نکاتی برای تغییر چیدمان اتاق پذیرایی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین قدم برای تغییر چیدمان داخلی خانه، باید این باشد که درک درست و مناسبی از نیازهای خود داشته باشید تا بر اساس آن تغییر را شروع کنید.
تغییر چیدمان اتاق پذیرایی

چیدمان و دکوراسیون اتاق پذیرایی، بعنوان مهمترین قسمت در هر خانه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بر اساس معماری بسیاری از خانه‌های امروزی که درب ورودی منزل به اتاق پذیرایی باز می‌شود، باعث شده است تا این قسمت از خانه بیش از پیش مورد اهمیت واقع شود. اتاق پذیرایی که بعنوان متصل‌کننده‌ی اتاق‌خواب‌ها به آشپزخانه است و بیشترین تردد و رفت و آمد را نیز به خود اختصاص می‌دهد. در این مطلب از  مجله دلتا نکاتی در مورد تغییر چیدمان اتاق پذیرایی ارائه می‌شود.

فرش ها را تغییر دهید

از عناصر تغییر پذیر در چیدمان منزل و بخصوص اتاق پذیرایی، فرش‌ها هستند. فرش با داشتن دو قابلیت تاثیر گذار می‌تواند نقش بسیار مهمی در دکوراسیون اتاق پذیرایی داشته باشد؛ یکی رنگ و دیگری سبک یا نقش و نگار بکار رفته در آن. اگر نظر شما بیشتر بر پرنقش و نگار بودن فرش است، گاهی برای تنوع، فرش‌های به اصطلاح ساده‌تر را نیز امتحان کنید. اگر از سادگی و کم نقش بودن فرش بیشتر لذت می‌برید، در یک فرصت مناسب حتماً یک فرش پر نقش را نیز امتحان کنید.

تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی

از سوی دیگر اگر برای ترکیب رنگی عناصر دکوراسیون منزل از رنگ‌های مکمل یا متضاد استفاده می‌کنید، شاید همرنگ کردن وسایل، اعم از مبلمان، فرش، دیوار‌ها و… یک گزینه‌ی عالی برای ایجاد تنوع و تغییر باشد. ست کردن مبل و فرش نیز ایده هوشمندانه‌ای است. حتی تغییر کفپوش‌ منزل نیز بعنوان یک راهکار خوب قابل تامل خواهد بود.

از دیوارها غافل نشوید

گاهی شروع تغییر چیدمان اتاق پذیرایی با رنگ کردن دیوارهای آن آغاز می‌شود، اما آیا بجای رنگ کردن تا بحال به کاغذ دیواری به عنوان یک گزینه مناسب و جذاب برای پوشاندن دیوارها فکر کرده‌اید؟ کاغذ دیواری‌ها با انواع و اقسام طرح و رنگ، تقریباً نیاز تمام افراد با هر سلیقه‌ای را پاسخگو است. علاوه بر آن اگر عادت به آن دارید که دیوار‌ها را خالی بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم که نصب تابلو‌ بر روی دیوار‌ها را دست کم نگیرید.

تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی

حتی نصب شلف‌های دیواری و قرار دادن دکور‌های مورد علاقه‌ شما بر روی دیوار، در ایجاد یک حال و هوای جدید موثر خواهد بود. اگر شما نیز مانند اکثر افراد از تلویزیون به همراه میز آن استفاده می‌کنید؛ شاید بهتر باشد میز تلویزیون را حذف کنید. همچنین با نصب تلویزیون بر روی دیوار، یک تغییر جذاب جدید را تجربه کنید.

در آخر این که حتماً چیدمان را به نحوی انجام دهید که حداکثر نور طبیعی را در خانه داشته باشید و یا با نورپردازی مناسب این مسئله را حل کنید، که استفاده از لوستر‌های مناسب نمونه‌ای از آن خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نحوه ست کردن پارکت لمینت با مبلمان خانه را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…