‌ها و شلف‌ها با قاب‌بندی درست، می‌توانند جذاب‌تر و حتی گران‌تر به نظر برسند. قفسه بندی، ایده مناسبی برای بازسازی دکوراسیون برای خانه‌های کوچک است و می‌تواند وسایل زیادی را نگه‌داری کند.

تعدادی شلف و قفسه

فرش‌ها را تغییر دهید

فرش‌ها می‌توانند جلوه کف خانه را تغییر دهند. اگر مبلمان شما روی فرش‌ها قرار گرفته باشد، قسمت خارجی فرش برجسته‌تر می‌شود، پس بهتر است از فرش‌های کوچک‌تر استفاده کنید. چنین فرش‌هایی بسیار مقرون ‌به‌صرفه هستند و می‌توانند در بازسازی دکوراسیون خانه موثر باشند.

دکوراسیون اتاق‌خواب

ایده‌های بازسازی و تغییر دکوراسیون در اتاق خواب نیازمند استراتژی مناسب است. اتاق خواب فضایی است که می‌توانید در آن بخوابید و لحظات خصوصی خود را در آن سپری کنید. اتاق خواب باید با توجه به کاربری خودش، تزئین و چیدمان گردد.

تغییر دکوراسیون خانه

تاج تخت را دست کم نگیرید

استفاده از تاج تختی مناسب فضا، کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد، اما یک سر تختی یا تاج تخت با طراحی عالی که با دکوراسیون اتاق‌خواب هماهنگ باشد، می‌تواند جذابیت فضا را افزایش دهد.

کنار تخت‌خواب را نورپردازی کنید

همیشه می‌توانید یک چراغ رومیزی کوچک بخرید و آن را روی میز کنار تخت‌خواب خود قرار دهید. این لامپ‌ها قیمت چندان زیادی ندارند، ولی خیلی بکار می‌آیند. چراغ‌خواب‌های کوچک احساس دنجی و صمیمیت بیش‌تری را به‌وجود می‌آورند. همچنین نور بهتری برای مطالعه و خواب راحت در اختیار شما قرار می‌دهند.

نورپردازی کنار تخت خواب

فضای نگه‌داری تخت‌خواب را فراموش نکنید

تخت‌خواب فضای زیادی را در اتاق‌خواب اشغال می‌کند. اما اگر فضایی برای نگه‌داری به آن اضافه کنید، می‌توانید وسایل مختلف و اضافه‌ای که هیچ جایی برای خودشان ندارند را آنجا پنهان کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب  را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ق٫ظ

    چقدر عالی بود ، بسیار ممنون

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…