تابلوی تزئینی مناسب برای دیوار های خانه

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از تابلوی تزئینی در طراحی محیط امری متداول است و با دانستن چند نکته در مورد شرایط نصب آن، می توانیم جلوه این تابلوها را چند برابر و محیطمان را چشم‌نوازتر کنیم.
تابلوی تزئینی

دکوراسیون داخلی زیبا برای  بسیاری از افراد جالب توجه است. با چیدمان درست علاوه بر اینکه می توان از حداقل فضا، بیشترین استفاده را کرد، موجب ایجاد آرامش نیز می‌شود؛ به همین سبب لازم است هر فرد چند نکته کلیدی در مورد چیدمان مناسب داخلی بداند. یکی از وسائل تزئینی فضای داخلی تابلوها هستند. برای اینکه  بدانیم  کدام تابلوی تزئینی برازنده دیوار اتاق است این مطلب را بخوانید.

هماهنگی رنگ زمینه تابلو با مبلمان

مهم نیست شما کدام سبک از تابلوها را می‌پسندید اما دقت کنید تابلوی تزئینی‌ای را که انتخاب می‌کنید با رنگ مبلمان و وسایلی که در فضای داخلی قرار داده‌اید هماهنگ  باشد.  همخوانی رنگ‌ها با یکدیگر علاوه بر چشم‌نواز بودن، فضا را بازتر نشان می‌دهد. هماهنگی رنگ‌ها فقط به استفاده از رنگ‌های متناسب در یک طیف، محدود نمی‌شود. تضاد رنگ‌ها بر جلوه و درخشش وسایل دیگر می‌افزاید. در این بین از تابلوهای سیاه و سفید غافل نشوید.

تابلوی تزئینی مناسب برای دیوار های خانه

اندازه تابلو

بعد از رنگ تابلو، اندازه آن بسیار مهم است. در انتخاب تابلوی تزئینی، به موارد فضا، فاصله سقف، شکل و ابعاد دیوار دقت کنید.

هرچه تابلو بزرگتر باشد، فضا را پرتر نشان می‌دهد؛ اگر در جایی از وسایل و مبلمان کمی استفاده کرده‌اید با آویختن یک تابلوی بزرگ به سادگی می‌توانید فضا را پر کنید. عکس این مسئله هم صادق است.

اگر در مکانی هستید که سقف آن بلند یا طاقی شکل است، از تابلوهای بزرگ استفاده کنید اما اگر زیر سقفی کوتاه به سر می‌برید، از تابلوهای کوچک و افقی استفاده کنید. تابلوهای افقی سقف را بلندتر نشان می‌دهند.

برای دیوارهای بلند عمودی مستطیل شکل، مناسب‌ترین تابلو، پرتره‌ها و تابلوهای تزئینی عمودی هستند. برای دیوارهای افقی،  استفاده از تابلوهای افقی مناسب تر است. درنظر داشته باشید بهتر است تابلوها کمی بزرگ باشند.

استفاده از تابلوهای بزرگ یک ضرورت نیست. شما می‌توانید با نصب چند تابلوی تزئینی کوچک در کنار هم، دیوار مورد نظرتان را تزئین کنید؛ اما تابلوها را کنار هم و با فاصله کم از یکدیگر نصب کنید و از نصب پراکنده آنها در سطح دیوار خوددرای کنید. در این روش بهتر است یکی از تابلوها را در نقطه کانونی و بقیه را اطراف آن نصب کنید.

تابلوی تزئینی افقی

نصب تابلو

اقدام بعدی پس از انتخاب تابلوهای تزئینی و محل نصب آن، آویختن تابلو به دیوار است. نصب تابلو نیز اصول خاص خود را دارد که توصیه می‌شود آن را به کار بندید.

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد در نصب تابلو مرتکب می‌شوند، این است که تابلوی تزئینی را بسیار بالا می‌آویزند، به‎طوری‌که برای دیدن آن باید سر را به سمت بالا نگاه داشت. تابلو باید در جایی نصب شود که درست مقابل چشمان فردی با قد ۱۶۷ تا ۱۷۲ سانتی‌متر قرار گیرد.

اگر قرار است تابلوی شما بالای یک مبل یا شومینه آویخته شود، بهتر است اندازه آن سه چهارم مبل باشد و نباید تابلویی را انتخاب کنید که بزرگتر از مبل و شومینه باشد.

استفاده از نورپردازی

با نصب منبع نور در نزدیکی تابلو، جلوه آن چند برابر می‌شود. اگر دیوار به شکلی است که به شما اجازه نورپردازی می‌دهد، از آن غافل نشوید.

نکته آخر اینکه همه دیوارها را با تابلو نپوشانید. کمی فضای خالی جلوه تابلوی شما را بیشتر می‌کند. در ضمن قرار نیست که همه تابلوها از دیوار آویخته شوند. می‌توان آنها را روی میز، پیانو، کنسول، و… قرار داد.

برای دیدن مطالب بیشتر معماری و دکوراسیون ، مجله دلتا را ببینید.

۴ دیدگاه

  1. سارا سرخوش

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷ در ۲:۳۳ ب٫ظ

    با سلام، ممنون از مجموعه دلتا، مطالب بسیار جذاب هستن ، به دو مورد که از همه برام جالبتر بود اشاره میکنم ، اول مطلب در مورد رنگ سال که رنگ مورد علاقه من هست و در بحث حرفه ای و روانشناسی هم بسیار عالی به توضیح این مطلب پرداخته بودید ، لطفا مطالب ازین دست رو بیشتر در سایت قرار بدید چون هم به درد حرفه ای ها و معماران و دکوراتورها میخوره و هم اشخاص برای دیزاین منازل به روز میشن واستفاده از رنگها به جا و در فرم درستش همانطور که در توضیحات بود ، فرهنگ سازی میشه… مطلب بعدی در مورد تابلوها که من به شخصه به عنوان دانشجوی ارشد هنر و کسی که هرروز با این مسائل سروکار داره بسیار نکته ظریفی رو اشاره کردید که حتی متخصصین و مجموعه دارهای گالری ها از آن میتوانند بهرمند شوند. موفق باشید

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷ در ۹:۳۳ ق٫ظ

      از توجه شما به مجله دلتا ممنونم. نظرات شما، ما رو در بالا بردن سطح کیفی مجله یاری می کنه. برای شما دانشجوی گرامی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم باز هم میزبان شما در سایت دلتا باشیم.

      پاسخ

  2. سحر

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در ۲:۴۵ ب٫ظ

    خیلی خوب بود ممنون از مطالب خوبتون.

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در ۳:۱۷ ب٫ظ

      از توجه شما به مجله دلتا سپاسگزارم. خوشحالم که نظرتون مثبه.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…