کفپوش مناسب برای اتاق پذیرایی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کفپوش‌ها انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون منزل خود، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.
 کفپوش مناسب پذیرایی

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، انتخاب کفپوش مناسب برای پذیرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کفپوش زیبایی خاصی به فضا می‌دهد. بهتر است برای دوری از هرگونه نارضایتی در طراحی داخلی خانه، کفپوش مناسب را انتخاب کنید. پس باید به تحقیق در مورد مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف کفپوش‌ها بپردازید. بهتر است تمامی جوانب را در نظر بگیرید. با مجله دلتا همراه باشید.

نکات انتخاب کفپوش‌ها

کفپوش‌ها را نمی‌توان مانند وسایلی از جمله قاب عکس، مبلمان و… به راحتی عوض کرد. این کار دردسرهای فراوانی دارد. بهتر است در انتخاب و استفاده از آن‌ها بیشترین دقت و توجه را داشت.

رنگ کفپوش

توجه به نکاتی مانند رنگ کفپوش‌ها و پارکت، باید از اولین مواردی باشد که به آن توجه می کنید. رنگ، تاثیری مستقیم بر دکوراسیون داخلی دارد. همچنین سبب زیبایی فضای داخلی می‌شود. امروزه رنگ‌های بسیار متنوعی در هر طیف و تناژی موجود هستند.

جنس کفپوش

در انتخاب و استفاده از کفپوش و پارکت باید به جنس آن‌ها به شدت توجه داشت. راه رفتن‌های مکرر، چیدن انواع وسایل بر روی آن‌ها، تحمل وزن مناسب و… از مواردی هستند که در انتخاب پارکت موثر است. یک پارکت مناسب باید مقاوم و باکیفیت باشد.

انواع کفپوش‌ها

موکت

 موکت یکی از قدیمی‌ترین کفپوش‌هایی است که در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌تواند یک کفپوش مناسب برای پذیرایی باشد. کسانی که از موکت استفاده می‌کنند، تمام کف اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی خود را با آن می پوشانند. اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، موکت‌های ساده با رنگ روشن و پرز کوتاه را انتخاب کنید.

پارکت

پارکت‌ها از انواع کفپوش‌های چوبی هستند که به منزل شما حالتی لوکس و کلاسیک می‌بخشند. پارکت‌ها انواع، اشکال و رنگ‌های مختلفی دارند. از انواع پارکت‌ها می‌توانیم به بلوط، کاج و آلبالو اشاره کنیم. حتی بافت چوب و میزان سختی و ضخامت آن نیز می‌تواند متفاوت باشد.

انتخاب کفپوش مناسب

پارکت‌ها در برابر آب و رطوبت مقاوم نیستند و به مراقبت زیادی احتیاج دارند. به همین دلیل پارکت‌ها کمتر از کفپوش‌های دیگر توسط مردم انتخاب می‌شوند. اگر قصد نصب پارکت دارید در زیر آن یک عایق ضد رطوبت نصب کنید.

لمینت

لمینت‌ها الوارهای مصنوعی با روکش طرح چوب هستند. در واقع آن‌ها از متراکم شدن چند لایه چوب با یک روکش طرح چوب ساخته شده‌اند. ضخامت این کفپوش‌ها معمولا بین ۶ تا ۱۲ میلی متر است. هر چه رفت و آمد بیشتر باشد، باید کفپوش‌هایی با ضخامت بیشتر خریداری شود. از مزایای این کفپوش، قابلیت جابجایی آسان و تعویض قسمت‌های مختلف آن است.

انتخاب کفپوش مناسب

از معایب این کفپوش، عدم مقاومت آن در برابر آب و ایجاد سر و صدا در هنگام راه رفتن است. علاوه بر آن هر نوع آلودگی، خیلی زود به لمینت‌ها نفوذ می‌کند. همچنین به شدت در معرض خراشیدگی قرار دارند. بنابراین از کشیدن اسباب و اثاثیه بر روی آن‌ها خودداری کنید. با توجه به این اوصاف می‌توانید نسبت به انتخاب آن بهتر تصمیم بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اصول استفاده از مبل رنگارنگ در دکوراسیون داخلی را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…